Ringen zo scheef als de toren van Pisa

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Ringen zo scheef als de toren van Pisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 18:50

Gister wedstrijd gehad onder in het Groninger land.
Paard liep lekker en het was aardig op tijd. Terreinen lagen er super bij en we hadden er zin in.

Kom ik de ring binnen op de linkerhand, want er was geen ruimte van buiten de ring recht binnen te komen, kan ik een hele ruime wending maken om recht op C aan te gaan. Kom ik even later op de rechterhand vanaf A richting C moet ik een wel hele krappe wending maken om recht op C af te kunnen. Die ring was zo vreselijk scheef!
Anders niet erg maar je komt overal mee te zitten. Moet je wijken vanaf D richting EH, het wijken gaat super maar omdat de ring zo scheef ligt kom je met de achterhand bijna eerder op de hoefslag dan zou moeten zonder dat je de achterhand voor de voorhand heeft maar omdat het optisch zo vertekend.

De ring voor 2e proef was zo mogelijk nog erger. De jury zat hier zelf 1,5 meter naast C!!!
Lees ik op mijn coupon dat mijn figuur S, niet 2 dezelfde grote wendingen had. Denk ik toch bij mezelf, hoe kun je dat nou goed beoordelen als de ring totaal uit lood is en je er zo scheef voorzit bovendien Verward

Later ving ik een gesprek op bij het secretariaat waar iemand ook sprak over scheve ringen. Volgens de medewerker van de organiserende vereniging kon het niet. Ze hadden een ijzeren uitzetring ( Verward ) en dat was altijd goed Afbeelding

Ik dácht het toch niet!
Op het voorterrein vertelde een andere deelnemer dat het vorig jaar ook al zo was. Ik sprak meer die er ook spontaan over begonnen. Toch jammer dat een organiserende vereniging er dan niets over wil horen.

Lowara

Re: Ringen zo scheef als de toren van Pisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:51

* heeft visioenen van medewerkers met ijzeren ringen ter grootte van 20 bij 40 meter*

hihi yeah right, die hebben de bakken dus gewoon scheef gezet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:54

Een troost, iedereen in jouw ring heeft in dezelfde omstandigheden moeten rijden.
En als het vorig jaar ook al zo was heb je dikke kans dat het volgend jaar weer mis gaat. Dus dan heb je 3 opties: A. je start er niet weer, B. je start weer in een kromme baan, C. je biedt je aan als vrijwilliger en gaat volgend jaar zelf de ring uitzetten.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 07:05

@Lowara, ik had ook wat moeite met zo'n ijzeren uitzetring ja.

@Anne, je hebt gelijk. Ik heb me voorgenomen het nog 1x te proberen, zijn de ringen weer zo scheef start ik daar idd niet weer. Ik hoop dat de vereniging het tóch oppikt want het was verder goed geregeld allemaal en het terrein goed maar aangezien het vorig jaar ook allemaal zo scheef zou zijn geweest probeer ik het nog 1x. Hebben ze er niets mee gedaan zien ze ons daar niet weer.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:07

hmm ik heb het gelukkig nog nooi mee gemaakt.. maar dat is idnerdaad heel vervelend .. ik zou me eigen er kapot aan ergeren Ja

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:06

Wat waren je punten? Ik heb 1x meegemaakt dat de C een meter of 1,5 naar rechts zat, was vrij moeilijk gokken Haha!

Ik heb trouwens geschreven bij een jury waar na 12 deelnemers bleek dat de E niet helemaal recht tegenover de B stond. De voorlezer van ruiter nr 13 wilde het bordje goed zetten en toen werd de jury waar iok bij zat erg boos, ze gaf aan dat de reglementen zeiden dat het bordje niet verschoven mag worden, omdat iederéén al zo hard gestart.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:03

Punten waren goed in de 1e proef 189, in de 2e proef, waar de jury ook nog es 1,5 meter naast C stond 178, dat waren allemaal 5en en 6en met heel weinig commentaar. Vind ik altijd zo jammer, schrijf dan in elk geval op wát je als jury wilt zien en wat er aan mankeert in jouw ogen.
2e jury zat zowiezo erg laag met de punten vergeleken met die ander. Ik was 1 van de laatsten en er was nog geen wp uitgegaan bij haar. Uiteindelijk zijn er geloof ik 3 of 4 wp door haar gegeven helemaal aan het eind. Allemaal 180, mijn man heeft het lijstje bekeken en die zei dat het net was alsof ze aan het eind van de deelnemers zag dat ze nog geen wp had geschreven en er toen nog een paar uit moesten maar ik mag hopen dat dat niet waar is.

