Wat moet ik hier nu weer mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1981

Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 10:45

Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan een wedstrijd. Ik moest proef 15 rijden (M1)
Voor mijn gevoel heb ik best lekker gereden. Toen ik mijn coupon ging halen stond er -2 op en helaas weer zonder commentaar. Ik ben op de jury afgestapt oom te vragen waar die -2 voor was. De beste man zat in zijn auto en deed zijn raam wel 10 cm open zodat ik met hem kon praten. Erg symphatiek! Volgens de jury heb ik een verkeerde proef gereden. Tijdens mijn proef heeft hij niet getoeterd wat juryleden volgens mij wel moeten doen als je een verkeerde proef rijdt. Het zou dan betekenen dat ik die proef (verkeerde) helemaal heb uitgereden en dat hij die dan beoordeeld heeft. Ik zei dat als dat zo was hij volgens mij moest toeteren maar volgens hem was hij dat niet verplicht.
Hij wilde mijn papieren ook niet zien. Ik heb het gevoel dat mijn coupon verwisseld is. Ik weet 100% zeker dat ik geen verkeerde proef heb gereden. Dezelfde proef heb ik namelijk een dag daarvoor ook gereden.
Het is jammer dat zulke dingen gebeuren. Je motivatie krijgt elke keer zo'n dreun. Klacht indienen bij de KNHS lijkt me ook niet nuttig. Heb zo'n gevoel dat ze er toch niks mee doen.

Frantic

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:51

/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-09-06 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam jury verwijderd

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:56

Scheelde het je een wp of niet?
Wel raar zeg. Scheve mond Lijkt me sowieso lastig om voor een volte een cijfer te geven die jij rijdt, als die niet op het blaadje van de jury staat, maargoed. Clown

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:09

Was het je eerste of tweede proef? Want voor de maanden juli t/m september is proef 16 de proef die je als eerste moet rijden, en proef 15 de tweede in de M1 (wanneer dit op het vraagprogramma staat). Kijk maar eens op http://dressuurproeven.homestead.com/fi ... aarden.pdf .

Wel ontzettend flauw van de jury om je nadien pas te vertellen dat je de verkeerde proef hebt gereden. Wat stond er eigenlijk op je coupon? Niks ingevuld, alleen 2 verliespunten?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:12

klinkt als een hele vreemde jury..

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:03

Het was inderdaad een hele rare jury...
Ik had bij mijn staatje ook het idee dat hij naar de ring er naast heeft zitten kijken.

(We hebben het over Annen toch? Nog bedankt voor het lenen van jullie proevenboekje!)

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:26

Dat is vreemd! Maar ik zou toch wel een klacht indienen bij de knhs, wie weet dat er al meerderen over deze jury hebben geklaagt en doen ze er wat mee. (Als iedereen denkt van ik dien maar geen klacht in dan verandert er natuurlijk nooit iets).

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:35

/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-09-06 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:17

vreemd verhaal..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:39

Is het niet zo dat een jury zo'n fouten binnen een bepaald aantal onderdelen moet zien en kenbaar maken door bellen of toeteren?
En dat wanneer de jury dat niet op tijd doet, de fout niet meegerekend mag worden?

Vreemd verhaal ik zou toch contact opnemen met de KNHS.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:56

/knip
Stennisje schreef:
Is het niet zo dat een jury zo'n fouten binnen een bepaald aantal onderdelen moet zien en kenbaar maken door bellen of toeteren?
En dat wanneer de jury dat niet op tijd doet, de fout niet meegerekend mag worden?

Het is zelfs zo dat een jury het zelf moet opmerken. Zo heb ik ooit eens geschreven en zag een vos met witte beenbescherming achter en voor binnen komen en vóór onderdeel 3 zei ik : "Volgens mij is ze wat vergeten." Jury: "Wat dan?" "Ja, de beenbeschermers". Ze mocht toen opnieuw beginnen met de proef en kreeg bij onderdeel 1 -2. Maar eigenlijk hoor je uitgesloten te worden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-09-06 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:04

Sammie, dat klopt niet. Tot het begin van het derde onderdeel mag de jury vragen om de uitrusting in orde te brengen (peesbeschermers af, zweep weg, dat soort dingen), daarna moet hij laten doorrijden. In beide gevallen hoort het te worden bestraft als de eerste vergissing ( = -2). Jouw jury heeft dus correct gehandeld (mits het na 1 april 2005 was).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:09

Nee, was ruim voor 1 april 2005. Volgens mij in 2004-mei Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:10

dan was hij erg vooruitstrevend. Nu is het iig wel zo *LOL*

Kiki, vreemd. Ik zou in dit geval de KNHS eens bellen.