Feroza rijders een aantal vraagjes...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elissa

Feroza rijders een aantal vraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 11:06

Hoi,

Wij willen binnenkort gaan kijken voor een Feroza waar moeten we allemaal op gaan letten ?

En wat is het benzine verbruik van een Feroza ?

Alvast bedankt !!

naiade

Re: Feroza rijders een aantal vraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:10

Ik rijd er nu 3,5 jaar in.
Alleen maar problemen er mee gehad maar dat is denk ik onze pech als hoor ik wel vaker problemen over bladveren en nog wat dingetjes.
Het is een fijne auto voor terrein en paardenmensen maar geen fijne auto om kilometers in te rijden, het is geen auto waar je lekker ff 120 mee rijd al doet hij het wel (wel heel hoog benzine gebruik dan).
Ik rijd er alleen maar in van stal naar huis en gebruik hem om de bak te slepen, achter in het land water te geven en af en toe een stukje trailer trekken (grote stukken vind ik hem niet fijn voor, hij is nl heel kort en met een lange trailer achter je kan hij de windvang van de trailer niet super aan) dus gebruik ik hem alleen om ff stro te halen, naar de bak waar ik rijd te gaan etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:13

--> TAO

verbruik 1/8, 1/9

Fijn met de trailer, aanhanger
Maar geen fijne wegligging voor veel op de weg te zijn.

Wij hebben hem al 10 jaar of zo?
Afkloppen- Nog geen dure dingen gehad

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:25

Ik gebruik mijn feroza overal voor, ben helemaal verliefd op dat ding. Hij is stoer, rijd fijn en ik kan er heel veel in kwijt. De trailer kan erachter, wat wil ik nog meer Haha!
Ik heb hem nu bijna een half jaar, nog niks mee gehad (afkloppen altijd toch?!) , hij trok onze trailer als een trein en elke keer als ik hem zie vind ik hem nog steeds zo gaaf.
Het is inderdaad geen auto om lang mee te rijden of om hard mee te rijden, maar daar heb ik hem niet voor, dan gaan we met de auto van me vriend. Mijn feroza rijd ongeveer 1-10, beetje afhankelijk van waar ik rij. Voornamelijk woon-werk en woon-stal verkeer, en dat is veel stad natuurlijk, rij ik veel lange stukken word hij zuiniger (logisch).

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:52

als je er een trailer van +/- 690kg achter hangt met paard van

+/-500 trekt hij dat goed?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:33

sabino schreef:
als je er een trailer van +/- 690kg achter hangt met paard van

+/-500 trekt hij dat goed?

Ehm, geen persoonlijke ervaring, maar als de motor sterk genoeg is, zal dat wel loslopen. Let er dus op welke motor erin ligt en check dit aan de hand van papieren en/of het motornummer.
Voordat je gaat kijken, zoek uit welke motoeren er leverbaar waren in dat jaar en welke prestaties daarbij horen. Je kunt dit bijvoorbeeld checken bij de autotrader. Hierzo: http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... 1&ref=atag
Ga altijd voor de grootst/sterkst mogelijke motor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:37

ik cross ook graag rond met mijn tufftuff (aka feroza) Geen problemen met trailer trekken of iets.
Mijn trailer mag max 1300 kg mijn tuff 1500 trekken, en heb er een klein paard in of een pony, no problemo.
ik heb een 1600 benzine motor (pin me er niet op vast Bloos ) en dat loopt wel goed Ja

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:32

als ik me niet vergis zijn ze alleen in 1.6 motoren