We reden achter elkaar over het ruiterpad door het bos, toen er ineens een mountainbiker op ons af kwam (tegenligger).
Omdat deze meneer naar de grond bleef kijken zag hij ons niet en reageerde pas toen hij een klein metertje voor het voorste paard was en de berijder daarvan inmiddels al een aantal keren keihard "hallo" had geroepen.
De voorste ruiter werd een beetje pissig en zei tegen de fietser dat hij niet op het ruiterpad hoorde maar dat er een fietspad voor hem ligt, dat schoot de fietser in het verkeerde keelgat en deze ging roepen dat wij uit moesten kijken.
Volgens hem stond er geen bordje en mocht iedereen op het ruiterpad.
Wij zijn echter aan beide kanten (begin en einde) van het ruiterpad dit bord tegen gekomen.

Het voorste paardje (een 3-jarige) schrok even en probeerde om te draaien, maar liep daarna gewoon door, de andere paarden reageerden er niet op, er is verder gelukkig ook niks gebeurd.
Als we niet in stap maar in galop (en misschien ook wel in draf) was dat vast anders geweest.
Nu vraag ik mezelf af of die fietser daar mocht rijden, of dat hij toch in overtreding was.
En als er wat gebeurd was, wie was dan schuldig/aansprakelijk?

).
Wij hebben gister ook een buitenrit gemaakt met vier paarden. Nu reed voorop een erg imponerend groot zwart paard, dit schrikt fietsers natuurlijk al wat af. Maar goed, als wij naar het bos willen rijden, kunnen we eigenlijk 2 paden langs, de ene is gewoon een bosweggetje (wat wel een stuk om rijden is voordat je er bent) en de andere is dus een smal fietspad, met een minimale berm door de vele begroeiïng, nou daar zijn wij dus langs gereden. Het was mooi weer, dus er waren ook veel fietsers, en van de meeste kregen wij allemaal het commentaar dat ze het gevaarlijk vonden zo en ik geef die mensen zeker geen ongelijk, als je geen paardenliefhebber bent. Nu had ik dus de vraag, mag je wel over een fietspad heen, als er geen aangelegd ruiterpad in de buurt is??
.