welk schoeisel ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

welk schoeisel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 08:40

Ik heb een tijd geleden mountain horse high rider laarzen gekocht eenmaal daar in de winkel meteen gepast , zelf vond ik ze nogal strak zitten om de kuit maar de verkoopster zei dat het makkelijk kon en dat het zo hoorde.
Ik ben nu mijn paard aan het inrijdenen wilde eindelijk mijn laarzen aan doen wat een gevecht is dat geworden ! ze zitten veelste strak ! (en zijn dus te koop ) terug brengen kan niet meer, balen balen balen Boos!

Nu zei iemand dat ik beter de chaps van kentaur kon aanschaffen lekker makkelijk en voelt als leren laarzen ,iemand ervaring ?

Het lijkt echt iets voor mij dus wie heeft hier ervaring mee ? ik ben bang dat ik weer een dure miskoop doe, of heeft iemand tips ?

Ik ben klein, redelijk gezet en wielrennerskuiten Haha! ( wat een monster Clown )

Graag goede adviezen !

LPtjuh

Re: welk schoeisel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:44

ik heb geen ervaring met betreffende chaps , maar mischien zijn op maat gemaakte laarzen iets voor jou ?
tegenwoordig zijn die niet zoveel duurder dna een 'normale'ledere rijlaars.
leren laarzen geven inderdaad nog iets mee , maar als je er echt niet meer inkomt wordt het lastig .
er bestaat een spray voor in ledere laarzen/schoenen die moet je er in spuiten laarzen aandoen en dan rekt het wat mee . mischien dat dat iets is ( even vragen bij de ruitersport zaak)
bovendien moet je je lederen rijlaarzen altijd aan het eind van de dag kopen , dan zijn je benen iets dikker dan 'smorgens...

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 08:48

Ik heb ze vorig jaar aan laten meten maar ik kreeg na 3 maanden wachten een brief dat die gene zijn compagnon was overleden en ik alleen dure petri laarzen kon laten aanmeten en daar bedank ik voor.
Ik vind het handig om op schoenen te lopen waar ik ook mee kan rijden ( wedstrijden doe ik toch niet ) en toch wat stevigs om de kuit heen te hebben.
Bedankt voor je tip !

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:54

Ik heb verschillende soorte chaps gehad maar vondt ze eigelijk geen van alle lekker zitten....

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:21

Ik heb de chaps van petrie. Met een jodphur eronder lijken het net leren rijlaarzen. Ik draag mijn leren laarzen alleen op wedstrijden en verder dagelijks mijn Petrie chaps. Gewone chaps vind ik maar niets maar die ik nu heb zitten echt heerlijk.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:56

Cavallo chaps! en petrie jodhpurs! Lachen

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:39

Als je echt voor goed schoeisel wil gaan, met goed voetbed enz, vind ik Ariat heel fijn.. Maar die van Global(of was het cavallo) en Mountain horse zien er ook goed uit!

Chaps van Mountain horse vind ik erg mooi! ga ze binnekort zlef aanschaffen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:49

kentour heeft goede chaps zijn lekker soepel en hebben ook kleine maten en verschillende kuit maten. ze kosten ongeveer 80,-

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:52

ik heb oik lederen chaps en ik heb er apoluut geen spijt van !!!