Mijn vz-tinker was ook doodsbang voor de trailer. Hij ging er met geen mogelijkheid in. Heel langzaam hebben we het opgebouwd. Hij wilde eerst ook niet op de plank, we hebben hm gewoon rond de trailer laten grazen en af en toe zette hij een voetje op de plank. Na (over maanden verspreid) uren bij de trailer gezeten te hebben, liep hij de plank in 1x op. Maar dat was de plank, de trailer ging hij nog niet in. Elke keer een stukje de plank op laten lopen, vertrouwd laten raken met de trailer. En sinds vorige week loopt hij in 1x de trailer in. En gaat hij daar rustig aan zn hooi staan knabbelen. Of het de goede manier is? Geen idee, maar we hebben erg veel geduld gehad en af en toe eens bij de trailer gaan zitten, hem vertrouwt laten raken met de trailer. We zijn sinds april rustig bezig geweest met opbouwen en hij loopt er sinds vorige week in. In ieder geval wilde ik het rustig met hem doen, hem met geweld in de trailer krijgen vond ik niets, dan zou hij misschien helemaal niet meer gaan. Vroeger was er geprobeerd om hm met longeerlijnen achter zn billen te zitten, maar hij ging er letterlijk op zitten. Ik wist dus al dat dit geen zin had..
Ik heb het trailerprobleem met hem hier ook wel eens voor willen leggen, maar toen zat er onverwachts vooruitgang in.
Ik weet niet of het bij jouw paard helpt, anders zou ik idd ook iemand zoeken die je kan helpen