oud paard, wat voor deken aan te schaffen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

oud paard, wat voor deken aan te schaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:00

Ik heb een merrie van 21 en sinds dit jaar krijg ik haar niet op gewicht. Voorheen stond ze altijd zonder deken op stal, want ze kwam goed in haar wintervacht en was dik genoeg.
Nu wil ik haar dit jaar een deken tegen de kou op doen, maar wat voor deken aan te schaffen??? Een dunne deken en als het erg koud wordt een dikke daar nog weer over heen?? Ze loopt in de winter in een uitloopstal, ze kan overdag kiezen op stal of het weiland in. In de nacht gaan ze op stal. Wie kan me iets adviseren??

felicity

Re: oud paard, wat voor deken aan te schaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:13

Ik denk dat bucas smartex rain een goede keus is.
Goed waterdicht en een fleece vulling die gelijk staat aan 160 grams.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:08

Bucas dekens zijn heel goed, maar je moet goed opletten met de maten. Als je een stevig gebouwd paard hebt, veel front, past de deken niet goed over de schoft.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:06

Ik denk dat een deken een goed oplossing is.Koop wel een goed waterdichte deken aangezien je paard gewoon buiten blijft lopen.Ik zou ook eens goed kijken naar de voeding van je paard.Krijgt je paard echt wel voldoende!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:10

Weet niet hoe je paard eruit ziet voor zijn leeftijd. Meestal zie je bij oude paarden meer schoft te voorschijn komen, het nadeel met een gewone deken is dat deze dan op de schoft gaat klemmen. Ik ga voor mijn eigen oudje dit jaar ook over op een deken die gedeeltelijk over de hals gaat zodat ie de schoft niet afklemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 14:24

VSW --> SV.