Ik heb een 4 jarige Holsteiner ruin die bij aankoop (was toen 3 jaar) op de keuring keurig door de keuring heen kwam volgens 'mijn' toenmalige aankopingskeuringsarts Dr A (voor het gemak en anonimiteit). Hij gaf allemaal 1-tjes en wilde zelfs indien dat toegestaan was 0-en geven voor de foto's. Ik geweldig blij natuurlijk.
Nou bleek na een kreupelheid van mijn paard dat een jaar na dato op basis van precies dezelfde foto's als bij de aankoopkeuring mijn huidige en dagelijkse Dierenarts, Dr B, hij een 2 of zelfs wel een 3 zou geven op de foto's van mijn paard linksvoor (hoefkatrol) en achter zou hij lichte vorm van spat hebben.
Vooralsnog hopen we dat het nu ging om een gewone blessure (kreupelheid) en niet kreupelheid door hoefkatrol, maar ik zal hier dus wel degelijk rekening mee moeten houden in de toekomst.
Dr B vertelde dat hij waarschijnlijk mij op basis van deze foto's afgeraden zou hebben het paard te kopen, Dr A. heeft hem dus wél goedgekeurd. Verder raadde Dr B. mij aan om de aankoop dierenarts (die ik zelf had ingehuurd en meegenomen op aanraden van kennissen omdat hij heel streng en goed zou zijn en internationale springpaarden keurde) aan te pakken wegens wanpraktijk.
Heeft iemand hier ervaring mee, tips, etc??
Groetjes,
Mick
Laatst bijgewerkt door mickhendriks op 28-08-06 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt