Het lot van in beslag genomen paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mare

Het lot van in beslag genomen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:43

Naar aanleiding van dit topic viewtopic.php?f=11&t=643889 vraag ik me af wat er nu met deze paarden zal gebeuren indien er door de rechtzaak beslist wordt door de rechter dat de paarden terecht in beslag zijn genomen.
Ik begrijp dat de paarden nu op een geheime lokatie staan, en na de rechtzaak als die verloren wordt zal besloten worden om paarden te verkopen of in te laten slapen. Ik vraag me af wie de beslissing verkopen of in laten slapen neemt? Ligt dat in handen van justitie of de dierenbescherming? En als ze besluiten om dieren te verkopen, hoe kom je daar dan achter en in aanmerking om zo'n dier te kopen??

Wie o wie weet hoe zoiets in z'n werk gaat??

Mare

Re: Het lot van in beslag genomen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:26

niemand?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:11

Nou, volgens mij verkoopt de dierenbescherming ze. In tolbert hebben ze een keer een heleboel pony's in beslag genomen, die zijn toen geveild.
Als je zo'n paard koopt, moet je uitgebreid aantonen dat je ervoor kunt zorgen en ze komen dan ook nog een keer te controleren na een poos.
('t lijkt wel een adoptie...)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:22

Zullen inderdaad wel verkocht worden als ze wat opgeknapt worden.
Zou het wel goed vinden als ze daarna gecheckt worden.. hoeven niet nog een keer 'pech' te hebben!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:35

Volgens mij beslist een onafhankelijk dierenarts of een pony/paard blijft leven.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:38

Dat zou echt niet fijn zijn, de moeder van mijn paard is ook in beslag genomen. Echt vreselijk als ze die in laten slapen, kan je daar nou echt niets tegen doen??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:22

de moeder,zusje en dochter van mijn paard zijn in beslag genomen ooit, nooit meer wat van gezien of gehoord :'(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:17

Normaliter worden de paarden in beslag genomen, worden ergens ondergebracht bij een vertrouwd adres voor de DB en AID. Van daar uit komt een VA geregeld polshoogte nemen en kijken wat ze samen voor de paarden kunnen betekenen.
Meestal mogen de paarden niet verkocht doen, eer justitie hier nog niet uitspraak over heeft gedaan, die beslist uiteindelijk wat er met de paarden gaat gebeuren. Kan erg lang duren en helemaal gezien de omstandigheden hier bij deze stal, over het wel of niet verwaarlozing etc.
Dit zijn de laatste berichten die ik zo van de AID heb mogen vernemen. Geen idee of dit inmiddels al veranderd is.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 18:44

Volgens mij werkt het ook zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:51

Volgens mij worden ze verkocht, inderdaad nadat ze officieel aan de dierenbescherming zijn toegewezen en gezond verklaard.
Gezonde paarden worden echt niet ingeslapen Lachen
Paarden die er echt slecht aan toe zijn zullen wel een spuitje krijgen.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:42

Ik denk dat ze eerst een karakter test doorgaan ivm met hun verleden en dan word gezocht naar perfecte huizen laten we het hopen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:03

Een karaktertest LMuntje?? Gut, dat is wta nieuws voor mij, wete dat ze dat met honden doen, maar waar kan ik vinden dat ze die ook voor paarden uitvoeren?

(totaal offtopic, ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe het er nu voor staat met deze stal? Iemand enig idee?)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:40

ja, ik weet er alles van tot in de details, maar in het belang van de zaak, zeg ik er niets over, de "vijand"leest ook mee en knijpt in haar/zijn handjes.....

Ik kan jullie verzekeren dat er niet stilzwijgend wordt afgewacht wat de rechter gaat beslissen, er is heel veel gebeurd, waarvan verder geen mededelingen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:04

LMuntje schreef:
Ik denk dat ze eerst een karakter test doorgaan ivm met hun verleden en dan word gezocht naar perfecte huizen laten we het hopen

Karakter test, wat is dat nou weer voor n onzin. Alsof het valse en gemene paarden zijn geworden Verward

Ik kan je vertellen ik liep tussen deze paarden door, achter ze langs, in de groepsstal en nog nooit het er een uitgehaald of gebeten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:01

Morrie schreef:
ja, ik weet er alles van tot in de details, maar in het belang van de zaak, zeg ik er niets over, de "vijand"leest ook mee en knijpt in haar/zijn handjes.....

