Als instructie mee naar concours leerling???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Als instructie mee naar concours leerling???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:21

Beetje nav dit topic: viewtopic.php?f=95&t=643802&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Vroeg me af of jullie als instructie meegaan op concours van een leerling of heengaan om te helpen. Of gaat jullie instructie met jullie mee??

Mijn instructrice gaat nooit met mij mee en komt ook nooit kijken. Vind dat eigenlijk wel jammer, ga wel heel vaak met haar mee om te helpen, vind ik leuk om te doen... Maar goed, ze heeft het ook wel heel druk met lessen en paarden rijden. Toch als ik mensen zie die iedere keer hun instructie mee hebben denk ik wel eens van mmm... Jammer... Tong uitsteken

Chupa

Re: Als instructie mee naar concours leerling???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:59

Haha, met mij gaat altijd een hele crew mee Vork
Twee meisjes van stal als grooms, mijn zusje als fotograaf, mijn vader als coach en mijn instructeur gaat inderdaad ook mee.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:18

Ze gaat niet altijd mee , maar vaak komt ze wel even kijken.
Niet zozeer om te helpen , maar om te kijken hoe t gaat en waar we aan moeten werken thuis.
En ik ga ook meestal wel met haar mee, als groom!!
Behalve als t echt niet kan of we beide wedstrijd hebben.....
Dan lukt t natuurlijk niet!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:28

Nee, mijn instructrice gaat niet mee.
Ze zit tijdens kampioenschappen wel altijd ergens in een hoekje van het losrijterrein om je te helpen (als je dat wilt).

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:30

Nee, ze gaat nooit mee. Heeft me wel eens zien rijden, maar dat was omdat haar dochter daar ook moest starten.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:44

Mijn instructrice kwam wel mee om te kijken af en toe en wilde dan best af en toe eens wat zeggen als ik wat verkeerd deed, maar als begeleiding ging ze niet mee. Zij was van mening dat ik mijn paard thuis voor elkaar moest hebben in de lessen en zo even van te voren op concours zal dan echt t verschil niet meer maken. Zal ook wel per persoon verschillen, maar zo dacht zij erover,..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:38

Mijn instructeur gaat nooit mee. Ik hoor haar thuis netjes te hebben. En hij heeft wel andere dingen te doen. Zijn eigen wedstrijden namelijk en die van zijn vrouw en dochter

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:17

Mijn vriend is mijn instructeur, chauffeur en voorlezer. Dus hij is altijd mee ja. Hij helpt nooit met inrijden, maar geeft na mijn eerste proef wel tips over wat ik kan verbeteren voor mijn tweede proef.

Hij was overigens al mijn instructeur voordat hij mijn vriend werd. Toen ging hij niet mee.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:33

mijne komt wel eens kijken geeft dan kleine aanwijzingen etc. ze wil ook wel eens zien hoe ik het op concours doe , is toch anders dan thuis in de les.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:57

Mijn vroegere instructeur is wel eens komen helpen toen het dichtbij was. Dat was echt heel fijn, ik was ook veel relaxter toen dan normaal.
Zelf ga ik mee als het een keer dichtbij is en ik heb tijd over, en als ze er echt naar vragen tegen betaling.

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:58

Ik vind het zelf prettig als instructie af en toe eens een kijkje komt nemen. Maar op bepaalde nivo's gaat dat natuurlijk niet meer, Helaas...
Zelf ga ik wel regelmatig even bij mijn leerlingen kijken. Op wedstrijden zijn ze dan vaak toch anders, beide (paard en ruiter) hebben vaak last van spanning en dan is het toch prettig om te weten hoe jou pupil daar mee omgaat. Tevens om te kijken waar de problemen ontstaan, zodat je dat weer in de training mee kan nemen.

Maar denk dat het belangrijkste van alles is dat je een goeie relatie hebt met je instructie. Je moet je op je gemak voelen bij een persoon, en goed met elkaar kunnen werken zonder drempels.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:18

Mijn instructrice komt wel eens kijken. Niet dat ze dan perse helpt met losrijden maar ze kijkt de proeven en tussendoor en erna hebben we even kleine bespreking.
Mijn instructeur is nog nooit geweest maar dat neem ik m zeker niet kwalijk, hij is zelf erg druk nationaal/internationaal.

Zelf ga ik wel eens kijken als er concours in de buurt is.
Als ze er echt om vragen, begeleid ik ook met losrijden (dat is dan wel tegen betaling)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:25

Als er een duidelijk probleem is dat alleen in de ring voorkomt, dan komt mijn instructeur langs om te kijken. Vervolgens komt hij dan thuis op dat probleem terug en niet tijdens de wedstrijd.

