Mountain Horse High Caliber SCS3 systeem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

Mountain Horse High Caliber SCS3 systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:33

Hey Hallo

Ik ben sinds korte tijd in bezit van de High Caliber laarzen van Mountain Horse. En ze zitten werkelijk heerlijk veel beter dan die stugge petries (mijn mening:)) met acomfortabel zooltjes. Een vriendin van mij heeft ze ook, al een jaar ofzo, en vandaar dat ik ze kende. Ik heb er eigenlijk verder nog nooit iemand mee gezien en vroeg me af wat jullie mening erover is.

Wat ik vind is dat de pasvorm erg goed is, ondanks dat ze maar met 3 kuitmaten werken.
Het voetbed is heerlijk, het ondersteund je voet fijn tijdens het lopen en rijden.
Het leer is van goede kwaliteit en verder zijn ze erg modieus.

Wat vinden jullie?

Oh ja het SCS3 systeem heb ik zelf nog niet gebruikt, zoek nog van die blokjes. Die vriendin van mij heeft het laatst pas voor het eerst gebruikt maar gewoon met dressuren dus ik weet nog niet echt of het toegevoegde waar heeft tijdens springen e.d.

CherylDaraxo

Re: Mountain Horse High Caliber SCS3 systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:05

Ja, ik heb ze ook. Pas geleden gekocht. Ik vind het erg lekkere
laarzen. Ze geven veel steun aan mijn voeten en sluiten goed aan. Ik zie er ook verder niemand mee lopen. Ik zoek ook nog die blokjes voor dat systeem. Nog niet kunnen vinden. Ze zeggen dat het grip bied en schokken opvangt. Ik kreeg er de eerste keer wel blaren van maar verder vind ik het een toplaars.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:26

Ik wilde ze ook hebben maar helaas worden ze in maat 36 alleen maar in smalle kuitmaten geleverd. Ik heb nog maat 37 geprobeerd maar deze waren te groot.
Die beugelzooltjes kreeg ik er trouwens gewoon bij. Ik heb de laarzen uiteindelijk geretourneerd omdat ze niet pastten en dus de beugelblokjes ook.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:26

heeft er iemand misschien een foto en een prijs van?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:30

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:00

Heeft iemand enig idee of ze van dit model wel hoogte maten hebben? Ik had nl. de Sportive High rider en deze waren mij dus echt te laag..

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 21:36

kijk even op www.mountainhorse.se daar staat een uitgebreide maattabel en inderdaad ze hebben ook een hoogte maat. standaard is 46 cm weet ik...

trouwens bedankt voor al jullie reacties! Ben zelf ook erg tevreden en nog steeds blij dat ik die petries aan de kant gegooigd heb! Knipoog

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 21:39

Afbeelding

en nog een fotootje!
Afbeelding

en de maattabel

ik heb geloof iets van 249 betaald voor de laarzen maar de prijzen verschillen nog wel eens, goed opletten dus.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:52

Dat gaat hem niet worden ben ik bang, ik heb schoenmaat 38 en qua hoogte 49 cm nodig en dat bestaat zo te zien niet, het hoogste dat bij schoenmaat 38 bestaat is 47, jammer Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:05

Echt zonde zeg.

Ik heb maat 41 maar heb slechts kuitmaat 33.. en toch echt hoogte 50 minimaal!! Gaat het feestje ook niet door..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:13

Dat is idd wel het nadeel van MH, ze zijn niet zo hoog.
Ik heb gister de Sportive High rider II gekocht. Heb ook nog even bij die Caliber gekeken, zag er wel heel mooi uit! Ze had daar ook een halve zool liggen, zodat je kon zien hoe dat eigenlijk was opgebouwd. Lachen

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:33

ja idd niet al te hoog maar voor mij was het precies goed lol, en er zit toch ook nog wel een hogere dressuurboog aan....

weet iemand misschien waar de witte beugelzooltjes te verkrijgen zijn? liefst via internet.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:47

ik heb ze ook, al een tijdje, dat met die blokjes moest ik erg aan wenne, maar nu rijdt het heerlijk, zeker een aanrader,
en ik kreeg de blokjes gewoon bij de laarzen, bij piafferuitersport

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:56

AAAAAAAAAAAAAAAAAAGH, het is niet eerlijk.. ze moeten er ook eens rekening mee houden dat er mensen bestaan met kleine voetjes maar stevige kuiten...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:15

shabbay schreef:
ja idd niet al te hoog maar voor mij was het precies goed lol, en er zit toch ook nog wel een hogere dressuurboog aan....

weet iemand misschien waar de witte beugelzooltjes te verkrijgen zijn? liefst via internet.

