Advies graag:Rijden op gras na regen!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nans81

Advies graag:Rijden op gras na regen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 08:53

Morgen hebben wij een wedstrijd op gras en mijn pony heeft geen ijzers dus ik kan geen noppen indraaien, ik vind het nu te gevaarlijk om te starten aangezien het de hele week toch af en toe heeft geregend en voor morgen ook weer regen wordt voorspeld, stel ik me nu aan???? Bloos
Het is ook s'morgens vroeg 11 uur dus het dauw is ook nog niet opgedroogd.

Daantje1981

Re: Advies graag:Rijden op gras na regen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:54

Met een b of een L proefje zou het best kunnen hoor.

Rij je vaker op gras?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:55

Ik weet het niet zo goed, kun je niet uitproberen vandaag hoe ze op gras loopt? Ik denk eerlijk gezegd dat ik ook niet zou starten..

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:56

Onze pony start gewoon op gras ,zonder ijzers.Hij loopt toch ook in de wei??
Daar maken ze vreemdere bokkesprongen dan op concours!!
Gewoon proberen ,als je met losrijden merkt dat het niet gaat,dan ga je alsnog naar huis!!
succes

nans81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:03

doe iets fout wat mijn reactie is niet geplaatst dus nog een keer. We rijden thuis in de bak en buiten natuurlijk op het gras. Ik begrijp wat je schrijft over de wei maar dan zit er natuurlijk geen ruiter op de rug die haar uit evenwicht kan brengen en mijn ponies rennen in de wei nooit zulke kleine rondjes als ze moet doen tijdens de wedstrijd (grote volte in galop weet ik niet echt klein)

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:05

nou, heb kan zat hoor!
ik start ook zonder ijzers... als je paard zelf niet bang aangelegd is.. dan is er niets aan de hand..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:12

Ik zou gewoon rijden hoor! Als je vindt dat het glad is dan rij je de midden- en uitgestrekte gangen wat voorzichtiger, net als voltes 10 m en dan kom je er wel door. Ik weet niet welke proeven je moet rijden maar B en L mogen zeker geen probleem zijn.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:51

Hoe is de bodem van het wedstrijdterrein? Ik start zelf M1 zonder hoefijzers en heb zelf in de stromende regen een keer voltes 10m gegaloppeerd zonder problemen. Maar dat was wel op een zandbodem.

Je kunt altijd vandaag gewoon thuis op gras rijden en morgen gewoon naar die wedstrijd gaan als het thuis goed ging. Is het op het voorterrein een grote glibberpartij, dan meld je je gewoon af. Je startgeld ben je hoe dan ook kwijt. En de jury heeft er heus wel begrip voor als jij de veiligheid boven de wedstrijd stelt. Lachen

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:00

niet doen! het is geen blessure waard.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:25

Ik heb in het Z ook zonder ijzers op gras gereden. Je moet gewoon zelf niet gaan spannen en helemaal stijf gaan zitten en hem gewoon laten lopen. probeer ook thuis wat vaker op gras te rijden aangezien buitenwedstrijden meestal op gras zijn, je zal merken dat je paard en jij zelf er aan gaan wennen en dat hij ook op nat gras prima uit de voeten kan.
Voor morgen gewoon kijken hoe het me het inrijden gaat. Wil het niet of ben je zelf bang dat ie onderuit gaat start dan niet, hoe banger je bent dat het fout gaat hoe sneller dit ook gebeurt.

nans81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 18:09

Bedankt voor al jullie reacties na veel wikken en wegen heb ik besloten vanmorgen toch maar richting westrijd te gaan en dan daar ter plekke tijdens het inrijden te kijken of ik het verantwoord vond. Tijdens het inrijden ging het super en ook tijdens de wedstrijd, geen geglij etc we zijn zelfs eerste geworden met 194pnt dus dik tevreden Haha!
Wel blij dat vanaf nu weer binnen gereden wordt dat bespaart me een boel gestress, groetjes!!