Mijn haflingermerrie, heeft/had singeldwang.
Als ik het zadel er op wilde leggen, gingen die oren al in de nek, en draaide ze van me weg..
Ik deed het (en doe het) altijd heel zachtjes, maar toch telkens bijten.. dat bijten heb ik afgeleerd want dat mag gewoon NIET!
Nou verder eigenlijk alleen oortjes in de n ek ds niet meer zo op gelet (en wegdraaien..)
Maar nou was ze dus hengstig, en ik wil haar singel onder de buik doorpakken, en ze trapt! Ik boos en doe het nog een keer..w eer een etrap..
Omdat ik alleen was vond ik het onverantwoordelijk om het nog een keer te proberen aangezienik net haar hoef van dichtbij gezien had..

Maarja, de dag daarna dus echt geofend met het zadel, maar nou is mijn vraag he bik het goed gedaan?
Ik heb dit gedaan:
Hoeven uitkrabben, zadel er op, massageborstel, zadel erop + dekje goed leggen, harde borstel, zadel erop + dekje goed leggen, massagehandschoen, zadel erop + dekje goedleggen+ singel uithangen, zachte borstel, zadel erop + dekje goedleggen+singel uithangen + singel pakken..
Verder niks, heb haar daarna gelongeerd..
Volgende dag:
Massageborstel, zadel erop, hoeven uitkrabben, zadel erop, harde borstel, zadel erop + dekje goed leggen, zachte borstel, zadel erop+dekje goedleggen + singel uithangen, 1peesbeschermer omdoen, zadel erop + dekje goedleggen, andere peesbeschermer omdoen, zadel erop + dekje goedleggen+singel uithangen+ singel pakken, 1strijklap omdoen, zadel erop+ dekje goedleggen+ singel uithangen+ singel pakken+ eerste gaatje.. Daarna even haar hoofd gepoetst, en het zadel er dus op voor het rijden..
Telkens als ik het zadel er op had gehad kreeg ze een wortel..
Nu deed ze de laatste paar keer eigenlijk heel lief met het zadel.. heb ik dit nu goed gedaan..?
Ik dacht dus ook dat ze misschien in het verleden iets meegemaakt had, heel hard het zadel erop gegooid en in een keer aangesingeld ofzo..?
Ik wilde haar dus laten merken dat het zadel en/of de singel geen PIJN betekend.. heb ik dat zo goed gedaan..?
Groetjes Linda!
P.s. sorry voor het lange verhaal