Paard been klem in regendeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Foogul

Paard been klem in regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:15

Ik kwam vandaag bij de weide en mijn paard liep niet helemaal lekker. Een maal dichterbij bleek dat zijn achterbeen helemaal klem zat in een van de buiksingels Ach gut De sluiting was behoorlijk uitgerekt. Capriva had een schaafwond onderop z'n bil en een dik been. Dat nylon is best scherp natuurlijk Verdrietig Ik heb hem snel bevrijd en verzorgd natuurlijk. Het lijkt mee te vallen, hij is niet kreupel. Ik denk dat z'n been er morgen al veel beter uit ziet.

Ik heb een Harry's Horse regendeken (0 grams). Hoe kan dit nu gebeuren? En hoe kan je het voorkomen?
Mijn paard loopt 's winters altijd met deken buiten (Rambo) en ik heb in al die jaren nooit problemen gehad

maartje_h

Re: Paard been klem in regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:53

zat de buiksingel goed strak nou ja strak maar wel gewoon zonder bochtje erin?
Ik denk niet dat het echt te vorkomen is soms doen ze zulke gekken dingen

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 00:02

Ik heb het ook een keer gehad, alleen toen knapte de singel van de deken af waardoor er voor de rest niks aan de hand was. (behalve de deken stuk).

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:57

Raar, inderdaad, zoals superojan zegt, zat de singel strakt genoeg? Ik doe hem zo strak dat ik er net een vinger tussenkrijg... Waarschijnlijk zal hij tijdens het gek doen of het rollen zijn been ertussen gekregen hebben.
Wel minder leuk natuurlijk! Hopelijk komt het in orde met zijn been!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:03

Dat ligt niet aan het merk deken, zoiets kan altijd gebueren.

En idd, de singels strak genoeg doen.
Ik zie ook wel eens paarden in de wei lopen met singels lekker los zitten. 1 vlieg weg schoppen met het achterbeen en je hebt kans dat ze hangen Lachen

Ik verplaats het ook even naar SV

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:59

Ik heb de singels al op het strakst, maar ze zouden inderdaad nog wat strakker kunnen. Die deken heeft singels berekend op zwangere drietonners Knipoog Ik zal maar eens gaan knutselen om de singels nog wat in te korten dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:02

Dat heb ik idd ook wel eens gehad.
Die had ik toen ook ingekort Ja

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:03

Idd het ligt imo niet aan het merk, zorgen dat die singels kort genoeg zijn.

Je paard heeft lekker liggen worstelen om zijn been daar door te krijgen trouwens.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:32

heel toevallig zag ik de mijne vandaag rollen met deken om, op het moment dat ze opstaan kan het gebeuren dat ze op de riem gaan staan en dus zo de boel omhoog trekken.
de mijne vouwt zijn benen zo ver onder zijn lichaam als hij gaat rollen dat ik me soms echt afvraag of ie niet es een keertje klem komt te zitten..
hopenlijk scheurt bij hemd an de boel wel gewoon kapot als dat gebeurd.. Knipoog