Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ShannaY schreef:Het is allebei niet goed. Dan zie ik toch liever een paard dat te snel gaat ipv te langzaam. Dan loopt hij tenminste op zijn eigen benen.
(ik zie m al gaan..)
Zep schreef:Ik hoop dat de KNHS eens wat aan de opleiding van de juryleden gaat doen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik maak er 2 opties op uit:
- of je hebt met te weinig impuls gereden
- of ze vond hem te kort in het frame en wil in de middengangen meer verlenging in het frame zien.
Beide opties hebben niets met verzameling te maken, stippen overigens wel essentiële dingen uit je basisafrichting aan, dus in dat opzicht had ze wel een punt.
Sammie schreef:ShannaY schreef:Het is allebei niet goed. Dan zie ik toch liever een paard dat te snel gaat ipv te langzaam. Dan loopt hij tenminste op zijn eigen benen.
Ja op z'n eigen benen onder je vandaan
Suzanne F. schreef:Ja en vol in de hand drammend op voor.
ShannaY schreef:Suzanne F. schreef:Ja en vol in de hand drammend op voor.
Als je terug trekt wel ja.

Helemaal niet als je dan wél op den duur verzameling moet laten zien. ShannaY schreef:Góh, en ik maar denken dat paarden evenals mensen ook individuen waren
Piaffe schreef:Zo had ik eens op mijn coupon de opmerking; passage-achtig.
Dat noemen wij gewoon zweefdraf omdat ze niet voor het been zijn en teveel terug komen, heeft niets met passage/ verzameling te maken
Misschien was dat er aan de hand? Dat ie teveel terug kwam en dus een zweefdraf liet zien? Heel veel mensen vinden dat fantastisch, maar je kunt er uiteindelijk niet zoveel mee imoHelemaal niet als je dan wél op den duur verzameling moet laten zien.
Nistria schreef:passage-achtig zie je inderdaad vaker terug op coupons, wat inderdaad gewoon zweefdraf is. daarom is het ook passage-achtig