Bij ons op stal (een gezellige kleine pension stal met verschillende mensen) is het de bedoeling om een clinic te gaan organiseren. Wat zouden jullie leuk vinden. Dan denk ik niet aan clinics met Anky of iets dergelijks.
We hadden als 2 ideeën: Trailer en schrik en obstakel training met Annemarie van der Toorn Centerd riding met Nelleke Deen
gaat het er niet om wat dan jullie stalmensen leuk vinden ik zou iets kiezen waarvan je weet, of de kans groot inschat, dat mensen van stal zich opgeven.
Onze club heeft dat ook georganiseerd. Je reed in groepjes van 3. Je ging met behulp van Andrea jou problemen met het rijden oplossen. Het was een leuke clinic en ik heb er veel van geleerd.
Nelleke Deen is ook een collega van mij (dierenfysio dus). Misschien kan zij iets met Centered Riding en dierfysiotherapie doen? daar is denk ik veel belangstelling voor. succes met alle leuke plannen!
Ik denk dat je ook n beetje naar de paarden moet kijken, schriktraining is heel goed voor jongere paarden die nog niet zo veel gewend zijn, als de paarden 110 % verkeersmak zijn dan zal dat iets minder spectaculair zijn
Centered riding is heel leuk, en je leert er veel van, maar ik denk dat je met een dag niet genoeg hebt om je zelf en je paard er veel over te leren, dat zal meer een kennismaking zijn. Wel leuk natuurlijk!
een clinic mens en paard zou heel goed zijn , en daar bedoel ik mee, leer het paard kennen , voordat we op zn rug gaan zitten, wat verteld het paard ons en hoe vertellen wij het hem,
Ik zou graag een zadelpasclinic willen organiseren, zoiets wat nu al gedaan wordt door wat gebruikers op het western-gedeelte, maar dan voor Engelse zadels. Denk dat je daar ook een hoop opkomst voor hebt, aangezien iedereen een zadel heeft bij zijn paard.... ( en de meeste er vrij weinig kaas van hebben gegeten..)
Volgens mij is die Annemarie bij ons op stal geweest en ik moet zeggen ik kan naar haar blijven luisteren! Ze weet ook heel veel te vertellen over simpelweg de omgang met je paard en niet alleen de trailer. Maar Nelleke Deen is ook leuk( heb ik in mn ponyjaren nog welleens les van gehad!).