Ritsen en rubberen zolen in gebruikte laars zetten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Ritsen en rubberen zolen in gebruikte laars zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 08:09

Hier thuis heb ik een paar Cavallo allroundlaarzen staan, zijn nu ongeveer 3 jaar oud en altijd zo goed mogelijk onderhouden. Nu ik weer opnieuw wil gaan paardrijden heb ik eens zitten denken over het laten vervangen van mijn leren zool door een rubberen profiel zool, en de balein achter op de kuit door een rits zodat ik alles wat sneller aan heb en ik met mijn laarzen op mijn stagebedrijf rond kan lopen (ze lopen zo heerlijk, alleen die leren zolen slijten en glijden te veel).

Wat heeft dit jullie gekost toen jullie je laarzen hebben laten aanpassen? Is het verstandig om te doen met oudere laarzen of kan ik beter doorsparen voor een paar simpele van van Huet of Derby? Zelf zit ik heel erg in twijfel, omdat ik deze laarzen echt voor haast niets heb kunnen kopen en dus dat de kosten om een rits + nieuwe zolen in verhouding meer gaan kosten dan de laars toendertijd.

En als laatste voor de mensen uit omgeving Eindhoven; waar vind ik hier een goede schoenmaker die zoiets goed kan? Haha!

Urielle

Re: Ritsen en rubberen zolen in gebruikte laars zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:55

Ik laat sowieso gelijk na aankoop altijd rubberen zolen over de leren zetten, dus niet de leren helemaal weg, maar die als onderzool laten. Dat is voor jou misschien ook een idee.
Wat het kostte weet ik niet meer hoor! Ik geloof 50 Euro voor nieuwe hakken, 50 Euro voor nieuwe zolen, bij de schoenmaker. Rits weet ik niet meer, heb ik gelijk nieuw laten doen vanuit de ruitershop. Ik weet ook niet hoe dat gaat nu de laars al ingelopen is want dan is een rits zetten ook nog niet zo makkelijk denk ik.