Wat zouden jullie doen deze winter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Wat zouden jullie doen deze winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:32

Ik sta bij een boer met mijn 2 shetlanders. Ze staan een eindje van zijn huis af in een open veld zeg maar. Dus geen bomen, struiken of iets anders als afdak, ik mag ook niks plaatsen.
Mijn ene pony staat al 2 jaar met een ongevoerde regendeken op in de winter. Mijn andere pony gaat dit jaar voor het eerst onder deken. Hij is nm elke winter zeer ziek en heeft een chronische luchtwegproblemen. Hij krijgt deze winter een ongevoerde regendek op en een 200 grams onderdeken.
Maar is dit genoeg voor de winter, op een open veld waar wind, regen en sneeuw vrij spel hebben?
Ook hebben ze dan geen droog stukje waar ze kunnen staan.

Ik heb als enige andere optie nog, een stal in mijn tuin, maar dan kunnen ze niet naar buiten in een wei. Eigenlijk ook geen optie dus, hoewel ze het opzich niet erg vinden in een stal, maar natuurlijk niet dag in dag uit. Mijn huis staat ongeveer 5km van de wei (waar ze nu in staan) af.

Wat zou ik nu het beste kunnen doen?

Natje_Spirit

Re: Wat zouden jullie doen deze winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:34

Je zegt dat je ene shet altijd ziek wordt en er is nergens beschutting, ook mag je deze niet plaatsen. Ik zou gewoon veranderen van stal of ergens een landje huren waar je wel iets op mag plaatsen zodat ze in ieder geval beschut zijn voor wind ,sneeuw, regen...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:53

Helaas is dat vrij moeilijk bij mij in de omgeving ik was al heel blij dat ik hier mocht staan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:25

Die van mij staan zonder deken in weer en wind, ook zonder schuil plekje. Als je er een regendeken op gooi kunnen ze hun vacht niet lekker omwijd zetten als het kouder word dus zelf doe ik dat niet(alleen als ik weet dat ik straks wil rijden en mijn pony even droog wil houden).

Lekker zonder deken buiten laten zou ik doen. Wil je iets tegen het zweten doen als je er toch wat mee wil gaan doen even een strookje over de hals scheren.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:29

Je kunt ook overwegen om ze alleen met zeer slecht weer op stal te zetten. Of als de wei een grote modderpoel is. Al kan ik me voorstellen dat je niet iedere dag twee shetlanders vijf km mee gaat slepen van wei naar stal en weer terug...Vervelend! Boompje planten mag ook niet?? Je hebt ook wel van die plastik iglootjes te koop (geen idee waar) die zet je zo los neer en shetlandertjes passen er wel in. Staan ze ook droog. Succes!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:29

helaas zelfs dat mag niet
@ dennis: zoals ik al zei is een van mijn shets elke winter weer zeer ziek en hij heeft wat aan zijn luchtwegen. alles al geprobeerd en nu met deken proberen of dat helpt.