Tweedehands trailer - redelijke prijs?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

Tweedehands trailer - redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 08:46

Dag allemaal,

Wat vinden jullie een redelijke vraagprijs (% van de aankoopprijs) voor een trailer van 2 jaar oud, die weinig gebruikt is en net gekeurd is (volledig in orde)?

Helft van aankoopprijs?
Meer?
Minder?

Bedankt!

Kaat

cissy

Re: Tweedehands trailer - redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:48

meer dan helft! zeker voor trailer van pas 2jr oud.
succes met verkopen, kun je m niet inruilen op een 1,5 met voorlader zoals je wilt hebben?

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:23

Da's dus de bedoeling.
Maar ik heb zo'n spijt dat de Cayenne weg moet.
Echt fantastische trailer.
Dus als je mij een auto kan leveren die we kunnen betalen en die die Cayenne mag blijven trekken, is een BE halen een optie.
Maar ja, Cayenne leeg ca 900 kg, dus dan moet je toch al gaan naar auto's die 1500 - 2000 kg mogen trekken...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:27

BE wordt binnenkort (lees ergens 2007) toch verplicht met alles wat een MTM heeft van meer dan 750 kg dus het zou een tijdelijke oplossing voor je zijn.
Ik heb ook een zware Henra 2paards en reed voorheen met een Opel Omega 2.0 en dat ging prima!
Ik heb de trailer nog steeds omdat ik hem ook heel fijn vind en rij nu met een Mercedes Vito ervoor.

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 12:48

En is dat met terugwerkende kracht, dan? (Die verandering van rijbewijs?)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:30

hoezo met terugwerkende kracht? wat bedoel je?
Bedoel je dat iedereen die nu B heeft eerst E erbij krijgt en dan vanaf dat moment de nieuwe bestuurders E moeten halen? zoiets, net als vroeger? denk het niet, brengt nl geen geld in het laadje voor het CBR... Lachen

Ik weet alleen dat ze de eisen aan willen scherpen en dat voortaan iedereen die een aanhangwagen (met eigen kenteken, dus boven 750 kg, caravans etc) wil vervoeren E zal moeten hebben. Dan wordt het een stuk helderder wat regelgeving betreft want aan de topics hier op bokt te zien gaat er nogal wat mis... Lachen

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:03

Nee, ik bedoel eerder, dat er een overgangsmaatregel komt, (zoals nu met de nieuwe tractorrijbewijzen en ook met de C's en CE's geloof ik), dat mensen die een rijbewijs hebben van voor een bepaalde datum, of geboren zijn voor een bepaalde datum, nog wel gewoon met een B mogen rijden en "newbies" dus niet.
Ik heb de vraag alvast ook op het wegcode-forum gezet, misschien levert dat wat op.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:51

zoiets bedoelde ik ook maar heb het wat krom opgeschreven Lachen
laat je het even weten als je wat hoort op dat forum?

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 16:50

Ik kreeg alvast deze reactie: "[knip] overzicht gekregen van de dossiers inzake de wijzigingen die nog op komst (zouden) zijn. Dit staat er niet tussen. We kunnen natuurlijk niets uitsluiten. We zouden eens in de EEG-reglementeringen moeten gaan zoeken of dit er tussen staat, maar ik verwacht het niet."

Voor alle duidelijkheid, dit komt van een Belgische site over de wegcode, maar ik veronderstel dat dit Europese reglementering is.
Mijn rij-instructeur (van de autorijschool) had ook nog niets gehoord in die zin.
Maar als anderen meer weten...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:49

een ford mondeo is een redelijke betaalbare auto en mag 1500 kilo trekken(de oudere types) de nieuwere types mogen 1800 kilo trekken en ze rijden ook redelijk zuinig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:03

in Belgie gelden volgens mij ook andere rijbewijsregels dan in NL dus dit zal ook wel weer iets typisch NL zijn... net als het grijze kenteken Lachen

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:28

cissy schreef:
in Belgie gelden volgens mij ook andere rijbewijsregels dan in NL dus dit zal ook wel weer iets typisch NL zijn... net als het grijze kenteken Lachen

Hoezo andere rijbewijsregels?
Lijkt me vreemd in een verenigd Europa...
Maar kan altijd, natuurlijk.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:34

De rijbewijsregels worden op dit moment juist zo veel mogelijk uniform gemaakt, daarom komt er ook een Europees rijbewijs. Dus nu zijn ze nog overal anders. Over het nieuwe E is echt nog veel te weinig bekend, zelfs op de rijschool weten ze het niet.