Vraag over HC starten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Vraag over HC starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:03

Rubrieken al dan niet voor promotie/starten buiten mededinging
Als op een wedstrijddag zowel rubrieken voor winst- en verliespuntenregistratie, als rubrieken niet voor punten worden verreden, dient met het volgende rekening te worden gehouden:
a. Deelnemers aan de promotiewedstrijden mogen niet tevoren met hetzelfde paard in een gelijkwaardige dan wel lagere rubriek - ook niet buiten mededinging - uitkomen.
b. Deelnemers die aan een rubriek voor promotie of aan een wedstrijd om prijzen, maar niet voor promotie, in een bepaalde klasse hebben deelgenomen, mogen uiteraard met in achtneming van het bepaalde inzake het maximale aantal starts deelnemen aan een rubriek in de naast hogere klasse, doch dan buiten mededinging.
c. Indien een wedstrijdgevende organisatie met instemming van de jury een geregistreerde combinatie gelegenheid wenst te geven om buiten mededinging (hors concours) te starten, anders dan bedoeld in lid b, mag dat worden toegestaan, echter met inachtneming van de navolgende bepalingen:
1. De betreffende combinatie mag niet in de uitslag van de rubriek opgenomen worden c.q. niet in aanmerking komen voor een prijs, of voor toekenning van wedstrijdpunten
2. Aan een hors concours-start kan geen enkel recht worden ontleend met betrekking tot de klasse indeling van de betreffende combinatie.

Dit is de tekst van de KNHS. Ik heb inmiddels al bijna 2 jaar geen wedstrijden gereden, paard is ook niet echt door getraind.
Om het opnieuw de ring in rijden iets te versnellen (Z2 proef is niet eerlijk tegeover paard in deze conditie) zou ik best een keer een L of M proef willen starten. HC dan natuurlijk.
Maar ik word niet zo goued wijs uit de reglementen van de KNHS, mag ik nu wel of niet in een lagere klasse (HC) meedoen?

Anoniem

Re: Vraag over HC starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:08

Zoals ik het lees slaat a op rubrieken tijdens dezelfde dag. Je mag imo niet op zondag bij de Huppeldepupruiters inschrijven voor 1 keer L2 en vervolgens later op de dag Z2 starten voor promotie.

Van mij mag je Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:42

Naar mijn weten mag je zowel een klasse hoger als een klasse lager starten dan dat je officieel mag starten. Dus als je Z1 bent mag je HC Z2 starten of M2 HC

Als je toch lager wilt starten dan een klasse lager dan moet je gewoon even de organisatie opbellen en kijken wat je kan regelen. Lijkt mij niet zo'n probleem

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:27

Met springen mag je iig ook HC in een lagere klasse starten, maar alleen in een hogere klasse als je daarin ook daadwerkelijk startgerechtigd (dus minstens 10 wp'en) bent.

Jasmijn, zoals ik het reglement lees, mag dat gewoon.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 10:10

Bedankt allemaal voor de antwoorden!!
Eerst er maar weer eens op gaan zitten (op mijn paard dus) en dan eens kijken of ik voor de ringervaring een lager proefje kan rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:10

Je mag gewoon HC starten in zowel een lagere klasse als een klasse hoger(in jouw geval niet van toepassing)

Het is bij de dressuur alleen niet toegestaan om op dezelfde dag HC te starten in een lagere klasse en vervolgens voor promotie te rijden in je eigen rubriek.

Maar mits de organisatie geen bezwaar heeft tegen HC-starts mag je dus gewoon de ring in rijden met je paard om weer in het ritme te komen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:19

Wat ik me nou af vroeg is of het ook toegestaan is dat je op het moment dat je te paard al bij je dressuurbaan bent, je dan nog kan vragen of je HC mag starten. Ik ben ook wel een paar keer HC gestart in de dressuur, maar dat had ik al bij opsturen op de coupons aangegeven. Maar mag je het nou ook nog net voordat je met de proef begint (bijv. omdat je paard te gespannen is en je denkt verlies te zullen rijden, maar je wilt toch starten om proberen het probleem op te lossen).

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 17:12

Nee, volgens mij mag dat niet, maar dat zou ik nog eens in de reglementen moeten opzoeken.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:53

Lappie_Lap schreef:
Wat ik me nou af vroeg is of het ook toegestaan is dat je op het moment dat je te paard al bij je dressuurbaan bent, je dan nog kan vragen of je HC mag starten. Ik ben ook wel een paar keer HC gestart in de dressuur, maar dat had ik al bij opsturen op de coupons aangegeven. Maar mag je het nou ook nog net voordat je met de proef begint (bijv. omdat je paard te gespannen is en je denkt verlies te zullen rijden, maar je wilt toch starten om proberen het probleem op te lossen).

Doen of je neus bloed en vragen aan je voorlezer of ie even wil "controleren" of er wel HC op de coupon staat. Staat het er niet op dan zeg je dat je dat toch duidelijk had opgegeven. Dan zetten ze het er zo bij.
Maargoed voor dat je verlies rijd moet ie wel heeeeel erg gespannen zijn

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:17

Lappie_Lap schreef:

Volgens mij heb ik een keer meegemaakt dat er iemand reed en de eerste proef bagger ging en vervolgens heeft ze de 2de proef HC gestart.....