Paardenvierdaagse

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 20:56

Ik rij van 20 t/m 23 september mee met de paardenvierdaagse in Zorgvliet met mijn tweespan shetlanders. Het is mijn eerste vierdaagse. De pony's hebben een uitstekende conditie en gezien de routes in mijn "trainingsgebied" liggen weet ik ook 100% zeker dat ze in principe geen problemen ermee hebben. De route loopt alleen over onverharde weg en het is 4 keer 25 kilometer.
Vraagjes:
- Wie doet er ook mee of heeft wel eens meegedaan aan een vierdaagse?
- Hoe trainde je, mn menpaarden?
- Hoe verzorgde je de paarden tijdens en na de rit, dwz voeding, weidegang enz

Fico_91

Re: Paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:34

Bij ons in de buurt hebben we ook één keer per jaar een paardenvierdaagse!

Eigenlijk hoeft je paard daar niet al te veel conditie voor te hebben, ja oke hij moet natuurlijk wel wat kunnen hebben maar extra trainen doe ik er nooit voor..

Aangezien je zelf je tempo kunt bepalen en ruim de tijd hebt (althans bij ons) om rond te komen houden je paarden het wel vol...

Bij ons is er altijd een pauze waar je zelf wat kunt drinken en evt het paard. Het lijkt altijd heel zwaar maar dat valt eigenlijk wel mee, je ziet dat alle paarden het echt heel leuk vinden, en omdat er vaak grote opkomst is is het ook harstikke leuk!!

Gewoon rijden en genieten!!! Haha!

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:11

kheb eht nooit gedaan maar lykt me echt wel leuk ±D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 23:36

De vierdaagse zit er weer op. Verslag en foto's
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=658433&start=0&st=0&sk=t&sd=a

De shetten hebben het prima gedaan. Weinig gemerkt van vermoeidheid. Voldoende conditie.
Trainen hebben we niet echt gedaan. Pony's rijden vaker lange ritten en hebben een goeie conditie. Meer dressuurmatig gereden. Pony's kregen Pavo energy control brok en normale hoeveelheid kuil. Bij terugkomst gingen ze sowieso nog een uurtje in de wei. Drinken onderweg wouden ze niet. Wel afgesponst onderweg.