Buiten rijden bij Kootwijk, waar parkeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kazoo

Buiten rijden bij Kootwijk, waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 08:45

Ik weet niet of deze vraag hier goed staat, maar het gaat hierom: komend weekend willen we lekker in het bos gaan rijden. Onze stal is in Bunschoten, en het leek ons wel leuk om in de buurt van Kootwijk te gaan rijden.
Nu heb ik een aantal vragen:
- waar kan je parkeren met trailer en heb je nog plaats om je paard op te tuigen?
- volgens mijn informatie heb je voor het rijden van de Veluwe trail geen vergunning of ruiterplaatje nodig. Klopt dat?
- Als je daar gaat rijden, moet je dan nog veel wegen oversteken? Of eventueel een spoorlijn?

Het zou fijn zijn, als iemand wat meer hierover kan vertellen.

Waratje

Re: Buiten rijden bij Kootwijk, waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:02

Je zou wellicht kunnen kijken of je bij Onder de Kastanje kunt parkeren en optuigen. Daar zullen ze waarschijnlijk ook de kaartjes van de omgeving (met ruiterroutes) beschikbaar hebben. Als je daar zou starten, moet je een drukke provinciale weg over, maar daarna hoef je weinig tegen te komen aan wegen en spoorlijnen. Je kunt eventueel wel over het spoor gaan (en onder de snelweg door), maar dat biedt niet veel extra Haha!
Veluwe trail moet je je daar niet mee bemoeien, ze hebben daar een uitstekend netwerk van ruiterpaden met op kruisingen paaltjes die je op dat kaartje terug kunt vinden. Zeer aan te bevelen om daar te gaan rijden, het is schitterend. Vergunning of ruiterbewijs is inderdaad niet nodig in Kootwijk.
Een geschikte parkeerplaats om te starten zou ik zo niet weten, zullen er ongetwijfeld zijn. Maar zorg wel dat je dan al zo'n kaartje hebt, het is een flink gebied, waar je behoorlijk kunt dwalen.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:44

Hoi hoi,
Ik weet dat er een camping/ manege/ appartementen verhuur enz in Kootwijk is die "de Paalhoeve" heet.
Ik heb hier de website http://www.paalhoeve.nl/
Misschien kun je hier een emailtje wagen met de vragen die je hebt en zij weten ook wel of je wel of geen kaartje enz. nodig hebt.
Hier kun je vast (misschien tegen betaling) je trailer en auto kwijt.
Hopelijk heb je hier iets aan.

edit...
nog even gekeken voor je en dit kon ik vinden op hun site:
================
Stalling (alléén op afspraak):
Box per overnachting € 17,-
Parkeren voor 1 dag (auto / trailer) (alléén voor dagrecreatie) € 5,-
======================

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 11:59

Bedankt voor de tips! Ik heb net een kaartje van dit gebied gehaald van Staatsbosbeheer met de ruiterroutes erop. En De Paalhoeve ligt wel gunstig, geloof ik.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:23

Bij de Paalhoeve kan je je paard na afloop ook lekker afspoelen en er is een mogelijkheid om ze te laten rollen in de bak en je kan stallen huren. Stallen wel even van te voren reserveren. Bij de Paalhoeve kan je ook een leuke en lekkere maaltijd bestellen, wij hebben laatste een rit vanaf de Paalhoeve gemaakt en na afloop hadden we een bbq.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:01

TAO --> SV.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:51

Je kunt je auto ook bij de vijfsprong parkeren. Dat is als je bij het ruitersportcentrum van Gert van der Hoorn (Kootwijk dus) nog even een stukje doorrijdt het bos in, net over het wildrooster. Je rijdt dan tegen een hoekje aan waar precies plek is voor twee auto's met trailer. Je kunt daar je paard prima aan de trailer binden om op te zadelen en je bent dan al midden in het bos, precies aan de ruiterroutes. Daar hoef je dus geen drukke weg meer over.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:11

Trek je wel een klamboo over je hoofd, want je gaat daar dood van de dazen, echt niet leuk meer!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:49

Op de Paalhoeve kost het voor passanten €7.00 om te parkeren. Voordeel is wel dat je lekker tijd, ruimte hebt, spuitplaats en alles staat veilig.
Bij Louis enNizam kunje heerlijk eten etc.
Echt een aanrader.

Wat Karin zegt is ook een prima plekje.

Verder kun je op diverse asrkeerplaatsen bij Hoog Buurlo je auto kwijt.