Help, paard trapt de buurt wakker om eten!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Help, paard trapt de buurt wakker om eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 06:19

Ik weet niet of het hier goed staat hoor.

Een van mijn paarden begint 's ochtends rond een uur of 6 tegen de staldeuren te trappen om eten. Aangezien de onderkant hout is met daarboven tralies maakt dit dus enorme herrie die ook buiten erg goed te horen is. Erg vervelend voor ons en de buurt dus.

IK heb haar al een paar keer FLINK op dr donder gegeven, maar zo gauw ik de stal dan uitloop en ff buiten de deur wacht begint ze weer!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

nd423

Re: Help, paard trapt de buurt wakker om eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 06:24

'S avonds meer hooi voeren. Wanneer op het trappen reageert weet je paard dat hij daar succes mee heeft en zal het vaker doen. Kun je het geluid niet dempen door er bijv. een rubber mat tegen aan te nieten?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 06:28

nd423 schreef:
'S avonds meer hooi voeren. Wanneer op het trappen reageert weet je paard dat hij daar succes mee heeft en zal het vaker doen. Kun je het geluid niet dempen door er bijv. een rubber mat tegen aan te nieten?

mijne doet het ook..
heel vervelend, bij mij zitten er nu rubber matten tegenaan,
scheelt iets.. verder kan je er weinig aan doen, straffen helpt ook niet..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 06:29

Nee idd hoe hard ik haar ook straf, ze gaat gewoon door. Ik wil ook niet dat ze bang voor me wordt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 06:31

rubbermatten is vrijwel het enige dat helpt! En kiwiko had er ooit een hele stellage voor aangelegd volgens mij, daar is een topic overgeweest, met water enzovoorts

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:35

Is dat de tiijd waarop ze normaal gesproken wordt gevoerd? Zoja probeer dit steeds met 5 minuten uit te stellen. Paarden zijn gewoontedieren wanneer je steeds eerder gaat voeren zal ze straks midden in de nacht gaan komen. En geef haar geen aandacht negatieve aandacht is ook aandacht en daar doet ze het juist om.
Succes

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:47

Ik heb zelf ook zo`n lieverd die erg graag de wekker van de buren speelt Bloos , erg vervelend helemaal als je zelf niet bij stal woont. Maar op de binnenkant van zijn deur zit nu rubber met 10 cm aan oude papieren voerzakken ertussen gepropt (dus eerst de onderkant vastzetten en daarna met wat hulp de zakken er tussen stoppen en de rest vast maken). Dit is heel geluidsdempend. Maar het volgende probleem is meestal wel dat als hij geen reactie/geluid meer krijgt/hoort op zijn `oude vervelingstrek` dat hij iets nieuws gaat zoeken dus ik moest helemaal rondom zijn stal tot een meter hoog rubber plaatsen. Hier heb ik eerst een lat van 2 cm op 1 meter hoogte bevestigd, vervolgens schroef je het rubber iets boven de lat vast. Zo hangt het iets van de kant af en zal het het geluid nog beter dempen. Werkt iig prima bij mij, geen last meer.
Veel succes ermee!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:59

thnx voor de tips!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:50

Zorg dat de rubbermat los van de deur hangt. Dus eerst een balk, dan de rubbermat. Handigste is dan om daarachter nog wat te doen bijv. lege yerricans of grote strozakken. Dat houdt het geluid nl. veel beter tegen dan de matten zo op de deur. Met wat mazzel stoppen ze er dan mee omdat het geen effect meer heeft.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:31

Caira schreef:
En kiwiko had er ooit een hele stellage voor aangelegd volgens mij, daar is een topic overgeweest, met water enzovoorts

Ik geloof dat dat Sjuimpje was, pb die maar eens!! Was geloof ik errug doeltreffend Haha!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:06

Mijn paard dééd het ook, maar nu niet meer. We zijn nu verhuisd en hij staat aan huis een beetje geïsoleerd. Ik denk dat paarden het niet doen als ze geen mensen kunnen zien.
Toen dat nog niet mogelijk was, kwam ik wat vroeger voeren en gewoon meteen biks geven, vóór hij kon trappen. Dus al klaarzetten. Het is misschien verkeerd, maar afleren kan haast niet. Tenzij je je er echt in gaat verdiepen natuurlijk Knipoog
Nu kan ik rustig om 9 uur opstaan en ze pas voeren en dat vinden ze ook prima.

Wat me trouwens wel opvalt hè Tong uitsteken Paardeneigenaren zetten hun paarden altijd zo neer, dat ze er zelf geen last van hebben Clown (lees: de wind neemt de mesthooplucht mee, langs jouw huis, naar de buren. De baklampen schijnen bij iedereen naar binnen, behalve bij jou. Het geluid van de stallen hoor je niet, omdat jij aan de andere kant woont...)

Haha!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:09

zorgen dat ie ´s ochtends niet op stal staat

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:09

er bestaan ook voerautomaten
miss is dat wat?

Silzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:12

Mijn paard deed het ook, wat rubberenmatten tegen de staldeur aan en het was verholpen.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 22:20

chicolover schreef:
zorgen dat ie ´s ochtends niet op stal staat

tjah...lijkt me niet de oplossing Knipoog