bucas smartex all in one voor mijn quarter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Frosti4

bucas smartex all in one voor mijn quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:00

ik wil voor mijn quarter een hele goede buiten/staldeken kopen. hij staat de hele dag buiten en s'nachts op stal. nu hebben ze mij de bucas smartex all in one geadviseerd.
wat vinden jullie ervan?....

Sjuulie

Re: bucas smartex all in one voor mijn quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:57

dat is mij ook geadviseerd omdat ze heel erg sterk waren, mijn paard staat namelijk met maximaal 10 andere paarden in de wei en elke keer gaat mn deken kapot, mij is een bucas waterdichte dunne deken geadviseerd zodat ik die als bovenste deken kan gebruiken de hele herfst winter en lente..ik hou dit topic dus even in de gaten Lachen

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:51

Ik vind persoonlijk de bucas qua pasvorm niet zo geweldig. Bij ons op stal hebben erg veel paarden horseware dekens. De Amigo of de duurdere Rambo. Ik heb zelf een Amigo en ben zeer te spreken over de pasvorm (beetje lang, dus lijkt een beetje op een jurkje), hij trekt niet op de schouders echt super.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:59

Ik heb ook sinds kort een amigo. Ik moest idd wel wennen aan het jurkje. Maar het kleedt wel mooi slank af Haha! . Maar ik vindt de pasvorm prima!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:12

Ik zweer echt bij Bucas, het zijn de enige dekens die passen op mijn pony en ook recht blijven liggen.
Ze zijn ook ijzersterk als paarden lekker met elkaar spelen.

Ik heb zelf de bucas rain 220 grams voor +17 tot -5 en als het kouder word heb ik de bucas all in one 480 grams voor +5 tot -20

(de temperaturen zijn niet hetzelfde natuurlijk als je paard word geschoren)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:15

Ik heb ondervonden dat Bucas dekens qua pasvorm niet optimaal zijn voor het compactere,brede paard.

Het deken is te smal aan de borst zodat er snel schuurplekken ontstaan.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:16

Siddieqje schreef:
Ik heb ondervonden dat Bucas dekens qua pasvorm niet optimaal zijn voor het compactere,brede paard.

Het deken is te smal aan de borst zodat er snel schuurplekken ontstaan.

mmmhhhhh mijn pony is mega breed (zie mijn avatar)..
maar dat kan natuurlijk verschillen.

lyndsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:24

ik vind de pasvorm ook niet super moet ik zeggen, ik heb de smartex all-in one op mijn arabier (en die is alles behalve breed) normaal heeft hij 175, ik heb het voor een 185 moeten moeten ruilen omdat ik de 175 nieteens dicht kreeg, en nog heeft hij schuurplekken voor op zijn borst. maar volgens mij kun je ook zo'n tussenstukje(bij de borst) aanschaffen bij de paardendrogist http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=0&intSubgroepID=0&intProductID=26430 ,dan liggen ze al een stuk beter.
mijn tip. pak een maatje groter alsdat je paard normaal heeft. Knipoog

maar de kwaliteit van het deken moet ik zeggen is echt super.
Laatst bijgewerkt door lyndsey op 30-08-06 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:27

ik heb veel bucas dekens en ze bevallen me echt Ja

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:27

bedankt allemaal, hier kan ik wel iets mee. Knipoog ik ga de bucas smartex all in one bestellen met extra borststuk en dan een maatje groter dan hij normaal heeft. dat wordt dus 195!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:42

Mijn paard meet 169, is het dan slim om nie voor de 205 te kiezen maar toch een maat groter?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:40

BounceBabe schreef:
Mijn paard meet 169, is het dan slim om nie voor de 205 te kiezen maar toch een maat groter?

Ik moet je heel eerlijk zeggen: ga alsjeblieft over op een rambo of rhino. Als je deken te groot is hangt hij ook ahw. aan de schoft en zit de deken alsnog niet goed.

Ik heb precies hetzelfde als de sprekers hiervoor. Een breed paard en dat gaat niet samen met bucas.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:05

Heb de Bucas Smartex Rain en de All-in-one ook klaar liggen voor het eerste gebruik op mijn quarter. Heb ze in het voorjaar gepast en ze lagen toen nog wat ruim. Ben benieuwd hoe ze bevallen! Ook ik heb een extra borststuk klaar liggen....Wat de oude Bucas dekens betreft; niets dan goeds (al willen de regendekens soms wel wat opzij glijden).

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:16

Mijn nrps merrie van 1.47 heeft de Bucas all in one. Ben niet super tevreden over de pasvorm.
Ze krijgt er schuurplekken van en hij is ook niet super waterdicht. Ik vindt het erg dure dekens
en de pasvorm niet super.

Mijn paard heeft een Bucas vliegendeken en die heeft normaal 195 maar met Bucas 205.
Zelfs nu trekt hij nog op de schouders maar dit is de enige deken die echt werkt tegen zijn
zomereczeem. Hij heeft hem alleen overdag op want anders krijgt hij schuurplekken.

Voor mijn dus geen Bucas dekens meer.

Ga deze winer Weatherbeeta kopen en ook Eskadron ligt super op mijn paard.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:18

Ik heb voor mijn paard ook een Bucas, ben ook niet supertevreden. Ze krijgt evengoed schuurplekken, terwijl de maat goed zou moeten zijn. Verder zijn de kruissingels van een bepaald materiaal wat vochtig blijft, dus die heb ik er moeten halen, aangezien dat ging irriteren. Wat ik wel positief vind is dat ze verder wel sterk zijn. Mijn paard heeft al heel wat dekens versleten door scheuren e.d. En, mits je hem wast met Bucas-spul, blijft ie wel waterdicht.

Voor dat geld, zou ik beter verwachten iig.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:36

mijn brede paard past ook geen bucas. ik heb nu een rhino, en die bevalt super!
quarters zijn ook breed, toch? dikke kans dan, dat het niet gaat passen.
succes, kijk eens bij rambo/rhino, en shop-ze! Knipoog

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:01

Het is apart dat een aantal paarden juist een grote maat nodig hebben bij Bucas. Ik heb sinds een paar weken de Bucas sunshower voor mijn paard. Ze heeft normaal maat 185 en die heb ik nu ook gekocht. Maar deze deken is vrij lang voor mijn paard. Ik zou niet weten ofdat maat 175 beter zou zijn, misschien is die wel weer iets te kort. Aangezien de winkel waar ik deze deken heb gekocht erg ver weg is laat ik het maar zo. Maar het is dus niet altijd zo dat je een maat groter nodig hebt bij Bucas dekens!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:36

Mijn pony (brede shet) en paard (hele smalle anda) hebben ook allebei bucas dekens, de kwaliteit vind ik echt super! Heel stevig en ze regenen absoluut niet in of door. Ik vind, als ze wel lekker oid dat je dat gewoon terug moet gaan met zo'n deken, want dan klopt er iets niet! Mijn paardjes staan allebei in een kudde en in de ponykudde wordt er heel wat afgespeeld en gerend, maar mn bucasdekens blijven heel! Mijn anda staat in een groep en dekt nog steeds (laat gecastreerd), zijn merrie draagt bucas en hij zelf ook Haha! Dekens zijn ook nog heel!

De pasvorm is bij mijn shet is fantastisch. Bij mn anda trekt hij van voren maar geeft geen schuurplekken. De pasvorm van horseware is voor hem beter maar wil ik dezelfde stevigheid als bucas, dan zou ik voor een o grams rambo gaan. Hij heeft nu een 0 grams rhino maar in de groep heeft hij bijna altijd zijn bucas op.

FashionMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:15

Lijken mij ook erg goede dekens, die erg lang waterdicht blijven. Lekker stevig, anders zou ik voor een canvas deken kiezen, als jouw paard een bijter is ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:16

er zijn ook verlengstukken te koop voor de sluitingen op de boeg..

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:08

Hallo !

Heb ook allerlei dekens voor m'n paarden geprobeerd, meeste waren veel te krap op de schouder of ze kunnen er niet goed mee grazen (sluit te hoog). Heb een quarab, Andalusier en brede arab, dus vierkants model paarden met bredere schouder.

Toch vorig jaar herfst een superfijne deken gevonden; de Premiere outdoordeken, 150 of 200 (?) grams Haha!

Deze deken zit als een 'huis', ze kunnen ermee rennen & gek doen, hij schuurt nergens.
Ook kunnen ze prima grazen met de lage hals ! Ook geen enkele schuurplek daar na een winterseizoen.

Waarschijnlijk is de deken niet zo sterk als de Rambo voor de 'slopers', maar mijn dekens zijn nog helemaal heel na een herfst/winter seizoen en ze hebben ze iedere dag gedragen !

Ook prima waterdicht, zelfs toen ze een tijdje dag & nacht buiten waren, waren ze altijd heerlijk warm en droog eronder, nooit klam o.i.d.

Deze deken is ook maar iets van 80 euro, een schijntje vergeleken bij de Rambo's e.d. Cool

doei Sim

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:27

ik heb voor mijn quarter van 156 een bucas smartex rain maat 195 daar verzuipt hij in Knipoog
wil er alleen graag nog een hals bij.
en later ook de all in one.
echt super dekens :d wil niks anders meer

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:48

Ik heb dus net de bucas smartex gekocht, en ik snap jullie probleem met de hals. Het paste bij tulan echt net, dus ik ben benieuwd of hij schuurplekken gaat krijgen. Ik heb al wel die borstverlenger aangeschaft. Wat ik geweldig vind aan dit deken is dat het los hangt bij de schouder, d.m.v die plooien. Hij kan hard rennen etc zonder dat hij met zijn schouders het deken raakt.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:17

dierfysio schreef:
quarters zijn ook breed, toch?

Ligt wat type Quarter je hebt, en niet alle Quarters zijn even breed
Ik moet voor mijn QH merrie van 1,53 cm wel maat 195 hebben want een 185 zit echt niet goed voor en op de schouders ook niet