heel druk in de wei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

heel druk in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:06

de titel is ook niet echt duidelijk.

maar heb nu eens een probleem met mijn merrie soraya
soraya staat alleen in een wei en naast haar staan shadi en gemini
nu staan ze snachts op een kleiner weitje met de stallen waar ze zelf in en uit kunnen gaan.

overdags als het niet te slecht is gaan ze op de andere weien.die zijn ernaast,nu moet soraya dan 1st de wei op.(de achterste wei) daarna gaan de andere 2 op de wei ervoor.

zodra ze op de wei is en dus de andere er nog niet zijn omdat ik die nog moet gaan halen.gaat ze voor de draad heen en weer rennen en roepen.

met het terug eruit halen is het een stuk erger.dan gaan dus 1st de andere 2 terug naar hun eigen stuk.zodra ik die ga halen begint ze al.met heen en weer rennen in de wei voor de draad.als ik de andere dan terug heb in hun weitje dan is ze ondertussen zeiknat en staat het schuim erop en staat ze te hijgen enzo..ook rent ze in volle gallop op de draad af en stopt net ervoor. of ze gaat er voor steigeren dat ze eroverheen wil komen..

het wordt nu best vervelend.want ze is iedere keer zeiknat en ze loopt alles kapot.ze kan nu geen seconde meer zonder dat de andere gelijk naast haar staan. ze kan ze gewoon de hele tijd zien enzo.

weet iemand een oplossing?

Li_lee_yang

Re: heel druk in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:12

eerst het drukke paard uit het weiland halen en dan de andere paarden

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:33

jah alleen dat gaat juist niet.want dan moet ik eerst met de merrie erdoor.aangezien de ene pas paar maandjes ruin is en de andere hengst is.en nog eens haar kind.en dan moet ik daarna met de andere 2 nog door haar wei heen.denk niet dat ze dan allemaal nog netjes uit elkaar staan Haha!
vanaf april ongeveer komen zemet zijn allen op 1 stuk.en misschien komt er nog een paardje bij.maar die is er nu dus nog niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:50

Tja, wat wil je nou? Het advies wat hierboven is gegeven is de enige remedie. Wat had je anders willen doen? Paard verdoven, platspuiten oid?
Als het echt een probleem is, dan zorg je ervoor dat tot April het schema anders wordt. Meer advies kan ik je ook niet geven.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:53

als je haar als eerste eruit wil halen en als laatste erin, dan hoef je toch alleen maar van weide te ruilen. Dus die andere twee in de achterste wei en haar in de voorste ? Vrij simpel lijkt mij...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 08:47

alleen het probleem is als ze als laatste zou gaan dat ik dan met de andere 2 door haar wei moet.aangezien dat niet zo makkelijk is (hengst en 1 die denk dat hij nog hengst is) en als ik ze als laatste doe en als 1e dan is er dan weer het probleemdat ze in de andere weien waar ze snachts staan daar weer even alleen staat tot de andere erzijn.
als ik ze van wei ruil staan er 2 op een klein weitje en zij alleen op een grote wei. op de nachtweien kanik ze ook niet ruilen want de ene stal is een stuk groter dan de andere.

ze heeft dit ook nooit gedaan.pas sinds 2 weken doet ze zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 08:49

van weiland wisselen???? de heren achterin Haha! Haha!