shetlanddekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

shetlanddekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:13

hoi hoi,

ik ben al een tijdje opzoek naar shetdekens... maar zou echt niet weten waar ik die kan kopen! weet wel dat crackerhorse hier op bokt ze verkoopt.. maar kan zo gauw haar profiel (en dus website) niet vinden..!

weten jullie toevallig nog meer sites ofzo waar je GOEDPASSENDE (= geen harry's horse.. zie de foto in mijn profiel, die vallen dus niet goed!!) en niet al te dure WATERDICHTE winterdekens kan kopen voor je (mini)shet?

sorry als het verkeerd staat!

Groetjes Imke

ImkeTarek

Re: shetlanddekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:41

ik heb het profiel (en dus de site) van crackerhorse al gevonden! helaas heeft ze nou nog geen winterdekens te koop (alles zomer-/zweet- en regendekens, dus geen gevoerde waterdichte...)
dus weten jullie nog meer plaatsten Knipoog ?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:42

Mirannda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:43

ik heb een kleine canvasdeken met bont an de binnekant Bloos

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:47

ik heb zelf een deken gemaakt.. waterdicht en al Tong uitsteken

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 10:42

Ooteman verkoopt ook winterdekens in maat shet.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:57

texeenmaikey schreef:
Ooteman verkoopt ook winterdekens in maat shet.

is daar een site van? www.ooteman.nl ofzo... Tong uitsteken

edit: ik heb al gekeken!! heel erg bedankt! staat wel wat tussen Haha! !

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:51

Waarom hebben jullie shetten dekens op, als er iets niet nodig is bij shetten.........
Ben benieuwd naar de reden, wij hebben er ook 2 , staan 24/7 buiten zomer/winter en worden intensief gemend, dus in de winter zeiknat, maar geen kuchje of iets dergelijks, gewoon ijzersterke beestjes.
Heb er wel es aan gedacht om ze te scheren, maar dan zit ik dus aan dekens vast en ik vind ze ook erg aandoeblijk als ze als teddybeer vermomd zijn......

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 16:52

mammaslamma schreef:
Waarom hebben jullie shetten dekens op, als er iets niet nodig is bij shetten.........
Ben benieuwd naar de reden, wij hebben er ook 2 , staan 24/7 buiten zomer/winter en worden intensief gemend, dus in de winter zeiknat, maar geen kuchje of iets dergelijks, gewoon ijzersterke beestjes.
Heb er wel es aan gedacht om ze te scheren, maar dan zit ik dus aan dekens vast en ik vind ze ook erg aandoeblijk als ze als teddybeer vermomd zijn......

omdat ik veel met mn shet ga doen vanaf deze winter! ik wil liever niet dat ie zeik nat wordt, want ik ben dus wel bang voor verkoudheid!
daarnaast komt mijn shet moeilijk uit zijn wintervacht als het goed weer is (was dit jaar pas half juli!!) en hij heeft het dan ontzettend warm!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:15

Dat vind ik niet echt een goede reden, want je kan hem dan beter scheren in het voorjaar, ben je ook van dat probleem af.
Als je zorgt dat hij even met wat stro of een handdoek gerost wordt, dan vat hij heus geen kou, je moet die weerstand gewoon opbouwen, de vacht komt geleidelijk, dus went hij eraan.
Bij ons worden ze een paar keer per week gemend ,dat is echt werken, en regelmatig marathon/vaardigheid wedstrijden, doordat ze zo veel gebruikt worden, hebben ze een prima conditie/weerstand, probeer dat goed op te bouwen, moet genoeg zijn, en goed voeren, houd ze wel warm...

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:10

ze krijgen bij ruitersportzaak het hoefijzer in tjalleberd, friesland binnen kort shetlanddekens, maar ik denk dat dat een beetje ver rijden is. je kan gewoon al de ruitersport zaken in de buurt bellen en vragen of ze er een voor je willen bestellen

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:24

@ImkeTarek, ik heb weer winterdekens binnen hoor Knipoog

@mammaslamma: Ik scheer zelf ook mijn shetten, alleen degene die aan het werk zijn. ze worden intensief bereden, gelongeerd. Voordat ik ze schoor, was ik uren bezig met ze droog te krijgen en moest ik wel 4 x een andere zweetdeken opleggen, omdat ik liever niet heb dat ze kou vatten en ze goed in conditie wil houden, heb ik voor deze optie gekozen.
In het voorjaar scheren, is geen optie je beschadigd hierdoor de zomer vacht, waardoor ze geen bescherming hebben. Mijn pony's lopen in de winter gewoon buiten met een schuilstal, ze voelen allen lekker warm aan. En ik heb het liever zo, dan dat ik een pony die bezweet is in de kou zet.
Mochten ze niet dagelijks aan het werk zijn, dan had ik ze niet geschoren. 1 dag in de week zweetdekens wisselen is geen probleem maar iedere dag.