hoe vaak wedstrijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

hoe vaak wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:32

Ik vroeg mij af hoe vaak jullie op wedstrijd gaan? (in welke klasse) Ik probeer 2 keer in de maand te gaan maar soms komt het zo uit dat ik een paar weken ieder weekend concours heb. Sommige mensen vinden dat te zwaar (ik rijd nu m2) wat vinden jullie? Ik ben benieuwd!

carlijn83

Re: hoe vaak wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:00

Ik rijd er ook gemiddeld 2 per maand, soms komt het gewoon zo uit dat je wel een keer een paar zaterdagen achter elkaar gaat maargoed, daar kunnen ze wel tegen denk ik hoor!
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van meerder concoursen per weekend maar goed, ieder zn eigen manier Knipoog

Nu ik straks Kolando ga starten ben ik zelf waarschijnlijk wel meer op concours maar voor de paarden hou ik ong 2x p/m aan.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:32

Éen vriendin van mij Rijd M1 en is bijna ook iederweeknt op concours.
maar het paard kan het heel goed aan.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:18

Ik ga eigenlijk om de week soms komt het zo uit dat ik 3 keer achter elkaar heb. Mijn paard kan het makkelijk aan ook als ik elke week zou gaan. Maar ik vind het best zo elk weekend hoeft voor mij ook weer niet.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:21

Ik ga ieder weekend, 1 weekend in de maand krijgt ze wedstrijd rust.. en soms gaan we ook nog Zaterdag En zondag op wedstrijd.. Vork

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:36

ik ga ook bijna ieder weekend meestal 1 weekend in de maand niet, zomers vaak zaterdag en zondag.
met 3 paarden, waarvan er twee dressuur l2 en z1 en 1 springen in de b. ze krijgen genoeg afwisseling waardoor ze dit prima aan kunnen. leefdtijd doet er uiteraard ook toe, ze zijn 4,5, en 6 jaar

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:37

2 keer per maand

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:39

Ik probeer zo vaak mogelijk te gaan, in mijn geval is dat zo'n 2 soms 3 keer per maand.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:46

Nu m'n paardje weer helemaal goed is na een lange blessure gaan we weer twee keer per maand op wedstrijd. Mijn zusje rijdt L1 en ik M1 en we rijden dan alletwee twee proeven op hetzelfde paard, die loopt dan dus vier proeven. Kan ze makkelijk aan, ze heeft daarna nog energie voor tien!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:57

ik rijd nog geen wedstrijden, januari ga ik starten, en wil dan 1 keer in de 2, 3 weken gaan Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:59

Mn verzorgpony gaat eigenlijk elk weekend en vaak zaterdag en zondag.
Ik vind dat persoonlijk een beetje veel.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:22

het is heel wisselend hoe vaak ik op wedstrijd ga!
Denk dat het gemmiddelde licht rond de 2 X per maand!
Ik start in de M1 drs, B spr en B sgw!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:45

Het ligt eraan of er concour is Tong uitsteken
Soms heb ik wel 5 weken achter elkaar maar ook wel eens 4 weken niets.....

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:18

Ik ga ongeveer 2 keer per maand op wedstrijd . En soms 1 keer per maand . Niet zo vaak dus. Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:11

Ik vind persoonlijk dat iedere week op concours gaan te veel is. je hebt dan zo goed als geen tijd om je paard naar een wedstrijd toe te trainen en om hem te verbeteren tussen twee concoursen.

Ik ga dan ook maar eens in de maand op wedstrijd. Dan heb ik genoeg tijd om niet te veel druk op mijn paard te hoeven zetten (nog tijd voor een buitenritje en een sprongetje) en genoeg tijd om nieuwe dingen te introduceren of nieuwe methoden uit te proberen. Ik kan moelijk de galopwissel gaan proberen als ik het weekend daarop in de contra moet blijven.

