last van je ruiterspier

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

last van je ruiterspier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:52

wie heeft dit ook al eens gehad
vorige week maakte mijn paard een rare sprong en het leek wel of er in mjn lies iets scheurde
dat is je ruiterspier zeggen ze
nu had ik er al mnder last van, maakt hij net weer zo'n schrikbeweging
en ja hoor het is weer terug
het doet ongelofelijk pijn met rijden
iemand een oplossing?

MarchaL

Re: last van je ruiterspier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:44

yep, ik ben er bekend mee Knipoog Mij overkwam precies hetzelfde, paard neemt een sprongetje opzij en er lijkt iets te scheuren/rekken in mijn lies. Ik heb lange tijd rond gelopen met een pijnlijke spier in mijn lies. (1/2 jaar) Uiteindelijk werd het van kwaad tot erger en ben ik ermee naar de dokter gegaan. De dokter zag/voelde het probleem direct en stuurde me door naar de fysio. Hij vertelde mij dat ik de ''ruiterspier'' (is niet de echte naam) een 1/2 jaar geleden goed had uitgerekt. Door er zo'n lange tijd mee te blijven lopen was de spier helemaal verkrampt geraakt en dus nog maar de helft van de oorspronkelijke lengte. Dit verklaarde mijn pijn bij het paardrijden, zitten met benen over elkaar ed. Hij heeft de spier meerdere malen los gemasseerd en sindsdien ben ik van alle klachten af Lachen

Ik had eigenlijk veel eerder naar de huisarts moeten gaan maar ik vond het destijds een beetje onzin.... Als ik zie hoe snel ik na mijn fysio bezoeken van de pijn af was kan ik me wel voor mijn kop slaan Knipoog Ik zou als ik jou was dus gewoon even naar de huisarts gaan. (of fysio, tegenwoordig hoef je niet meer doorgestuurd te worden geloof ik)

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:06

Even naar de fysio. Je kan er gewoon zonder verwijzing naar toe.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:51

naar de fysio! ik heb al veel mensen simpel van deze klacht afgeholpen.
je hoeft niet via de ha; mag direct de fysio bellen voor een afspraak. bel even je verzekering of het vergoed wordt.
beterschap!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:56

Volgens mij heb ik er ook last van..
Maar dan nu nog af en toe, als ik 5 min. draaf.
En als het dan steeds erger word ga ik even stappen tot het over is.. maar meestal rijd ik gewoon door.. zal wel slecht zijn, maar t gaat wel steeds over en heb het alleen met rijden Tong uitsteken

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:49

Ooo, houd op, schei uit Clown

Ik heb daar dus ook driekwart jaar mee gelopen, en met een fysio die niet begreep waar ik 't over had. Ik kon letterlijk niet meer met mijn benen uit elkaar (ahum, kuch), maar ook niet over elkaar heen en als ik ging rijden moest ik voorzichtig opstappen en hopen dat 't paard geen vreemde sprongen maakte. Afstappen ging met behulp van mijn man die mij half opving. Uiteindelijk is 't wel weer overgegaan, ik hoop dat ik het nooooit meer krijg.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:55

heb ik ook. vooral als ik opstap. moet ik echt even heel stil op mn paard zitten tot het over is. en idd met gekke bokkensprongen. pijnlijk... maar te eigenwijs om naar de dokter te gaan Tong uitsteken

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 22:36

gelukkig ben ik niet de enige dus
heb er echt de hele dag last van
net wezen rijden en dat is zeker geen pretje
dus toch maar eve een fysio zoeken dan

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:50

wil niemand ongerust maken, maar als je er te lang mee doorloopt KAN het chronisch worden (oftewel, dat het altijid een probleem blijft).
even de kiesjes op elkaar en een goede (liefst zelf-paardrijdende ivm begrip?) fysio zoeken.
wens jullie arme zieltjes allemaal van harte beterschap.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:11

Ai, dat is wel pijnlijk, heb het ook een keer gehad, kon niet meer lopen van de pijn.. Idd gewoon even langs de fysio. Sterkte ermee!!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:30

o datb heb ik gelukig niet gehad ik heb wel soms dat als ik aan het galoperen ben ik hele erge steken in mijn rug heb is dat het zelfde ? en ik zou als ik jou was even naar de fysio

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:06

ik heb het gelukkig niet gehad ik had van de week wel even last van mijn linkerkuit maarja dat ging al snel over gelukkig
maar ga eens lang bij de fysio zoals al gezegt is!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:58

dokter > fysio lijkt me inderdaad heel verstandig als je met dit soort problemen rond loopt