Bij mij ook!
Ze hadden nog 1 of 2 cm hoger gekund voor het mooie, maar zo als ik ze nu heb zijn ze ook heel mooi..

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:35

Voor mij waren de laarzen juist iets te hoog. Je hebt ze in normale hoogte en hoge hoogte.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:16

DenK4ever schreef:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAGH, het is niet eerlijk.. ze moeten er ook eens rekening mee houden dat er mensen bestaan met kleine voetjes maar stevige kuiten...

Inderdaad! Haha!
Ik heb maar maatje 36 en dan moet je kuiten hebben van 32 cm!!
Daar kom ik echt niet in hoor.

Ik heb mountain horse nog gemaild of ze nog van plan waren om maat 36 ook in wijd te leveren. Maar de productie voor aankomend jaar was in ieder geval niet veranderd.....
Ach ja, gelukkig passen mijn sportive riders wel perfect.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:09

Nou exact Kaj, ik heb dus ook maat 36 maar me kuiten krijg ik echt never nooit in een laars van 32-34 centimer!!
En heb nu ook de Sportive riders... die heeft in maat 36 gelukkig wel verschillende kuit maten..
Vind het echt belachelijk dat deze dat niet hebben eigenlijk want ik vind het wel een bloedmooie laars!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 15:33

Daraxo_Love schreef:
Voor mij waren de laarzen juist iets te hoog. Je hebt ze in normale hoogte en hoge hoogte.

ze zijn ook leverbaar in short zover ik weet....en er is iets verschil tussen heren en dames model (heel weinig eigenlijk niet zichtbaar) die zijn wat langer en ook breder geloof ik....das het kijken nemen waard als je net een aantal cm mist of teveel hebt....

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:36

hoe bevalt het leer?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:47

de laars hebben we nog maar weinig verkocht!
vindt hem overigens wel heel mooi.

de schoen loopt goed en over het speciale systeem veel positieve reacties

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:48

Het leer is lekker soepel (petrie is er echt niks bij,dat harde karton (vind ik dan!) en is erg makkelijk in onderhoud. Zit heerlijk en soepel maar niet te slap. Ik heb ze nog niet lang genoeg (een goed half jaar 3 a 4x per week gebruik) om te zeggen of het leer misschien verkleurd maar nu zijn ze nog echt heel goed, nieuw maar ingelopen zeg maar. Maak ze wel altijd gelijk schoon met vochtige doek en 1x week poetsen misschien dat dat scheelt maar moet er soms ook wel eens een beetje mee door de nattegeit maar daarvoor heb ik ze dan weer vuil en water afstotend ingespoten. Knipoog

Ja ik vind ook ook dat er weinig mensen mee rijden, ik ken eigenlijk in mijn nabije omgeving alleen die vriendin van mij....raar dat ze niet zoveel verkocht worden maar denk ook dat het wel is omdat er weinig reclame voor gemaakt wordt. Petries en Cavallos hebben hun eigen 1-1 pagina advertentie en Mh zie je bijna nooit adverteren. Maar vind ik niet zo erg weet hun brochure altijd wel te vinden en dan laat ik het wel bestellen. Net zo handig! Lachen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:44

Die laarzen staan ook op mijn verlanglijstje. ik heb nu de gewone versie in het bruin, en die gaan nu al ruim 4 jaar mee. Geweldige laarzen.

Maar mag je met deze gewoon wedstrijden rijden? Ik dacht van wel...

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 12:58

ja hoor dat mag met deze laarzen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:02

Met niet álle MH laarzen mag je op wedstrijd. Met de Mountain horse sportive highrider en deze mag het wél. Ik heb de Sportives en ben er erg blij mee, al ben ik wel weer toe aan nieuwe maar dat worden zeker dezelfde.