niergordel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

niergordel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:07

Vorige week ben ik van ons paard gevallen op mijn stuitje en rechterkant onderrug, pijnlijk, maar kan gebeuren! Maar nu het volgende...Voor een kleine twee jaar terug ben ik ook van een ander paard gevallen, toen vol op mij stuitje wat toen zwaar gekneusd of zelfs gebroken is geweest. Het heeft mij toen dik twee maanden gekost eer ik weer wat in alle redelijkheid alles kon doen. Sinsdien blijf ik af en toe last houden van mijn onderrug, vooral rond het gebied van mijn stuitje. Vooral tijdens het rijden wordt ik soms moe in mijn onderrug wat mijn houding natuurlijk niet ten goede komt met alle gevolgen van dien. Nu heb ik laatst met iemand gesproken die een niergordel droeg om de schokken wat op te vangen ten tijde van last. Een body-protector zie ik niet zitten, dan voel ik mij zo belemmerd. Maar een niergordel, vooral in de komende herstelperiode als ik straks weer ga rijden lijkt mij wel wat. Het lijkt mij extra steun te geven in mijn onderrug. Maar nu wil ik graag weten of hier ruiters zijn met ervaring op dit gebied of met niergordels oid. Dit wil ik graag weten voordat ik er één aanschaf. Tips en ervaringen zijn welkom!!

Anoniem

Re: niergordel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:13

Ik heb wel eens een niergordel gedragen op de motor.

Deze geeft bescherming/ steun aan je onderrug.
Maar of deze ook genoeg ondersteund voor je stuitje, dat betwijfel ik persoonlijk.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:37

Ik heb ooit leren appuyeren met een niergordel om met 2 houten stokken aan de zijkanten erin. Dit was om inknikken in de heup te voorkomen/genezen.
Het geeft veel steun aan je onderrug, maar ontlast niet je stuitje.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:39

Ik weet wel dat je voor het snowboarden speciale stuitbescherming hebt, maar weet niet of je daar wel zo lekker mee paard kunt rijden Lachen

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:43

Schimmelig schreef:
Ik weet wel dat je voor het snowboarden speciale stuitbescherming hebt, maar weet niet of je daar wel zo lekker mee paard kunt rijden Lachen

Aha. Het is idd moeilijk iets te vinden wat mijn onderrug wat steun zal geven en het gebied rond mijn stuitje. Het moet wel iets zijn wat gemakkelijk in het dragen is en mij niet hindert in het rijden...

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:45

ik rijd ook regelmatig met een niergordel, omdat mijn ruggenwervels niet goed zitten. Het helpt wel ,maar je moet heel goed uitkijken dat je jezelf er niet teveel aan went. Anders doet het alleen nog maar meer pijn met het rijden. Ik draag hem dan ook alleen als ik echt onwijs last van mijn rug heb. Of wanneer ik van te voren aan het paard merk dat ie nog wel eens iets kan gaan doen, waardoor ik een klap in mijn rug zou kunnen krijgen (niet dat je dat altijd van tevoren weet)
Maar voor je onderrug werkt het wel, maar voor je stuitje zou het denk ik niet helpen. Aangezien je hem wel laag kan doen, maar niet zo laag en je toch op je stuitje zit.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:45

Ik heb ook een tijdlang paardgereden met een niergordel! Heb er wel baat bij gehad hoor, ik had ontzettend last van mijn onderrug (spieren/wervel kwestie) en ik merkte dat de niergordel genoeg ondersteuning bood en dat was heel fijn.

Je zou alvast bij een motorwinkel (daar heb ik de mijne gekocht) kunnen informeren naar de verschillende vormen en maten...

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:47

die van mij komt bij het kruidvat vandaan, maar dan heb je maar een maat.

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:54

DenK4ever schreef:
Ik heb ook een tijdlang paardgereden met een niergordel! Heb er wel baat bij gehad hoor, ik had ontzettend last van mijn onderrug (spieren/wervel kwestie) en ik merkte dat de niergordel genoeg ondersteuning bood en dat was heel fijn.

Je zou alvast bij een motorwinkel (daar heb ik de mijne gekocht) kunnen informeren naar de verschillende vormen en maten...

Precies, dat het mijn stuitje niet echt zal beschermen of steunen kan ik inkomen. Maar al gebruik ik hem maar als ik erg last heb van instabiliteit/vermoeidheid in mijn onderrug. Anders houdt ik het rijden niet lang vol omdat ik meer bezig ben m'n ontspanning te zoeken doordat ik m'n rug steeds voel dan met het rijden zelf...Daar wordt je dan al gauw doodmoe van. Als het dan wat beter gaat sterken mijn rugspieren etc hopelijk wel weer aan in de toekomst. En niet gaan paardrijden is GEEN OPTIE! Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:08

Mijn broer is een crosser, en deze dragen ook niergordels, ter bescherming van de nieren en de onderrug. Niet voor het stuitje dus.