onderzoek of er vraag is. naar trailers voor 3 4 5 paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

trailers

onderzoek of er vraag is. naar trailers voor 3 4 5 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:28

hallo

ik ben ben nathan. en ik ben een klein markt onderzoekje
aan het doen. onder de paarden fokkers en liefhebbers.
met betreking tot het transport van paarden.
want meestal zie ik alleen maar paarden trailers.die maar plaats hebben voor. 1\5 of 2 paarden.
nou is mijn vraag. of er ook behoefte is aan trailers. die plaats hebben voor 3 4 of 5 paarden.
en mogelijk. een zadelkamer en verkleedkamer.

het gaat om een combinatie van. pick-up met ganze nek trailers.
we zijn nogwel aan het uitzoeken of er een BE rijbewijs voor nodig is of een
licht vrachwagen rijbewijs

mocht u nog met vragen zitten hier over
of meer info dan hoor ik dat graag

en we hoor natuurlijk ook graag of er animo voor is

met vriendelijke groet

Nathan

tanya89

Re: onderzoek of er vraag is. naar trailers voor 3 4 5 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:34

Hmm een zadel/kleed kamer zou denk ik wel handig zijn maar 5 paarden in een trailer... Is dat dan niet gewoon een klein busje/vrachtwagentje?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:20

ik heb zoiets gezien en vond het voor ons echt een ideaal iets..
wij (zus, zusje en ik) rijden nogal graag buiten.. maar aangezien we langs een drukke weg moeten worden we eerst weggebracht met de trailer..
nu dus het probleem.. een tweepaardstrailer, en drie pony's die toch op plaats van bestemming moeten komen..

de trailer die ik gezien heb was goudkleurig, er konden standaard 3 paarden in, en je kon nog een stuk uitbreiden en dan kon er nog een merrie met veulen bij.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:26

Die zijn er allang. Van Jean-Luc-Fautras en Ivor Williams heeft ze ook. Deze kunnen gewoon achter de truck met trekhaak of idd met de gooseneck achter de pick-up.

Je moet wel snel een truck hebben voor het groot rijbewijs.Aangezien dit meer dan 3500 gaat wegen.

Verder heeft vorstenbosch een amerikaanse truck met Goose-neck voor 7 paarden, slaapcabine, living etc etc. Deze amerikaanse trucks rijden met name bij de western-ruiters in de rondte.

Ga daar eens informeren.
Er is wel degelijk een markt in dit soort vervoer en ik vraag me af of er meer mogelijk is...aangezien het vrij duur is om zo'n trailer en tevens nieuwe auto aan te schaffen.

Succes ermee !!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:52

op mijn vorige werk hadden we een gewone trailer met een voorruimte voor spullen, en om te verkleden, en dan konden er zijwaarts 3 paarden in...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:42

Ik ken ze idd van Ifor Williams. De echte particulier zal zoiets niet snel aanschaffen verwacht ik, aangezien je die trailer ook zult moeten kunnen trekken Knipoog
Verder zal het denk ik afhankelijk zijn van de prijs. Een vrachtwagen vind ik zelf gemakkelijker in gebruik dan een aanhangercombi, maar als je nog meer paarden mee wilt nemen dan je vrachtwagen capaciteit heeft (de hele grote stallen) dan is wellicht een vrachtwagen plus aanhanger wel interessant?

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:43

Het zou ideaal zijn en een uitkomst voor sommigen *LOL*

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:59

Uitkomst wel, maar het idee is niet nieuw. Hier in de buurt rijd er een met Ifor Williams 3 paards rond. Paarden staan in een visgraat zeg maar. Dikke amerikaan ervoor, echt cool Haha! de kosten voor het rijbewijs zijn ook cool Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:22

inderdaad geen nieuw idee, rijden er zat in de USA rond, het vervelende is dat het bijna niet te betalen is en dat er niet zomaar amerikaanse truck/trailer combi's geimporteerd mogen worden. Weet dat oa Arthur moeite had om de combi hier op de weg te mogen rijden. Wat er nou precies mee was qua regelgeving weet ik niet maar makkelijk was het niet.
Daarnaast moet je een vette portemonnee hebben om het spul te kunnen rijden, 1 op slurp Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:46

cissy schreef:
inderdaad geen nieuw idee, rijden er zat in de USA rond, het vervelende is dat het bijna niet te betalen is en dat er niet zomaar amerikaanse truck/trailer combi's geimporteerd mogen worden. Weet dat oa Arthur moeite had om de combi hier op de weg te mogen rijden. Wat er nou precies mee was qua regelgeving weet ik niet maar makkelijk was het niet.
Daarnaast moet je een vette portemonnee hebben om het spul te kunnen rijden, 1 op slurp Lachen

Dat weet ik wel, het remsysteem deugde niet in de ogen van de RDW. Die trailer is dus omgebouwd naar een systeem wat wel mocht van de RDW.
Daarnaast zijn deze combi's inderdaad zo duur in aanschaf en rijden, dat je goedkoper je C-rijbewijs haalt en een vrachtwagen koopt..........

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:28

Ben laatst op een ijslander-evenement geweest en daar heb ik toch heel wat 3-paards trailertjes gezien. Deze waren specifiek voor wat kleinere ponys ingericht en konden net als een 2-paardstrailer achter een gewone (terrein-)wagen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:35

Ik zal liever voor een kleine combinatie gaan, dan een trailer. ben nu paar maal met de vrachtwagen weggeweest en heb het idee dat het voor de paarden veel comfortabeler reist.
Wat me tebinnen schiet; er zijn toch ijslandertrailers waar er een stuk of 4 oppassen, die staan een kwartslag gedraaid, omdat ze zo kort gebouwd zijn.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:12

hai,

ik heb een fautras, daar kunnen vier pony,s of drie paarden in. zadelkamer met plek voor drie zadels (ook erg handig)
ben er reuze blij mee, en hij ligt als een rots op de weg, hij is lager en breder dan een gewone trailer

alleen het prijskaartje was wat minder

sas