Hoe zit het met de basisinenting?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Hoe zit het met de basisinenting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:28

Ik zat is even in Nuta der paspoort te kijken naar de enting. oke had ik eerder moeten doen, we starten alweer bijna een half jaar Bloos Mja... Wanneer is de basisenting correct?

Effy

Re: Hoe zit het met de basisinenting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:33

Als die überhaupt gegeven is... Daarna moet je kijken naar de data waarop de rest van de entingen gegeven zijn. Direct na de basisenting moet er binnen een maand geënt zijn als ik me niet vergis, en daarna mag er niet langer dan 365 dagen tussen de entingen zitten.

Zo heb ik het begrepen...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:36

De basisenting is dus een aparte enting? Ik kan het wel even overtypen wat er staat:

Paard is geboren in 2000
29-03-01 - Nobi- Equenza T
22-02-02 - Equilis Equenza T
26-03-03 - Equilis Equenza T
23-04-03 - Equilis Equenza T
08-03-04 - Equilis Equenza T
07-03-05 - Equilis Equenza T
14-11-05 - Equilis Equenza T

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:39

De basisenting lijkt in mijn ogen correct....
op 26 -03-2003 de eerste enting hiervoor en op 23-04-2003 de tweede entimg hiervoor. Er zitten dus 28 dagen tussen.
Dat is toch goed dan ??Of moet het perse 6 weken zijn...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:40

Dat weet ik dus niet, die 2 entingen zijn gedaan misschien ook wel omdat ze te laat waren Verward

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:41

De deelnemer dient tijdens de wedstrijd op verzoek van de in functie zijnde official te tonen:
a. Een geldige startkaart. Voor deelnemers, waarvan de startkaartaanvraag in behandeling is bij de KNHS, is deze verplichting de eerste drie weken na aanvraag niet van toepassing.
b. Het paardenpaspoort.
In het paardenpaspoort dient:
1. het nummer van de ingebrachte transponder of de identificatievermelding conform een andere door de KNHS goedgekeurde identificatiemethode te zijn vermeld;
2. indien het een (E)pony betreft een geldig overzicht van de meethistorie te zijn opgenomen;
3. een geldig overzicht van aan het paard toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influenza, te zijn opgenomen. Vermeldingen van vaccinaties zijn alleen geldig indien ze zijn voorzien van de handtekening en het stempel van de dierenarts, die de vaccinatie toegediend heeft.
4. Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd:
a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
b. Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:42

Dan zou het dus inderdaad goed zijn, door die 2 entingen achter elkaar.

Oke hartstikke bedankt!!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:05

Dan mag ik hier vast ook wel even mijn vraag stellen? Bloos

Ik wil binnenkort ook gaan starten met mijn paard.
Nu heeft mijn dierenarts het entingsboekje bekeken, wat volgens hem er goed uitzag.
En hierna heeft hij in mijn paspoort gezet dat alles klopt (In een bepaalde Engelse zin) Mijn vraag is: Hoef ik nu niet dat entingsboekje mee te nemen op wedstrijd?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:46

zie de FAQ