alles vastpakken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

alles vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:28

1 van mijn paardjes die pakt echt van alles vast.
al sinds hij geboren is.(10-01-2005)
voetballen loopt hij mee in zijn mond.skippyballen.jollyballen.
pionnen emmers voerbakken pakt hij op.
we hadden lege colaflessen in de stallen hangen die pakte hij ook vast en dan heen en weer bewegen en in bijten.
ook de stoelen als die er staan om op te zitten.die pakt hij ook vast.als hij de kans krijgt dan.net als sleutelbossen met beertjes eraan Tong uitsteken
hang je je jas ofzo ergens op loopt hij er ook mee rond.
met halster aandoen dan heeft hij die ook gelijk in zijn mond.net als halstertouwen.
echt alles gewoon MOET hij even vast hebben lijkt wel
vroeger was hij ook heel druk en bijterig en steigeren voor je neus.
maar dit doet hij allemaal niet meer.hij hapt alleen als je je hand zo naar hem uitsteekt want dan denk hij dat hij iets krijgt.

hebben nog meer paardjes dat ? hij is eigenlijk de enigste die ik ken die dat zo erg heb Haha!

waarom doen ze dit eigenlijk?misschien is er een rede voor ofzo?

8nnemiek

Re: alles vastpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:04

Ja mijn paard heeft dat ook.
Het is echt hengstengedrag, spelen, en het wordt natuurlijk veel leuker als jij dan mee gaat spelen en er achteraan gaat Clown
Je kunt het t beste negeren. Maar happen naar jou zelf moet hij natuurlijk niet proberen, dan laat je even duidelijk merken dat dat niet mag. Niet met een kleine tik op zn neus, want dan doe je weer mee met het spelletje.. Maar een flinke bruk of een ruk aan het halstertouw werkt beter.
Het is wel handig als je hem straks een bit gaat indoen. Ik heb mijn paard geleerd dat hij meteen een snoepje krijgt als hij het bit in doet, dus hij staat al met zn mond open als ik aankom Haha!
Ook heb ik hem geleerd emmer op te pakken als hij het voer op heeft, ook daar krijgt ie een snoepje voor ALS ik het commando geef, anders niet..
En zo kun je hem ook leren apporteren, een doekje ofzo.. Maar alleen op commando.
Mijn paard pakt nu veel minder snel andere dingen vast omdat hij daar toch geen snoepje mee verdient, hij wacht liever op zijn emmer of bit Tong uitsteken
Bijten in mijn jas (terwijl ik em aan heb) of hand doet ie nooit meer, dan krijgt ie een flinke brul!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:51

MysticTinker schreef:
Ja mijn paard heeft dat ook.
Het is echt hengstengedrag, spelen, en het wordt natuurlijk veel leuker als jij dan mee gaat spelen en er achteraan gaat Clown
Je kunt het t beste negeren. Maar happen naar jou zelf moet hij natuurlijk niet proberen, dan laat je even duidelijk merken dat dat niet mag. Niet met een kleine tik op zn neus, want dan doe je weer mee met het spelletje.. Maar een flinke bruk of een ruk aan het halstertouw werkt beter.
Het is wel handig als je hem straks een bit gaat indoen. Ik heb mijn paard geleerd dat hij meteen een snoepje krijgt als hij het bit in doet, dus hij staat al met zn mond open als ik aankom Haha!
Ook heb ik hem geleerd emmer op te pakken als hij het voer op heeft, ook daar krijgt ie een snoepje voor ALS ik het commando geef, anders niet..
En zo kun je hem ook leren apporteren, een doekje ofzo.. Maar alleen op commando.
Mijn paard pakt nu veel minder snel andere dingen vast omdat hij daar toch geen snoepje mee verdient, hij wacht liever op zijn emmer of bit Tong uitsteken
Bijten in mijn jas (terwijl ik em aan heb) of hand doet ie nooit meer, dan krijgt ie een flinke brul!

ben ik het helemaal mee eens Vork

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:59

Ja mijn paarden doen dat ook. Zowel de ruin als de hengst. Ze spelen ook samen met takken of als ze de kans krijgen een halster ofzo. Dan staan ze er met zijn tweetjes aan te rukken, zoals honden dat ook doen. Ze hebben echt heel veel spellentjes samen, ook met mij. Een aantal dingen kunnen ze ook pakken op comando.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:01

Mijnes heeft het ook heel erg Lachen
Vind het opzich niet zo heel erg.. hoort erbij Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 08:11

ik zou hem in ieder geval niet meer uit de hand voeren.
Sommige paarden kunnen daar erg irritant van worden.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:19

Jade heeft dat ook, alles vastnemen. Als we gaan longeren sleurt hij zelfs de longeerzweep mee, of neemt hij het longeertouw al op. Ik straf hem wanneer hij iets van mij afneemt of hij in mijn kledij bijt en hij doet dit dus al lang niet meer dus je kunt een grens stellen aan dat gedrag. Maar ik kan er moeilijk boos om worden wanneer hij met mijn sleutels gaat lopen, dat is gewoon grappig. Ik weet niet of dit steeds in combinatie is met.. maar hij is tegelijkertijd ook enorm leergierig en deze combinatie maakt dat het enorm leuk is om met hem te werken en vanalles te leren. Zo blijft het voor beide leuk.

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:39

Mijn paar doet dat ook en hij is al 13 jaar oud.
Die van mij doet het gewoon omdat hij zich een beetje verveeld als ik bijv. zn stal aan het uitmesten bent.. en dan pakt hij bijv zijn halstertouw in zijn mond (uiteinde) of hij pakt een stoel of een deken die ergens overheen ligt...

Dus echt een prutspaardje..
maar ik laat hem gewoon lekker zijn gang gaan hoor Knipoog

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:30

Clown Grappig......gaat allemaal over hij.....
Laat die van mij dit nu ook doen.....en laat ze nu een merrie zijn Haha!
Net een baby/kleuter, alles wat haar voor het mondje komt, gaat er in, touwen, jassen, emmers, noem maar op. Doet ze ook al vanaf dag 1. Het is inmiddels (ze is nu 5) wel wat minder geworden, maar toch.
Ik doe er niet echt wat aan, dingen die ze echt niet mag pakken leg ik uit de buurt, en we moeten zorgen dat de lege water-emmer meteen uit de stal gehaald wordt, anders slingert ze hem naar je hoofd Clown Ik negeer het gewoon, behalve als ze idd naar iemand bijt, dan wordt ze wel gecorrigeerd.
Voor de rest laat ik haar gewoon spelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:48

Ik ga met shan mee, niet meer uit de hand voeren. Verder is er een remedie voor paarden die bijvoorbeeld ieder keer hun halstertouw in hun mond nemen (gaat een beetje moeilijk met andere voorwerpen, maar halstertouw is iets wat deze paarden ook maar al te graag vastpakken: truukje van Parelli: prop het hele halstertouw in hun mond. Ook als ze het zat zijn, door blijven gaan. Dan schijnt dat snel over te zijn.