Gevaarlijk op wedstrijd!Tips..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aureej

Gevaarlijk op wedstrijd!Tips..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:02

Als ik met mijn pony op wedstrijd ga met nog een andere pony van de stal en die gaat inrijden voor een lagere proef te rijden, dan begint mijn pony echt onnozel te doen.Ik moet hem altijd meenemen naar de inrijpiste, want anders breekt hij de camion af..als ik hem daar meeneem in de piste en ze is een paar meter verder weg dan begint hij te shotten en rond te draaien en echt super hard te flippen, wat dus zeer gevaarlijk is als er iemand achter hem staat!! als die pony de proef aan het rijden is is het nog erger..Als ik inrijd gaat het al wat beter omdat ik hem dan kan laten werken, maar hij hinnikt toch nog altijd heel de tijd en let niet echt goed op zijn sprong. Een keer ben ik eens alleen op wedstrijd gegaan, want dat meisje kon niet voor de andere pony, en hij hinnikte een beetje, maar hij deed echt niets meer!! Hij had super gesprongen en hij was super relaxed in de camion en tijdens het inrijden enzo! Nu..Als we gaan wandelen en die andere pony gaat in galop en hij moet wachten doet hij net hetzelfde dan als ik met die pony op wedstrijd ga; hij begint te shotten en te draaien enzo en heel hard te zweten en te schuimen..Hebben jullie tips wat ik kan doen , want die andere pony gaat normaal altijd mee op wedstrijd en anders kan ik nooit meer op wedstrijd gaan, omdat ik schrik heb dat er iets gaat gebeuren als hij iemand shot.. Huilen

Cassidy

Re: Gevaarlijk op wedstrijd!Tips..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:11

Je paard hangt heel erg aan de andere pony van stal. Is er geen mogelijkheid om met aparte trailers te gaan, of op een wedstrijd te gaan waar de andere pony niet naartoe gaat? Je paard zal moeten leren om zelfstandiger te worden. De andere pony van jullie stal, staan ze naast elkaar? Zo ja, uit elkaar halen. Ook de volgende keer het paard niet van de vrachtwagen halen als de andere pony gaat inrijden, ongeacht hoe erg hij ook staat te trappen. Op een gegeven moment zal hij merken dat het niets uithaalt en geduldig gaan staan wachten.

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:32

Nee, dat is niet mogelijk, want wij huren die camion en vorige keer heeft hij die camion bijna kpot gemaakt, het tussenschot eruit en die is niet van mij..Ze staan niet naast mekaar..

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:36

idd.. laat hem zelfstandig worden.. misschien lopen ze samen in de wei? ook niet meer doen als dat het geval is..

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:08

paardenmiep schreef:
idd.. laat hem zelfstandig worden.. misschien lopen ze samen in de wei? ook niet meer doen als dat het geval is..

mee eens Ja
succes

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:46

idd Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:26

Mijn fjordje heeft het ook, maar die hecht zich gewoon aan een bepaald paard op een wedstrijd die hij wel leuk vind, erg vervelend, masar hij is niet gevaarlijk. Wel wordt het minder en minder omdat hij van mij er gewoon niet heen mag en onze band beter wordt waardoor die ook almeer genoegen met mij begint te nemen.

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 15:51

Ik zou het ook super graag willen oefenen,, want hij mag dat echt wel niet doen, nu kan ik gewon niet meer op wedstrijd gaan en ik vind dat echt geweldig. Ik zou het echt graag oefenen, maar ik heb gewoon schrik dat hij iemand shot..Ben ik verantwoordelijk, dus echt gevaarlijk..:S

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 19:05

Ik bedoel dus dat ik wedstrijd geweldig vind he Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 08:23

ik zou beginnen met wandelen te gaan oefenen (als het tenminste een veilige omgeving is)
Niet door het andere paard in volle galop weg te laten galloperen, maar door te splitsen en allebei in een tegenovergestelde richting te gaan stappen, dit kan je verder uitbouwen.
Het gedrag dat je beschrijft komt vaak voor. Het is normaal dat paarden uit dezelfde stal aan elkaar kleven op vreemd terrein.
op wedstrijd kan je hem een rood strikje in de staart binden, dit is voor andere ruiters in ieder geval een waarschuwing dat ze uit z'n buurt moeten blijven.

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 10:33

Ik had een rood strikje en ik moest dus nog zeggen dat ze uit de weg moesten gaan!! Ze liepen zo nog lans zijn gat door!! Maar ik ga nu altijd alleen stappen, omdat hij niet mag draven en galoperen, en hij is echt super braaf!! Het gaat veel beter als hij weggaat dan dat de andere weggaat..