proeven jonge paarden (6 jarige)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

proeven jonge paarden (6 jarige)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:48

Ik wil eind september een proef bij de 6 jarige meerijden.
Nu staat er bij proefnummer 55:* vliegende en of eenvoudige wissels

* pony's mogen geen vliegende wissel.

Ten eerste;kun je dan met een pony een proef rijden voor jonge paarden?

ten tweede; moet ik met mn paard vliegende en eenvoudige wissels rijden, of :
vliegende OF eenvoudige wissels?

wie weet het?

peetje82

Re: proeven jonge paarden (6 jarige)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:12

niemand????

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:14

Als ik het lees zoals jij schrijft moet je óf een vliegende wissel rijden óf een eenvoudige wissel, maar het mag ook beiden met een paard. Bij een pony zou je dan alleen de eenvoudige wissel mogen rijden dus je zou dan wel met een pony de proef kunnen rijden..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:19

Nou ik denk dat mensen die ouder dan 18 zijn gewoon mogen starten met een 6 jarige pony bij de paarden, deze mogen alleen eenvoudige wissels doen.

Paarden rijden een vrije proef en je kan de moeilijkheidsgraad verhogen door er ook vliegende wissels in te doen maar dat is dus niet verplicht. Eenvoudige en/of vliegende wissels.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:22

eenvoudige EN vliegende wissels dus?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:15

Als je bij de paarden rijdt met de pony (en gezien je leeftijd, gespiekt in je profiel rijd je bij de paarden), mag je je pony als paard beschouwen. Dus mag je ook gewoon vliegende wissels doen als je dat zou willen. Tenslotte rijd je als je met een pony Z2 rijdt bij de paarden ook de vliegende wissels die in die proeven zitten en je mag ook met S&T in het Z als je met een pony bij de paarden komt starten.

En/of betekent dat je mag kiezen wat je er in stopt. Je kunt alleen eenvoudige wissels doen of alleen vliegende, of allebei.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:47

@peetje is Teredie zo klein dan Knipoog

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 12:36

ach ze meet een kleine 1.70, misschien krijg je ze binnekort wel live te zien trouwens!
Duivel
Maar ik vindt het zo krom.
Mensen boven de 18 met een pony mogen meerijden met de paarden, Dan wordt die pony toch ook als paard beschouwd, dus zouden die wel vliegende wissels mogen springen!
Nou ja, ik gooi er twee eenvoudige in en twee vliegende, zit ik altijd goed! Vork

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:04

Ok, dan heb ik je niet goed begrepen. Ik dacht dat je vroeg of jij met je pony wel of geen vliegende wissel mocht springen.

Opnieuw naar de tekst kijkend die jij hebt neergezet denk ik dat het zo zit: kennelijk mag je met een jonge pony met ponystartkaart ook meedoen aan rubrieken 'voor jonge pony's'. En dan mag je dus geen vliegende wissel springen, aangezien de Z2 voor pony's ook geen vliegende wissels kent.

Bij de paarden mag je dus kiezen, ofwel eenvoudige wissels, ofwel vliegende, ofwel allebei.

En of je dan op een pony of paard zit, maakt niet uit, het feit dat er bij de paarden gestart wordt maakt zelfs een C-pny voor de regelgeving nog een paard! En dus mag je daar wél met S&T en hoedje rijden in het Z en moeten er wél vliegende wissels worden gesprongen in het Z2. Is krom ja, maar zo is het nu eenmaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:13

Ik heb nog nooit van de jonge ponyproeven gehoord. Er staat ook duidelijk jonge paarden proeven en nergens is het ooit nog uitgeschreven dacht ik.

Ik vermoed toch dat pony´s die meedoen onder iemand van 18+ gewoon geen vliegende wissels mogen doen..?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:46

Niet 18+ vanaf 12 + mag je met een pony bij de paarden starten.
Ook als het gaat om de Jonge paarden proeven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:55

En vanaf 18 jaar ben je verplicht om bij de paarden te starten. Het bericht van de ts staat ook een beetje krom. Ik vermoedde ook dat ze een pony had en daarmee mee wilde doen. Volgens mij klopt het verder wat suzanne zegt. Het zijn jonge paarden proeven en als je daar met een pony aan meedoet is het enkel de eenvoudige galopwissel en niet de vliegende. Anders bel je met het knhs als je het zo graag wilt weten.