Het vorige topic vond ik namelijk erg intressant en er werden van verschillende kanten (z owel koudbloed fanaten als andere sportruiters) goede argumenten naar voren gebracht.
helaas na 1 post van een bokker ging het topic de verkeerde kant op en op slot, dus hier wilde ik eigenlijk met het oude onderwerp verder gaan en kijken of we er een paar stellingen in kunnen krijgen en zo een mooie discussie kunnen krijgen met goed onderbouwde argumenten? ( dus de stellingen hebben we al behandeld, maar we gaan ermee door)
Stelling 1:
Koudbloeden in de wedstrijdsport kan niet, ze hebben gewoon niet de juiste bewegingen en bouw, hou ze maar mooi bij het recreatievlak
Stelling 2:
Jury's geven sneller koudbloeden lage punten omdat ze koudbloeden zijn
Stelling 3:
Andere wedstrijdruiters met andere (sport) paarden kijken vaak negatief naar de koudbloeden op concours
stelling 4:
koudbloeden zijn wel geschikt voor concoursen omdat ze zo "droog" in hun hoofd zijn en dus ook niet voor elk blaadje schrikken, of in een parkours weigeren omdat ze een kleur eng vinden
Barst maar los, maar hou rekening dat dit zeker geen oorlog moet worden met een front sportpaarden eigenaren en koudbloed eigenaren.
geef je eigen mening goed onderbouwd en eens kijken of we leuke verhalen loskrijgen
[b] 

) en tinker. Echte trekpaarden en bijvoorbeeld shires komen naar mijn mening in nog een categorie apart.