paard van de slacht kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stubborn_me

paard van de slacht kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 23:18

ik heb nog een vraag wat mij nooit echt duidelijk is geworden
kun je een paard van de slacht kopen zodat het niet gedood wordt of niet een vriendin van mij had een draver opeens wou ze hem niet meer ze wou een dresuurpaard
hij zou de week darop naar de slacht gaan terwijl het een schatje is het is een draver dus je moet een goed evenwicht hebben op hem want ze gebruiken hem als rijpaard
er was nog iets medische wat vrij veel voorkomt bij dravers die opeens moeten recreatie rijden iets met zijn longen geloof ik hij ademde gigantische snel ik weet niet meer hoe dit in elkaar zat
maar paard had een kwaal zij wou van hem af en wou hem naar de slacht brengen Boos!
maar dan zou hij gewoon gezond zijn en zou hij dus in prenciepe gezond en wel geslacht worden
mijn vraag is dus of je paarden van de slacht kan kopen ?
dat paard heeft gelukkig een ander baasje gekregen ook een vriendin van mij en die zorcht goed voor hem en zal hem nooit weg doen omdat ze oppeens een dressuur paard wilt afschuwelijk gewoon bah
kunnen jullie verder helpen ciao

cissy

Re: paard van de slacht kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:43

wat wil je dat we daaraan doen dan?
Het is háár beslissing, tis misschien niet de juiste maar daar kunnen wij niks aan doen.
Waar denk je dat de slachtpaarden vandaan komen dan, zijn niet allemaal oude zieke paarden hoor.
Helaas zijn er mensen die hun paard wegdoen omdat ze er niet mee kunnen wat ze graag willen terwijl het paard nog prima bij iemand anders zou kunnen functioneren.
Kijk ook maar eens in de asiels wat daar aan honden en katten zitten die afgedankt zijn om dezelfde redenen.
Je kunt niet alle dieren redden helaas....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:48

Een paard in pijn hoort geholpen te worden. Ook als dat betekent dat er nog maar 1 ritje voor hem in zit, naar slager dan wel dierenarts.

Geen dierenarts maar ook geen slager die een gezond paard om zeep helpt, hoor. Daar geloof ik niet in. Temeer omdat de slager wellicht wel opkoopt, maar de goede dieren ook net zo snel weer kan doorverkopen aan de volgende veehandelaar. Dat wat goed is, gaat niet dood.

En zo kan je dus echt wel een wrakkig maar verder aardig beestje bij de slager weghalen, omdat er nog altijd mensen zijn die een dier sneller afschrijven dan humaan is. Met dank aan de verzekeringen trouwens ook, met hun drietjes-beleid.

Maar of het verstandig is om een paard bij de slager te kopen... Laat ik het zo zeggen; ik zou het mijn goede vrienden nooit aanraden Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:31

Idd een paard met pijn hoort geholpen te worden, ook al is dat de dood, klinkt heel hard, maar het is niet eerlijk om zo'n paardje van DA naar DA mee te sleuren, omdat je hem nog zo graag in leven wilt hebben, waarschijnlijk schiet je er namelijk niks mee op..

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:01

Als mijn paard niet meer geschikt zou zijn om te kunnen rijden ivm een blessure gaat hij ook naar de slacht of DA, hoe vervelend het ook is, maar om een paard in leven te houden terwijl hij elke dag pijn heeft vind ik persoonlijk geen goed leven.
Ik zou dan ook woest zijn als ik erachter zou komen dat mijn paard bij de slager zou zijn weggekocht door iemand die het zielig vind.
Voor hetzelfde geld komt het paard in de handel terecht en gaat het nog een lange lijdensweg tegemoet, die had je nou net willen voorkomen door hem weg te brengen naar de slacht.

stubborn_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:31

jah dat is ook zo .
ik zou nooit me paard pijn laten lijden ,maar ik zou het nooit over me hart kunnen verkrijgen om het dier naar de slacht te brengen als het niet meer te berijden is ,
dan moet je hem een beterc t6e huis gunnen op een weiland als gezeldschapspaard.
en warom eigenlijk naar de slacht brengen je kan hem tog ook laten inslapen ,ik weet hoe paarden en zo geslacht worden en vindt het afschuwelijk!
ik snap niet hoe mensen het in hun botte ( ) kunnen halen hoor .
maar mijn vraag is dan hoe kan je dan een paard van de slacht kopen moet je dan gewoon naar t slachthuis gaan en dan vragen naar un gezond paardofzow weet iemand hoe dat in zn werk gaat??

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:03

Nee een fatsoenlijk slachthuis verkoopt nooit (levende) paarden door!

Ik moet er niet aan denken dat ik een paard bijv. met artrose naar de slacht breng en dat het arme dier vervolgens toch nog een paar jaar als 'recreatiepaard' moet pijnlijden.

De meeste verzekeringen willen geen zaken meer doen met slachthuizen die hun paarden alsnog doorverkopen.

By the way, Stubborn_me ik heb een keer een paard naar de slacht gestuurd. Hij had koliek en er was niks meer aan te doen. Hij heeft mega-doses methadon gekregen en ging heel rustig de trailer op.
De man van het slachthuis was heel rustig en vriendelijk tegen het paard. Het is hier ook geen Italie, hoor!

En hoe ik het in mn botte () kan halen? Het kan humaner zijn een paard naar de slacht te brengen en hem snel te laten sterven dan hem jarenlang eenzaam zonder aandacht of soortgenoten te laten verpieteren in een achteraf-landje.

(waarmee ik niet wil zeggen dat een paard in een land per definitie zielig is. maar zonder soortgenoten en aandacht is hij dat wel)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:00

waarom zouden er geen gezonde paarden worden geslacht? wat denk je dan dat er bij AH in de vitrine ligt, zieke paarden vlees???
Tuurlijk worden er wel gezonde paarden gebruikt voor menselijke consumptie, denk je nou echt dat de Mora alleen maar oude zieke paarden door de frikandellen draait?

Weet je wat voor soort paarden er ook naar de slacht gaan, die leuke shetlander hengstveulentjes en veel haflinger hengstveulentjes uit oostenrijk! klinkt hard maar wees wel reëel!
Ja ik ben een paardenliefhebber en mijn eigen dieren gaan niet naar de slacht maar krijgen een spuitje als hun einde daar is maar ik ben ook een nuchtere hollander.

Ik kan er zo misselijk van worden al die penny meisjes die het sielugh vinden dat paarden geslacht worden, ondertussen eten ze wel vlees en rijden op een leren zadel en hebben leren schoenen aan! waar komt dat leer dan vandaan?????? dat groeit niet aan de bomen hoor!

zo en nu ga ik weekend vieren.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:08

AMEN!

Overigens denk ik dat een slachthuis helemaal niet weet of hun paard ziek is. Ik denk dat ze alleen maar in het paspoort kijken of het paard geen 'foute' medicijnen heeft gehad en naar de DA-verklaring of het paard geen enge infectie heeft.
Kunnen ze iig de keuze maken tussen frikandellen of hondenbrokken.

Dat betekent:als je al een paard van het slachthuis zou kunnen kopen, dan weet je niet of er iets mis is, maar die kans is natuurlijk groot.
En ik neem aan, dat je zo'n paard niet wilt laten keuren voor eigen risico Clown