Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Donder2 schreef:Hoi,
Je betaald als particulier nog steeds!!! minder als geel kenteken, niet zo'n 70 euro per kwartaal als voor afschaffing grijs kenteken voor particulieren, maar nog steed minder als een geel kenteken met hetzelfde gewicht en de zelfde brandstof. Ik kan het weten want ik rijdt zelf een jeep met grijs kenteken.
Een diesel kost meer in wegenbelasting dan een benzine auto (scheelt best veel maar brandstof is ook duur).
Voordeel van afschaffing van grijs kenteken auto's is dat ze flink in prijs gedaald zijn na afschaffing grijs kenteken.
Een Mitsubishi Pajero (die rijd ik) uit 92 kost zo'n 4000 euro bij een handelaar. Uit '95 zo'n 5500 a 6000 euro. Let op bij zo'n 4x4 auto, als er iets kapot is is de reperatie vaak duur!
Wendy schreef:Ik heb het laatst eens uitgezocht, maar er was toch ook iets met auto's van jonger dan 5 jaar met een grijs kenteken? Bepaald bedrag wat particulieren dan wel moeten betalen en ondernemers niet?
Daarom dus een auto kopen van ouder dan 5 jaar...