Ouders vinden via chipnummer?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

Ouders vinden via chipnummer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 19:06

Hallo,

Ik zit eigenlijk met een dringende vraag Tong uitsteken
Toen wij Jody kochten wist niemand haar ouders of waar haar oude paspoort was of iets..
We wisten ook niet of ze wel gechipt was?!? Maar me vader wilde haar niet eerder kopen voordat ze gechipt was..
uiteindelijk is er toen een DA gekomen die er een chip in wilde doen maar er bleek er al 1 in de zitten we hebben het nummer gekregen van die chip en hij heeft een blaadje in gevuld van de KNHS en hij zei ja dit moet je opsturen naar de KNHS en dan krijg je een paspoort! Dus wij dat braaf gedaan ..

Kregen we een paar weken later het paspoort waar vervolgens niks in stond van ouders of wie dr vorige eigenaar was voor dat wij haar kochten.
We wisten wel dat er niks in zou komen te staan..
Maar nu heb ik ook gehoord dat je wel via het chipnummer er achter kan komen wie dat echte paspoort heeft van Jody en wie dr ouders zijn enzo..
Maar weet iemand hoe ik dit dan in gods naam aan moet pakken hebben jullie tips of iets.. ?

Groetjes Caroline

izabella

Re: Ouders vinden via chipnummer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:41

Jody is toch een fjord? Daar kan de KNHS niets mee.
Je enige mogelijkheid is contact opnemen met het fjordenpaardenstamboek.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:46

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:43

texeenmaikey schreef:
Hier kan je via het chipnummer van je pony zien bij elke stamboeken of die een paspoort uitgegeven bekent is. Misschien heb je er wat aan.

https://bedrijfsnet.pve.agro.nl/servlet ... a=PORTAL30

Heb ik gedaan alleen dan krijg ik van de KNHS waar ik haar paspoort heb aan gevraagt!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:45

als een paard niet bij een stamboek ingeschreven staat, mogen er geen gegevens van de ouders in het paspoort vermeld worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:06

Als bekend is dat een paard al een paspoort heeft gehad, dan mag er helemaal geen tweede paspoort worden uitgegeven. Het feit dat de KNHS dat wel heeft gedaan, doet vermoeden dat zij gecontroleerd hebben of aan die chip een paspoort hangt, en toen gevonden hebben dat er geen paspoort eerder uitgegeven was.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:10

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij de KNHS gaat, maar als je een fjord hebt, dan moet je een paspoort bij het fjordenpaardenstamboek aanvragen. Anders is het voor hun geen fjord.
Zij kunnen evntueel ook door DNA-testen erachter komen wie de ouders zijn, maar alleen als je een vermoeden hebt. Ze gaan namelijk niet elke hengst/merrie tegen het DNA van jouw paard checken. Dat zou wel heel duur zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:22

Het paspoort bepaalt niet of het Fjordenpaardenstamboek een paard een Fjord vindt of niet. Alléén een stamboekpapier van het Fjordenpaardenstamboek maakt een dier in de ogen van het stamboek een Fjord. Al zit er een paspoort van het Shetlanderstamboek uit Duitsland bij.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:24

Zonder teveel off topic te gaan weet ik uit persoonlijke ervaring dat ze heel lastig doen als je voor een fjord een paspoort aan hebt gevraagd bij een ander stamboek. Ik heb al meer dan 20 jaar fjorden (ook geimporteerd uit het buitenland). Als er een chip inzit die geregistreerd is bij een ander stamboek noemen ze het nou eenmaal geen fjord meer.
Om terug te gaan naar de vrag van de TS, de enige manier om achter de ouders van haar fjord te komen is als ze contact opneemt met het stamboek. De KNHSkan dat niet voor haar oplossen, ook al zijn zij degene die het paspoort hebben uitgegeven.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 15:58

Bedankt voor al deze goede reacties ik wil graag contact opnemen met het fjorden stamboek maar weet iemand misschien waar ik achter het telefoon nummer kan komen ofzo.. ?!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:01

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 18:31