Nu ik een paard van hem start komt hij wel mee als het qua tijd lukt. Niet dat hij dan uitgebreid les geeft, maar wel even overleggen soms en wat puntjes op de i. Alhoewel hij ook zoiets heeft van: jij mag dat paard mee, omdat ik vind dat je goed genoeg kan rijden, dan ga ik dus ook niet alsmaar commentaar leveren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:20

Heel soms komt mijn instructeur weleens als het zo uitkomt, maar meestal is hij zelf ook op pad.
Als we op dezelfde wedstrijd rijden krijg ik weleens een paar tips tussendoor als er tijd voor is en probeert hij iig mijn rondje in de ring te zien(kunnen we daar in de training weer op verder).

Andere instructeurs hielpen nooit op wedstrijd, maar de situatie is nu ook heel anders. Ik help hem meerdere dagen in de week vrijwillig op stal en hij helpt mij een beetje hier en daar Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:12

Als we met de hele club op wedstrijd gaan, gaan ze meestal wel mee. Alleen staan ze dan bij het springen te helpen meestal. Op kampioenschappen gaan ze alle 4 mee, dus is er altijd 1 bij de dressuur Lachen

Kleine wedstrijden, of iig wedstrijden waar ik alleen of met 2 anderen heen ga, gaan ze nooit mee. Bij de wat jongere kinderen wel, maar bij ons hebben ze dat nooit gedaan Knipoog

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:16

Mijn instructrice gaat nooit mee, maar ze gaat soms jureren, waar ik ook een wedstrijd heb. Gister moest ze ook jureren en ze ging kijken bij het springen even, toen heeft ze mij even geholpen met wat dingetjes. Best wel handig is dat zo.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:38

Mijn instructeur komt af en toe naar mijn wedstrijden.
Dan helpt hij me bij het losrijden om de puntjes op de i te zetten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:41

mijn instructrice rijdt ondertussen zelf Tong uitsteken
Echt les is maarh eel af en toe, als ze al op het terrein is, bijvoorbeeld tussen haar 2 paarden door ofzo. Met de LK heeft ze me eventjes geholpen. Zelf was ze al aan het rijden, maar mijn paard was mega-gespannen en het lukte me niet. Een paar woordjes toespreken en toe nging het wle weer Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:38

Ik ga zelf wel eens met een leerling mee op pad. Dit is dan altijd op verzoek van de leerling en vaak tegen betaling.
Veder is er regelmatig wedstrijd hier in het dorp. Als ik leerlingen met problemen in de ring heb dan zeg ik dat ze daar kunnen inschrijven en dan kom ik kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:45

Mjn instructeur gaat nooit mee. Heeft me op kampioenschappen en grote wedstrijden weleens geholpen maar dat was vaak omdat hij daar toch moest zijn.

Ik ga weleens kijken en helpen bij leerlingen maar niet vaak.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:51

Zo vaak ik kan ga ik kijken bij mijn kindertjes.Daar weet Spokey(Sonja )alles van.Een tijdje geleden was ze zo aan het klooien in haar eerste proef dat ik de opmerking maakte van zo nou weern even onze hersentjes erbij en daardoor werd ze wakker geschud en reed een punt. Haha! Ben trouwens altijd apetrots als de meiden winstpunten rijden!! Cool

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:36

Mijn instructeur komt in principe ook niet kijken. Ik mis hem best wel eens, want hij zorgt er altijd voor dat ik Moos echt aan het werk krijg Haha! En dat lukt mij alleen op wedstrijd niet.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:31

Bij het springen zorg ik meestal dat ik in de buurt van de stalruiter die voor mijn instructrice werkt start. Dan kunnen we gelijk inspringen en kijkt ze meteen hoe het in het parcour gaat. Bij dressuur rij ik altijd alleen in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:48

mijn springinstructeur kijkt regelmatig mee, omdat we dezelfde wedstrijden rijden. Mijn crossinstructeur is er meestal ook, hij kijkt zelden mij (tijdgebrek) maar ik kan wel tips over de cross vragen.

Dressuur doe ik altijd alleen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:44

Relaxed schreef:
Mijn instructrice gaat nooit met mij mee en komt ook nooit kijken. Vind dat eigenlijk wel jammer, ga wel heel vaak met haar mee om te helpen, vind ik leuk om te doen... Maar goed, ze heeft het ook wel heel druk met lessen en paarden rijden. Toch als ik mensen zie die iedere keer hun instructie mee hebben denk ik wel eens van mmm... Jammer... Tong uitsteken

Blijkbaar Bokt jou instructrice (nog) niet......... Tong uitsteken