Dispensatie aanvragen, hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Dispensatie aanvragen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:24

Ik heb met mijn pony M springen gestart en ga nu bij de paarden starten omdat ik 19 ben geworden. Officieel zou ik dan in de L moeten starten maar ik wil graag in de B starten omdat het in de M niet zo goed ging(steeds weigeringen en ben zelfs een paar keer uitgebeld) en omdat de afstanden bij de paarden groter zijn. Zou ik hier dispensatie voor kunnen krijgen, hoe gaat het aanvragen in z'n werk en zitten er ook kosten aan verbonden?
Op de site van de KNHS kan ik hier niets over vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie's.

talented

Re: Dispensatie aanvragen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:36

Je kan gewoon een telefoontje plegen met de KNHS en zij zullen je dan vertellen naar wie of wat je een email moet sturen. Ik geloof dat er namelijk per regio iemand anders over gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:48

volgens mij krijg je dan te horen dat je iemand van je kringbestuur moet raadplegen.

ik heb het ooit gedaan met een paard wat van de M terug naar de L moest. Daar had ik bijna 20 wp mee en mocht bijna over, toen begon hij opeens ontzettend te stoppen en durfde niet meer door de 3-sprong.

Ik kon toen wel wachten tot ik -10 was en terug mocht, maar beetje sonde van mijn paard. Iemand bij mij van de club zit in het kringbestuur en heeft voor mij geregeld dat ik L + 10 werd

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:49

ik geloof dat dispensatie aanvragen altijd schriftelijk moet.

volgens mij staat het ook gewoon op de site van de knhs Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:35

dat moet idd schriftelijk en kan ook echt niet zomaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:42

Ik zie nu op de site van de KNHS een tabel staan 'overgang springen pony's naar paarden' (diciplineregelement springen, helemaal onderaan)en daar begrijp ik uit dat als een ruiter M/E is en de pony M dat je dan bij de paarden in de B of L mag starten. Ik dacht altijd dat je dan verplicht L moest starten, hoe zit het nu? Iemand die het zeker weet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:31

even uit mijn hoofd (krijg de KNHS site niet geopend): je mag starten in de klasse die qua hoogte overeen komt met de hoogte bij de pony's, of een klasse lager.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:00

Dispensatie moet je schriftelijk aanvragen bij het knhs. Er is niemand van de regio of de kring die bepaald of je de dispenstatie krijgt toegewezen.
In principe zijn ze best redelijk, als je je verhaal maar goed onderbouwd.
Als ik het zo hoor van Lielle lijkt het me logisch dat je B mag starten, maar misschien is een telefoontje naar het KNHS handig wat betreft de duidelijkheid hierover. Laat je het ons weten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:19

Helaas Verdrietig
Citaat:
5.6 Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde prestatiepunten worden overgenomen.

de regel die ik hiervoor noemde, geldt voor een nieuw te vormen combinatie. Wel vreemd trouwens.