Glimmende rijlaarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Glimmende rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 11:24

hey bokkers
Ik hoop dat het hier goed staat en er nog geen topic over is,maar goed hier mijn vraag.
Altijd als ik op wedstrijd ben zie ik mensen met van die super glimmende rijlaarzen, zelf heb ik leren rijlaarzen van rectiligne, ik vet ze regelmatig in met ledervet en ook met lederolie, het zijn soepele rijlaarzen alleen ik krijg ze nooit zo glimmend als die andere laarzen! Ik heb het wel eens gevraagd aan zo iemand wat ie met z'n laarzen doet om ze zo glimmend te krijgen en toen kreeg ik als antwoord: "gewoon goed poetsen" Maarja ik poets me eigen helemaal verloren aan die laarzen, enig idee wat ik er op kan smeren om ze ook zo glimmen te krijgen??

Bienotje

Re: Glimmende rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:37

Meeste mensen poetsen hun laarzen met kiwi schoenpoets. Probeer anders eens in de gaten te hoduen wel merk al die glimmers zijn, kan best zijn dat bv petrie een andere coating gebruikt wat dat laklaagje laat glimmen. Is ook afhankelijk van je eigen laarssoort dus Lachen

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:39

Inderdaad.. Je moet de oude schoenpoets hebben... Die van Kiwi dus (bij de Konmar te koop, de meeste schoenmakers verkopen het niet). Eerst goed in de smeer zetten, dan een paar dagen in laten trekken en dan goed uitpoetsen. Wanneer je ze hebt uitgepoetst nog even met een panty-kousje en spuug 'opwrijven'. Succes...

srolro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:40

Eerst maak ik mijn laarzen schoon met water. Dan laat ik het goed drogen.Ik poets met schoenpoets van Kiwi. Dat laat ik dan een nacht intrekken. (niet te dik insmeren). De volgende ochtend poets ik het uit met een schoenborstel en daarna gebruik ik een panty. En glimmen dat ze doen en ze blijven ook soepel.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:43

ok bedankt dan ga ik dat eens proberen! ik werd er nl. helemaal gek van dat die van mij maar even een soort glans hadden en dan was het weer over en dan zie ik iemand anders rijden met van die bling bling laarzen!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:38

Met azijnolie, heb ik al eens gehoord. En ook wel eens gezien, gaan ze echt van glimmen.

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:12

olijfolie helpt voor het glimmen Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:18

en is het ook goed voor je laarzen? dat ik ze dan niet ineens verpest ofzo Tong uitsteken

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:31

ik heb ook een keer gehoord dat babydoekjes werken maar ik heb het nooit uitgeprobeerd

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:20

wat je ten eerste heel erg fout doet is ze schoonmaken met vet en olie als iets heeeeeel erg slecht is is het dat wel. daar worden je laarzen dof en slap van.

schoonmaken met water of een speciale cleaner, daarna schoensmeer van kiwi ofzo. en oppoetsen met een glanssponsje of panty

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:59

Ik maak ze altijd helemaal schoon met een vaatdoekje, en dan smeer ik er vaseline op Haha! en dan goed uitsmeren, dan trekt het erin. Het plakt verder niet ofzo Knipoog

Tesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:57

Op de website van anky vertellen ze hoe je glimmende laarzen krijgt. Daar adviseren ze ook de schoenpoets van kiwi maar daar steken ze 'm aan (echt waar!!!) en daardoor krijg je die glans. Lees maar even precies op de site www. anky.nl want je moet het potje niet dicht draaien want dan ploft ie uit elkaar!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:01

Kiwi is het beste (Die kiwi schoenpoets uit dat platte blikje)! Maar ik heb ook Rectiligne's voor training.
Die moet je vaak met kiwi poetsen voordat ze gaan glanzen, omdat je eerst die nerven dicht moet smeren.

Kiwi schoenpoets kun je eerst in de fik steken en laten smelten, dan komen er meer oliën vrij, waardoor het een nog beter effect geeft. Maar dat hoeft niet perse.
Maar als je de gesmolten Kiwi erop smeerd moet je het wel smeren met een nat watje, zodat het meteen stolt.
Je kunt het ook gewoon zo erop smeren. Goed uitsmeren zodat de schoensmeer stroef aanvoelt en dof is op de laars, en dan uitwrijven met een panty.

NOOIT insmeren met olie, of vet. Daar worden ze juist heel erg dof van! Want olie en vet trek erin, en maakt het leer wel soepel, maar dof!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 07:06

kijk zie je zoiets dacht ik al, ik maar boenen en boenen :p maare bedankt ik ga die tips van jullie is uitproberen! Haha!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:23

suuces ermee Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:23

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:37

Het kan ook zijn dat het bijvoorbeeld Königs zijn met een lakfinish. Jij kunt dan nog zo hard poetsen, maar ze worden nooit zo glimmend als die laarzen!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:35

Met het in de fik zetten van Kiwi moet je wel uitkijken. Als het spul niet meteen stolt zodra je het aanbrengt kan het lelijke kleine barstjes in het leer veroorzaken!

Gewoon met koude Kiwi en een pantykousje (niet aan de binnenkant van je laars Nagelbijten / Gniffelen ) kom je een heel eind.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:18

Ik heb mijn laarzen gekocht bij HP in Heino en toen ik die vrouw daar vroeg of ik mijn laarzen met water moest schoonmaken viel ze me nog net niet aan: het was ten strengste verboden zij ze *ik keek wel een beetje bang*
Ze zei dat het water door het leer trekt en dan tussen de twee lederlagen in gaat zitten en de lijm gaat weken...
Ik doe het met lederzeep en dan inderdaad het hele ritueel met schoenpoets, aanstekers, wattenschijfjes en oude panty's. Het helpt heel goed

MiCkSkE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:34

ik heb een keer iemand haar laarzen met babydoekjes zien doen!! gewoon van die vochtige doekjes van zwitsal ofzo... werden wel erg mooi, ga het zelf ook maar proberen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:14

Zou ik niet met mn leren laarzen doen, het ZIET er wel mooi uit, maar het is niet goed voor de kwaliteit....
De laarzen waren al duur zat dus dan gebruik ik geen wondermiddeltjes zoals dreft, olijftroep of zwitsal om het dan maar goedkoop te houden...
Er zijn speciale lederonderhouds-middelen te koop, zo doe je veel langer met je dure leren laarzen...
Op die rubberen laarzen kan je smeren wat je maar wil, maar leer is wel eventjes 10 keer gevoeliger...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:04

Anky.nl en dan eventjes opzoeken hoe je het kan laten glimmen..
Ik doe het ook met een blikje kiwi, even in de fik zetten, en smeren maar Haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:05

En stinken dat het doet!!!

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:07

MiCkSkE schreef:
ik heb een keer iemand haar laarzen met babydoekjes zien doen!! gewoon van die vochtige doekjes van zwitsal ofzo... werden wel erg mooi, ga het zelf ook maar proberen.

ik heb mn laarzen ook wel eens gedaan met babydoekjes, ma ze gingen er niet van glimmen... maar ook dat zal liggen aan het soort leer dat je hebt!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:48

Je kunt er vet opsmeren, of babyolie, zoveel als je wilt.
Maar naar een paar minuten is dat ingetrokken en is de laars doffer dan dat ie al was. Knipoog