Ik kan jullie verzekeren dat er niet stilzwijgend wordt afgewacht wat de rechter gaat beslissen, er is heel veel gebeurd, waarvan verder geen mededelingen

Ja idd, dat begrijp ik. Gelukkig is de zaak wel in gang nog..dat vroeg ik mij eigenlijk af, goed zo, de rest lezen we wel als er uitspraak is geweest Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:04

beantsje schreef:
Nou, volgens mij verkoopt de dierenbescherming ze. In tolbert hebben ze een keer een heleboel pony's in beslag genomen, die zijn toen geveild.
Als je zo'n paard koopt, moet je uitgebreid aantonen dat je ervoor kunt zorgen en ze komen dan ook nog een keer te controleren na een poos.
('t lijkt wel een adoptie...)

precies!!! wel leuk trouwens dat jij tolbert noemt want mijn paard komt daar vandaan Haha! weet jij daar trouwens meer van? mag ook per pb?

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 16:00

Kimberley77 schreef:
Morrie schreef:

Ja idd, dat begrijp ik. Gelukkig is de zaak wel in gang nog..dat vroeg ik mij eigenlijk af, goed zo, de rest lezen we wel als er uitspraak is geweest Knipoog

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, vooral omdat ik erg begaan ben met de paarden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:02

je weet de weg Mare, je hebt het tel.nr. neem ik aan, neem contact op als je zo benieuwd bent.
We gaan er echter op Bokt niets meer over zeggen.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:58

Citaat:
Ik begrijp dat de paarden nu op een geheime lokatie staan, en na de rechtzaak als die verloren wordt zal besloten worden om paarden te verkopen of in te laten slapen. Ik vraag me af wie de beslissing verkopen of in laten slapen neemt? Ligt dat in handen van justitie of de dierenbescherming? En als ze besluiten om dieren te verkopen, hoe kom je daar dan achter en in aanmerking om zo'n dier te kopen??

Dit was mijn vraag, en als de rechter beslist dat de in beslag name terrecht is, dan komen die paarden helemaal niet terug. Dan worden ze verkocht of als ze erg aan toe zijn laten ze ze in slapen. Dat gaat dan allemaal buiten 'de verdachte' om, want die mag niet weten waar die paarden terecht komen. Die kan daar dus geen helderheid in geven.
Dus het is nu even afwachten op de uitspraak, en als die negatief is vraag ik me nog steeds af wie eventueel de beslissing iinslapen of verkopen neemt..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:03

bel de LID die kunnen het je allemaal haarfijn uitleggen.....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:07

Maar Morrie, als die paarden wel teruggaan naar de eigenaresse, dan horen wij dat toch wel, hè? Ik zou in ieder geval graag de uitslag horen van dit bizarre verhaal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:36

het zal t.z.t. te lezen op de site

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 06:43

Waratje schreef:
Maar Morrie, als die paarden wel teruggaan naar de eigenaresse, dan horen wij dat toch wel, hè? Ik zou in ieder geval graag de uitslag horen van dit bizarre verhaal.

Inderdaad een bizar verhaal! Ook raar dat er allemaal zo geheimzinnig wordt gedaan..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 06:45

er wordt niet geheimzinnig gedaan, op advies van de advocaat zetten we geen info meer op een openbaar forum.
Alles wat we naar buiten willen (mogen) brengen, komt op de site te staan.

Dit weekend komt er weer een update op de site.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:03

mijn paard (o.a. stonden er nog meer) is inbeslag genomen doordat de eigenaar in aanraking kwam met justitie alle paarden zijn in beslag genomen en op de paardenmarkt in Heenvliet verkocht!!
zo kwam hij op Manege Tinte en toen al snel bij mij Haha!