Daarbij vind ik dat je vanaf een bepaald niveau je paard niet alle dagen van het jaar op hetzelfe niveau kunt laten lopen. Er moet tijd zijn om af en toe de training even op een lager (of ander) pitje te zetten om vervolgens er weer vol tegen aan te gaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:01

Wij gaan 2x per maand. En omdat we deze maand maar 1x gaan (hebben ook zomerstop gehad 6 weken) gaan we in Oktober 3x.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:25

sommige paarden kunnen het aan, sommigen niet en worden wel gepusht vaak te gaan. ik vind dat sommige ruiters niet naar hun paarden kijken, maar koste wat kost willen starten.

ik ga zelf 1 keer in de maand of 1 keer in de 2 maanden. willem krijgt nu nieuw zadel om zijn rug weer aan te sterken vanwege de weggevallen bespiering... ik zie wel weer wanneer ik start.. ik denk ergens in december... ik heb geen haast.. gezondheid van mijn paard gaat voor en wil graag goed voorbereid naar een wedstrijd gaan.

het is leuk alsje paard het aankan, lichamelijk..maar geestelijk moeten ze het ook aan kunnen. je hebt zoveel goede paarden die doen het leuk tot het Z2 en daarna kunnen ze het metaal niet meer hebben. nou daar zit je dan met je snel promoveren.. dat vind ik het nadeel van veel op wedstrijd gaan. 2 punten per proef, tja. dan ben je zo door alle klasses heen natuurlijk... maar als je eens bekijkt hoeveel er afvallen vanaf het ZZ-L dan vraag ik mij af of we het allemaal niet ff een stukje rustiger aan moeten doen...

maar das mijn mening.. ik hoef nl met willem niet zo nodig.. misschien dat het veranderd als ik over een paar jaar een paard heb met meer potentie.. vaak als het lekker gaat wil je steeds meer...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:36

Ik kan me wel vinden in gekke koei haar mening. Ik ken ook iemand die de klasses is doorgevlogen. Zit nu in de M1 en loopt vast. Misschien dat het toch allemaal teveel is voor het koppie van het paard. Ik heb nu 9 punten in t L2 en blijf de komende maanden zeker nog L2 rijden, net zo lang tot ik bevestigd ben voor het M1.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:38

ik rijd niet zo gek veel wedstrijden, vooral omdat ik de nadruk op het crossen leg en dan zijn 2 wedstrijden per maand al behoorlijk wat. nadeel ervan is wel dat als je in drie disciplines toch wil doorgroeien het redelijk wat tijd kost.

Maar ik start niet meer in een dressuurklasse als ik 10 wp'en heb. Trainen kan ik thuis wel, en ringervaring hebben ze zat. Met srpingen en crossen vind ik het wat anders, daar heb je gewoon meer wedstrijdkilometers nodig.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:41

Ik rij alleen dressuurwedstrijden en ik probeer dat een beetje in te plannen. Sommige periodes heb je zelf ook meer zin om te starten en lang leve startlijsten.nl, daar kun je ook op t laatste moment nog even lekker kijken of je nog iets leuks ziet (dat niet om 8 uur smorgens begint ofzo....). Dus ik plan niet al te veel maar kijk wel rond en als ik zin heb rij ik een extra wedstrijd.

In ieder geval hebben wij op stal al elk laatste weekend van de maand wedstrijd, het hele jaar door dus die doe ik altijd wel mee.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:42

Lielle schreef:

Maar ik start niet meer in een dressuurklasse als ik 10 wp'en heb. Trainen kan ik thuis wel, en ringervaring hebben ze zat. Met srpingen en crossen vind ik het wat anders, daar heb je gewoon meer wedstrijdkilometers nodig.

Heb je ook gelijk in, en het kost ook wat elke keer. Maar ik vind het persoonlijk heel leuk om op wedstrijd te gaan, dus we starten lekker door terwijl we thuis doortrainen voor de volgende klasse Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:19

En dan ga ik dus springen of crossen *LOL*

start nu toch maar zo af en toe, mag nl versneld promoveren met dressuur

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:40

Lielle schreef:
En dan ga ik dus springen of crossen *LOL*

start nu toch maar zo af en toe, mag nl versneld promoveren met dressuur

Ja ikke niet, ik ben een huis tuin en keuken ruiter, ik mag alleen vertraagd promoveren Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:57

1x per maand een SMW en tussendoor nog wat kleine dressuurwedstrijdjes.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:02

Ik rij M1, ongeveer 2 wedstrijden per maand.
Als de wedstrijden in de buurt zijn soms 3x per maand, is er een maandje niks dichtbij, dan blijf ik thuis.