waar moet ik het paspoort aanvragen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

siem

waar moet ik het paspoort aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 23:03

ik ben bezig met een startkaart aan te vragen. mijn verzorgpaard heeft geen papieren, helemaal geen omdat zijn vader geen goedgekeurde dekhengst is. hij is vandaag gechipt.. nu heb ik dat formulier van de DA gekregen, waar zijn chipnummer opstaat en de gegevens van de eigenaar. hier zou ik kopieen van moeten maken en deze opsturen. nu is de vraag waarheen? de DA zei naar de NHS (omdat hij dus geen papieren heeft) maar veel zeggen, en dat staat ook op internet, naar de KNHS..
de DA had ook geen formulieren van de NHS meer, dus heb ik een van KWPN gekregen. hij zei dat de organisatie dit zelf recht zou zetten. maar weet iemand of dit echt geen problemen opleverd?
en kan ik met een kopie van dit formulier, via de vereniging al een startkaart aanvragen? en dat ik het paspoort dan na stuur? Clown

het heeft namelijk nogal haast omdat ik de indoor wedstrijd op onze eigen stal begin oktober graag wil starten..

als iemand weet hoe het zit, laat het aub even weten!!
Knipoog

alvast super bedankt!!

Alane

Re: waar moet ik het paspoort aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 06:11

www.nl-paardenpaspoort.nl
staan alle antwoorden op je vragen.

Op zich maakt het niet uit welk formulier (KWPN, KNHS of andere PaspoortUitgevende Instantie) er gebruikt is, je kunt het naar iedere PUI sturen (even shoppen welke het goedkoopste is Haha! )
Hoe het zit met het aanvragen van een startkaart als het paspoort nog in de maak is, geen idee.. KNHS bellen Haha!
Mischien dat je het in ene kunt laten doen, startkaart aanvragen en paspoort aanvragen bij de KNHS, maar dan moet je hen gewoon even bellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:15

WD-V -> TAO

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:48

Je kunt bij elk willekeurig stamboek (en dat zijn er ca 20) een paspoort aanvragen. Zie voor adressen;
http://www.nl-paardenpaspoort.nl/
Er zijn nogal prijsverschillen, dus een rondje bellen is niet verkeerd. dan kan je meteen vragen wat de levertijd is.
Een aantal jaren geleden was het dartmoor stamboek het goedkoopst; of dat nog zo is, weet ik niet.