scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:39

Hey,
Omdat mijn vz paard van 23/24 jaar oud nu al vrij dik in het vacht zit, en vroeger altijd wel geschoren is( is ong. 8 jaar geleden voor het laatst), hadden we (eigenaar en ik) het er gister over of we er goed aan deden om hem dit jaar weer te scheren of niet.
Ik twijfel een beetje, omdat ie al oud is, en ik in de winter minder rij, omdat we alleen maar een buitenbak hebben..
Iemand tips/Ideeen?

funkyspunk

Re: scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:48

Ik weet niet of ik zo'n ouwetje Knipoog nog zou scheren. De reden dat ik scheer, is omdat mijn paard anders na de training erg lang nat blijft en ik bang bent dat hij verkouden zal worden. Als je vz paardje niet erg zweet, zou ik m lekker met zijn dikke vachtje laten staan!! Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:24

VSW --> SV.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:49

Als je in de winter minder rijdt zou ik niet zo snel voor het scheren gaan. Tenzij het dier zelf echt vreselijk last heeft van zijn wintervelletje.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:41

sjakie schreef:
Als je in de winter minder rijdt zou ik niet zo snel voor het scheren gaan. Tenzij het dier zelf echt vreselijk last heeft van zijn wintervelletje.

dat is juist het lastige, ik weet nooit hoeveel ik in de winter kan rijden, ligt helemaal aan het weer. maar hij heeft er nu al wat last van.. dus we weten het nog niet..

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:44

Niet scheren.
Niet alleen omdat hij al ouder is of omdat je niet zo vaak rijdt in de winter. Paarden hebben het niet nodig om geschoren te worden. Wanneer je een paard scheert neem je zijn natuurlijke bescherming voor de winter weg.

Een zwetend niet geschoren paard zal niet ziek worden hoor. De vacht werkt als een zweetdeken. (Daarom dat een zweetdeken dus uit wol bestaat: de vacht van een dier).

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:47

niet scheren..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:53

Okey bedankt! Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:55

Eventueel een modelletje scheren. Dan loopt hij niet in z'n blootje, maar kan hij toch z'n warmte kwijt Lachen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:18

Ik scheer mijn 25jarige pony ook elke winter hoor. Ik ga volgende week denk al beginnen. Dit omdat ze als ze gereden wordt niet zichtbaar zweet maar alles dus onderin op de huid in die dikke wintervacht blijft hangen. En ze blijft beter in haar haar zitten. Dus lekker het scheerapparaat er overheen.