wedstrijd rijden met 1 paard en 2 ruiters?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

wedstrijd rijden met 1 paard en 2 ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:21

Ik weet het nog niet zeker, maar als de bijrijder bevalt en het goed gaat, (en m'n vader het goed vind) mag ze mijn paard uit brengen op wedstrijd. Ik rijd zelf geen wedstrijden omdat ik geen vervoer heb. Ik vroeg me af, als zij dan met mijn paard start kan ik haar dan zelf ook nog in diezelfde klasse uitbrengen? dan heb ik namelijk ook vervoer en kan ik zelf ook een paar wedstrijden rijden. En moeten we dan allebij een andere startkaart aanvragen?

Zesiram

Re: wedstrijd rijden met 1 paard en 2 ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:27

Je kan met 2 ruiters 1 paard uitbrengen, ieder in zijn eigen klasse ( afhankelijk van wat je ervoor gereden hebt natuurlijk ). Je kan zelf allebei op dezelfde wedstrijd starten, dat is geen probleem. In het reglement van de KNHS staat precies hoe en wat: http://www.knhs.nl
Als je nog nooit wedstrijden hebt gereden mag je sowieso in de B starten, onafhankelijk van wat ze met je bijrijder start.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:31

De bijrijder heeft M2 gereden volgens mij met een pony. En ik heb nog nooit officeele wedstrijden gereden. Het paard ook niet (is nu 5 jaar) dus moeten we allebij in de B beginnen. Vroeg me alleen af of dit wel kan. Heb er weinig verstand van.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:32

Dat mag dus gewoon, en ook als zij er straks hoger mee start, kan jij alsnog in de B met je paard starten.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:35

haha Clown had eigenlijk niet verwacht dat het kon, zie je ineens 2x hetzelfde paard Clown. Maar dat zou voor mij ook goed uitkomen. Wil al sinds ik heel jong was graag wedstrijden rijden. Alleen moet ik dat zelf dus betalen. De bijrijder heeft een vriend met een rijbewijs, alleen de trailer moeten we dan nog regelen Haha!.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:04

Ja volgens mij mag het wel.
Met springen mag het niet, met dressuur wel.
Ik rijd ook samen met mn zus op 1 paard, zij rijdt M2 en ik L2.
Ik mag alleen nooit weg naar de kampioenschappen omdat zij hoger rijdt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:01

Het mag idd. Mijn zus en ik delen altijd al de pony.

Je moet wel allebei een aparte startkaart hebben, de startkaart hoort bij de combinatie en niet bij het paard.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:06

Haha! oke. Nou dan kan ik als de bijrijder bevalt en zij m'n paard ook graag wil blijven rijden zelf ook gaan starten Hyper! dan maar hopen dat het klikt Haha!. Ben dit jaar aan t werk om m'n rijbewijs te halen en te sparen voor zo'n vrachtwagen waarvoor je maar 1 rijbewijs nodig hebt. Maarja als het zo ook kan Clown.