Schuiven in mijn laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Schuiven in mijn laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 22:29

Hallo allemaal,

Ik heb een paar petri anky laarzen, maar met rijden schuif ik enorm in mijn laarzen. Ze zijn inmiddels wat te groot en dus heb ik wat veel ruimte op mijn voet en kuit. Vaak zakt mijn laars wat af en kom ik met mijn hak terecht in het enkelgedeelte zeg maar. Hebben jullie een tip waardoor ik wat vaster kom te zitten in de laars. Bijvoorbeeld een bepaald zooltje ofzo wat goed werkt. Dikke sokken draag ik al en nog meer lagen sokken is niet menselijk....

GeJe

Re: Schuiven in mijn laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 06:40

Waarschijnlijk zijn je laarzen dus gewoon te groot Haha!

Als dit gekomen is doordat je bijvoorbeeld enorm bent afgevallen is het jammer. Als dit al vanaf het begin twijfelachtig was, heb je gewoon een verkeerde maat gekocht.

Helaas maak ik vaakgenoeg mee dat mensen bewust voor een laars uit het standaardmaatsysteem kiezen. Deze is dan of iets te wijd, te hoog of juist te laag. Als je dan net niet past in de standaardmaat wordt ook nog wel eens een voetmaat groter genomen... kijk nú pas je wél in een standaardmaat... is dan de blije opmerking van de verkoper. En vervolgens ga je naar huis met een paar laarzen wat eigenlijk gewoon niet past. Logisch dat je problemen krijgt met de pasvorm en het draagcomfort. Aangezien Petrie in Nederland het meest verkochte merk is, hoor/lees je veel klachten over dit merk. Meestal dus niet eens de schuld van de laarzenfabrikant.

Laarzen kunnen kleiner gemaakt worden, zowel in de voet als in de schacht. De hiel wordt al wat moeilijker. Je zou eventueel kunnen proberen om met hakjes de ruimte wat op te vullen. Je komt dan ook gelijk wat hoger in je laars te staan, waardoor hij aan de buitenkant wat (te) laag lijkt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:22

Ik zou gewoon eens naar de schoenmaker gaan om een goede zool te kopen. Neem daarbij je laarzen even mee om het uit te proberen. Volgens mi jis dat je enige kans.
Hoe lang heb je de laarzen al. Als ze echt heel erg uitgerekt zijn dan zou ik er misschien nog wel mee terug gaan.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:19

Ik heb mijn laarzen nu ongeveer een jaar, net iets minder. Voor die tijd heb ik 3 jaar niet gereden en ben in het afgelopen jaar flink wat spek kwijt geraakt. Ik heb nu als ik het opmeet ruim 2 kuitmaten minder dan ik had destijds. Ik zal eens navragen wat het kost om ze in te laten nemen....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:17

Zoals GeJe al zegt. Je hebt waarschijnlijk een verkeerde maat gekocht. Eventueel op te lossen door een zooltje? Ik zou even contact opnemen met je schoenmaker. Die weet vast wel een oplossing!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:02

Ik heb er ook een zooltje in, ander kreeg ik mijn enkel ergens waar die niet hoorde, maar ik denk waarneer ikd it inrij het weg is. Ik heb gewoon een Petrie zooltje, dat hoogt wat op. Waarschijnlijk dus gewoon de verkeerde maat

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:39

ik heb precies dezelfde laarzen en precies hetzelfde probleem Clown
mijn laarzen zijn op maat gemaakt en ben ook niet afgevallen ofzo,
ik schuif/slip er dus gewoon uit.
heb nu 2 extra zooltjes erin liggen en heb ze 2x laten fohnen, maar
niks helpt...
ben nu maar op zoek gegaan naar andere laarzen; ik kan er echt niet
meer mee rijden

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:55

Verkeerde maat hoeft niet hoor. Het kan ook dat je een hele platte wreef en dunne enkels hebt. Dat heb ik. De oplossing is een model rijlaars wat strak zit rond de enkel en met een rits erin.