Waar goedkope trailer te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Waar goedkope trailer te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 15:57

Hoi,
Ik ben van plan samen met mijn zus een 2 paards trailer te gaan
kopen. Maar veel geld hebben we er niet echt voor.

Wij lenen nu iedere keer de trailer van mijn oom... Maar we willen toch
liever niet afhankelijk zijn.

Weet iemand waar wij een trailer voor een leuk prijsje die in een aardig
goeie staat verkeerd kunnen kopen?

Jobbeltje

Re: Waar goedkope trailer te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:16

Het hangt er vanaf welke eisen je stelt.

In welke prijscategorie zoek je iets?

*1, 1,5 of 2 paards (of nog meer)
*speelt kleur/model mee
*zadelkamer ja of nee?
*materiaal, hout, polyester, aluminium etc
*gewicht
*laadvermogen
*etc

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:20

denk alsjeblieft om de bodem...
een trailer hoort bij het soort zaken waar je niet drastisch op mag bezuinigen...
veel mensen hebben al een oudere trailer, waarvan de bodem bv rot is of slecht en die willen hem dan verkopen (tussen €500 en €2000.)
laat hem alsjeblieft helemaal doorlichten.. je zal de eerste niet zijn waarvan het paard tijdens het rijden door de bodem zakt...

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:22

Citaat:
veel mensen hebben al een oudere trailer, waarvan de bodem bv rot is of slecht en die willen hem dan verkopen (tussen €500 en €2000.)

eigemlijk zeg je dus dat er onder de 2000,- geen knappe trailer te vinden is. Ben ik het totaal niet mee eens.

je moet wel oppassen voor de bodem inderdaad, maar een trailer (ouder model, niet te luxe) hoeft niet zo heel veel te kosten.

Als je erg handig bent kan je nog voor een opknapper gaan,

Maar neem iemand mee die er verstand van heeft om hem inderdaad door te lichten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:43

Nieuwe bodem bij een trailerleverancier kost je rond de 400 euro. Denk ook aan de banden, na 7 jaar moeten die vervangen worden, ook al zijn ze niet versleten, ivm droogtescheuren en verteren. Een klapband wil je ook niet meemaken met een paard erin. 4 banden kost je ook 300-400 euro.

Ik zou gewoon naar trailerhandelaren gaan. Beter wat duurders maar nagekeken, dan iets van een particulier waar je veel kosten aan krijgt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:51

Ibbel, ook handelaren zijn viespeuken! ik heb een 2e hands trailer gekocht bij een dealer en de hele wanden waren verrot, er zaten trapschotten in en daarachter zat van alles aan rot (had ik ze er maar niet af moeten halen zei de dealer....)
kon vervolgens mn hele trailer uit elkaar slopen om nieuwe wanden er in te zetten Boos! , dus wees voorzichtig en check de trailer goed! ook bij trailerhandelaren!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:11

cissy schreef:
Ibbel, ook handelaren zijn viespeuken! ik heb een 2e hands trailer gekocht bij een dealer en de hele wanden waren verrot, er zaten trapschotten in en daarachter zat van alles aan rot (had ik ze er maar niet af moeten halen zei de dealer....)
kon vervolgens mn hele trailer uit elkaar slopen om nieuwe wanden er in te zetten Boos! , dus wees voorzichtig en check de trailer goed! ook bij trailerhandelaren!

Of neen de allergoedkoopste die je vinden kunt (< 200 euro). Dan weet je zeker dat je rommel koopt en weet je ook dat je gewoon het ding helemaal op moet bouwen. Maar dan heb je ook een goede trailer. En voor 2500 euro koop jij geen nieuwe Westfalia, maar een handig mens heeft voor dat geld dus WEL een gerestaureerde, beter dan nieuwe trailer staan.............

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:56

cissy schreef:

me to

geadvisseerd om naar het noorden te gaan, kennis wist goede tailer dealer, goedkoop en goed
hele rit gemaakt, trailer gekocht, moest nog ff klaar gemaakt worden dus paar dagen later terug
moest zijn vrouw het afhandelen, deed een van de lampjes het niet en hij was er niet
was inmiddels al donker, buurman het geregeld maar goed ook stom dat we toen nog die kar mee namen...

alleen maar gezeur met die kar gehad, uiteindelijk bodem die rot was, vielen zo de gaten in, verlichting niet goed, banden en remmen al helemaal niet
op laten knappen, 1500 er bij en hupla konden we bijna nieuwe kopen

toen besloten nieuwe te kopen na paar jaar
en voor 4200 super 2 paards trailer gekocht

(oude trailer voor 6000 gulden en later nog voor 1500 op laten knapen!!!)

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:59

Ik heb zelf een trailer van marktplaats gekocht, vraagprijs was 950 euro ik heb hem voor 850 gekocht. Kreeg de bon erbij wat ze er 5 jaar geleden allemaal aan hadden laten doen (banden/bodem etc) het enige wat nog keer moet gebeuren is likje verf en nieuwe remkabels. Maar voor 1000 tot 2000 euro heb je leuke trailers hoor!