De 2e jury was ook degene die schreef dat de bogen van de S niet gelijk groot waren. Maar hoe kun je dat zien in zo'n scheve ring en als je dan zelf ook nog es 1,5 meter naast C staat met je auto Verward

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:26

misschien een stomme vraag maar had je dan niet voordat je je 2de proef in was gegaan even het secretariaat erop aan kunnen spreken (of de jury)...
Of alsnog een klacht indienen ergens?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 19:25

_Dunja_ schreef:
misschien een stomme vraag maar had je dan niet voordat je je 2de proef in was gegaan even het secretariaat erop aan kunnen spreken (of de jury)...
Of alsnog een klacht indienen ergens?

Bij de 1e ring viel het me pas op toen ik al met de proef bezig was. Achteraf ben ik naar de jury gegaan en die vertelde dat ze het had gezien en er rekening mee zou houden. Ze kon er niets meer aan doen omdat iedereen onder dezelfde omstandigheden moest starten. Heeft ze groot gelijk in natuurlijk.
Tussen de 2 proeven door is er geen tijd om naar het secretariaat te gaan. Dat lag aan de andere kant van het wedstrijdterrein en je gaat van je 1e proef onmiddelijk in de 2e en die jury had echt zelf wel door dat ze 1,5 meter naar C zat in een scheve ring.

Bij het secretariaat heb ik later dus wel aangegeven dat de ringen scheef waren, net als meer ruiters en jurylid van mijn 1e proef, maar daar werd alleen op geantwoord dat ze altijd een ijzeren uitzetring gebruiken en dat het altijd goed is.
Bovendien hadden ze er zaterdag ook al dressuurproeven gereden en toen had niemand er iets van gezegd. Nors opkijken Gestoord

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:23

Wie heeft er een foto van een ijzeren uitzetring????
Nog nooit van gehoord......

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 09:14

Nibbit schreef:
Wie heeft er een foto van een ijzeren uitzetring????
Nog nooit van gehoord......

Lol - ikke niet! Haha!
Kan met er geen voorstelling van maken ook Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:44

Haha, enne waar zou je zo`n ding moeten opbergen?

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:27

waarschijnlijk vouwen ze het op, vandaar dat de ringen zo scheef zij!! Haha! waarschijnlijk vouwen ze het op, vandaar dat de ringen zo scheef zij!!waarschijnlijk vouwen ze het op, vandaar dat de ringen zo scheef zij!!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:56

Bij onze club hebben ze wel "het Systeem", 6 touwen, twee van 20 m, 2 van 40 en 2 van 47,eneenbeetje. Door twee touwen door het midden te spannen, krijg je altijd een rechthoek (Pytagoras Knipoog )

Maar das dus niet van ijzer Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:25

Ghehe, wij hebben eens gehad dat E en B zelfs op de verkeerde plaats zaten, E zat tussen F en M , en B tussen K en H.
Ging niet helemaal jofel, en niemand was verantwoordelijk, de vogel was gevlogen.
De jury heeft toen zn schrijfster de bordjes laten omzetten, die was het geloof ik zat dat iedereen aan het zeuren was over die bordjes en had zoiets van :"toe nou maar"

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 06:52

Is het officieel ook niet de taak van de jury om voor de proef de ring te controleren??

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:57

Ik heb het ook weleens gehad hoor, vanaf de ene kant moest je vanaf A een erg ruime bocht maken om op de AC-lijn te komen en vanaf de andere kant was die bocht bijna niet te maken Vork .. En dat ook nog eens in een oude L2-proef waar je 5x de AC-lijn op moest (2x groeten, 2x wijken en nog een keer over de AC-lijn en volte 10m links en verderop rechts)... Heb het ook gemeld bij het secretariaat, dit jaar lagen de ringen er perfect bij Ja. Ben er door de jury overigens niet op afgerekend dat ik naast de AC-lijn stond met groeten haha!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:59

Volgens mij moet/mag een jury idd de ring controleren. Heb eens bij iemand geschreven die ging zelf eerst de hele ring bekijken en begon toen ook wat bordjes te verschuiven Ja Ik heb ook een aantal keer in een scheve ring gestart. Voltes als eieren enzo! Haha!

Imme_Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:12

Nou dan heb je wel weer een klein gelukje dat alle deelnemers er last van hadden en je dus eigenlijk toch evenveel kans maakt als normaal
het is wel echt belachelijk dat ze er niks aan doen.. Verward
misschien zijn die mensen die die ring uitzetten zelf wel scheef Gestoord

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:28

Ik heb zovaak vroeger in van die kromme ringen moeten rijden. Heb zelfs een keer proef moeten rijden in een veels te kleine ring. Je kon mij niet wijsmaken dat dat 20 - 40 was. Koe

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:55

-> WD vragen en discussies

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:01

Het is inderdaad een taak van de jury om de ring te controleren voordat hij/zij begint. Ook wel eens meegemaakt dat de letters verkeerd stonden.... Haha!

Als een baan niet recht is of onacceptabel met hoefslag, modder e.d. laat ik de baan verleggen (nu 2 x meegemaakt).. dan zijn ze niet blij.. maar het moet allemaal wel een beetje berijdbaar blijven natuurlijk.