M2 dressuur - Proef 19

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

M2 dressuur - Proef 19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 14:03

Aanstaande zaterdag en zondag maak ik met Max mijn wedstrijddebuut in de M2. Voor mij de eerste keer dat ik nieuwe proeven ga rijden. Eind maart heb ik mijn pony in de Z1 teruggetrokken uit de wedstrijdsport en me per 1 april op Max gestort. We zijn er helemaal klaar voor en hebben er superveel zin in, maaaaaaaaaar er zit nog een klein maar aan Clown

Proef 19
onderdeel 18
15 A Verzamelde stap
K Afwenden
16 Tussen D en F Keertwending om de achterhand naar rechts
17 Tussen D en K Keertwending om de achterhand naar links
18 D-B-M Uitgestrekte stap
Voor M Verzamelde stap

Even voor de zekerheid... ik heb geen zin om -2 te krijgen door verkeerd rijden. Houdt dat in dat je dus gewoon van D schuin naar B 'oversteekt'? en niet gewoon bij F om de bocht? (Beetje apart lijntje vind ik namelijk...)

Proef 20 is een eitje maar 19 is toch een stukkie lastiger... vooral die contragalop. Maar we gaan ons best doen Haha!

milou123

Re: M2 dressuur - Proef 19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:04

ja dat houd in wat je zegt..vind het ook een heel raar lijntje en moest ook iedere keer goed nadenken Clown suc6 op wedstrijd Haha!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:06

Inderdaad gewoon van D naar B naar M.
Als ze hadden gewild dat je via de hoefslag ging hadden ze F ook genoemd in de lijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:07

Inderdaad, je rijd van de D rechtstreeks naar de B en snijdt dus een stukje af als het ware.

Nog even offtopic: Heb je er trouwens erg in de proef 20 soms een beetje raar geschreven staat: D-K-A-F arbeidsgalop links betekent dus bij D aanspringen en niet ergens tussen die letters. En X-E verzamelde stap betekent dus ook bij de X verzamelde stap. (hier loopt nog een ander topic over).

Succes met je wedstrijd!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:11

Waar is dat topic dan?
Dan heb ik die namelijk ook verkeerd begrepen (en dus ook verkeerd gereden)

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:12

Ja je moet dus dat rare lijntje rijden! D-B. Ik heb afgelopen weekend met mijn Ronaldo ook voor het eerste M2 gestart en ik ging wel via F en toen -2 .........

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:15

pol013 schreef:
Waar is dat topic dan?
Dan heb ik die namelijk ook verkeerd begrepen (en dus ook verkeerd gereden)

viewtopic.php?f=95&t=627325&hilit=
Alsjeblieft.
Naar aanleiding van dit topic heb ik de KNHS gemaild en dus te horen gekregen dat je dus echt bij D al aan moet springen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 14:20

Marije_jiplover schreef:
Inderdaad, je rijd van de D rechtstreeks naar de B en snijdt dus een stukje af als het ware.

Nog even offtopic: Heb je er trouwens erg in de proef 20 soms een beetje raar geschreven staat: D-K-A-F arbeidsgalop links betekent dus bij D aanspringen en niet ergens tussen die letters. En X-E verzamelde stap betekent dus ook bij de X verzamelde stap. (hier loopt nog een ander topic over).
Succes met je wedstrijd!

Jahoor dat had ik wel door! Maar daar had ik eerlijk gezegd ook nooit aan getwijfeld dat je gewoon bij D aan moest springen, dat was voor mij heel logisch op een of andere manier, hetzelfde met dat X-gedoe.

Maar fijn dat ik het dus toch wel goed begrepen had... nou ik zal mijn moeder zeggen dat ze dat extra duidelijk moet voorlezen Bloos

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:26

Haha in die proef ga ik altijd op het allerlaatste moment van D naar B, ik vergeet hem soms bijna. Het is idd een raar lijntje, maar na een paar keer denk je er wel aan Lachen

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:08

Succes alvast Ilsemarie!!!!! Lachen

Die wending ervoor gewoon dichtbij de hoefslag maken dan creëer je wat ruimte om dat rare lijntje netjes te maken.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 06:17

Zorg ervoor dat je inderdaad de laatste keertwendig meer richting de K maakt, zodat je je paard weer goed recht kan stellen voor de D naar de B in uitgestrekte stap... Succes!!!!

Persoonlijk vind ik trouwens proef 20 moeilijker dan proef 19.