Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
die van mij (een ruin) speelt ook zo hard dat hij af en toe zichzelf verwond.. het heeft dus meer met de karakter van het beestje te maken, dan met hengst of ruin zijn. Sommige paarden hebben gewoon altijd pech..

hij tilt af en toe zijn benen niet op en stoot zijn hoofd op de meest rare manieren. (binnen 1 week 3 wonden op zijn hoofd...)

. Maar geen ernstige verwondingen hoor.
6 jaar en ruin. Als hengst was ie ook al zo lomp. Hij let gewoon nooit op stoot zich overal tegen aan en met spelen haalt ie ook altijd wel wat open. Niks aan te doen, mee leren leven
somokkele schreef:Ik kan je denk ik niet helpen, maar wel mijn verhaal vertellen.
Mijn paard was ook zo'n 'stumperd'. Hij is op 3-jarige leeftijd geruind (jaja, rustiger worden). Het vervelende is dat dit voor zijn kwaaltjes niets heeft uitgemaakt. Een jaap hier, door een stalen hek heen duwen omdat ie niet 5 sec alleen wilde staan (dwars door zijn pootje heen). Dan weer stoot ie zijn kop, kreupel omdat ie een glijpartij heeft gehad. Oops, stond daar een hek, nooit gezien, maar wel een jaap. Inmiddels is hij 13 jaar. Het gaat nu wel beter en hij is iets voorzichtiger met zichzelf, maar alsnog heb ik een aantal x in het jaar een da nodig, hetzij te hechten enz enz.
Bij die van mij heeft het niet geholpen dus........... Maar ieder paard is verschillend. En sommige zijn voor de pech geboren denk ik hihi
Ik zou iniedergeval wachten tot het beestje een jaar of 3 is en dan verder kijken ,vooral in verband met de uitgroei van het dier.