toen mijn shet kwam, Bento, hebben we hem geprobeerd bij de andere paarden te zetten. Met de andere shetjes erbij ging het prima, maar zodra de groters kwamen (2 shires en een clydesdale) werd hij helemaal enthousiast, hinniken en ze uitdagen, die paarden pikten dat niet en gaven rustig een trap terug waardoor het nog maar net goed ging, maar we hebben hem er wel tussenuit gehaald.
meestal moet je het ze zelf laten uitvechten, maar 1 keer een rake trap en ik ben mn shet kwijt, hij trapt wel vrolijk terug maar mocht het al raak zijn, zal dat niet veel doen bij zo'n groot paard.
nu heeft hij dus een soort klein paddockje met schuilstalletje voor hem alleen. maar ik vind hem er echt niet gelukkig uitzien. en dat is ook logish, hij staat altijd maar alleen!
nu is hij erg veranderd, hij is helemaal niet zo dominant meer, ik kan gewoon met hem door de paddock wandelen als de andere paarden er ook in staan zonder dat ze er beide raar van opkijken.
zou ik het risico nu weer opnieuw kunnen nemen?
het is toch weer anders als ze echt los staan samen op de wei denk ik.. maar ik zie hem nu echt niet gelukkig worden, en ik denk dat hij zo zou opknappen als hij iedere dag een paar uurtjes bij de anderen kan staan..
wat zouden jullie doen?
(ps, eerst naast elkaar met een touwtje ertussen, gaat ook gewoon goed.. met poetsen staat hij met zn hoofd door de stalhekken heen, in de stallen te eten terwijl er 1 van die groters instaat, en zelfs dan gaat t goed
) 
ik heb zelf het idee dat dat nu iets minder is, en ik wil dat hij zich wat lekkerder en gelukkiger gaat voelen en ik zou niet meer weten hoe anders
. Wij hebben een keer een jonge KWPNruin bij een shet merrie+veulen gezet met zo'n zelfde draadje. De boel ging aan de ren, merrie+veulen onder het draadje door, KWPNer er overheen
).