ik weet me geen raad meer..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

ik weet me geen raad meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:58

oke, ik weet niet meer wat ik moet doen..
Ik zal beginne bij het begin..
Met pasen dit jaar heeft men peter een paard gekocht voor zijn vrouw van zijn dochter ( 9 jaar ) haar spaargeld..
Het paard was licht verwaarloosd toen het aankwam..( mager ,traanogen )
Je zou denken je laat de dierenarst komen om te zien wat je paardje mankeert..
Nee , ze hebben een week gewacht tot ik de dierenarts had gebeld voor felka haar inentingen..Dan hebbe ze gevraagt om te zien wat er met hun paard allemaal verkeerd was..
Ondertussen loopt het paard al 2 maanden bijna met de afgang ( of hoe zeg je dat ) Wouden ze WEER de dierenarst niet laten komen.. Dierenarst moest weer voor felka komen omdat ze wat uitslag had, dan vragen ze hun paard ook weer na te laten kijken..dierenarst dacht van bloed te trekken maar ik was daar helemaal alleen thuis en ik kan hun paard niet houden.. ( paard van 1m65 , schrikt van alles , steigerd )De dierenarst had gezegt van vitaminen bij te geven en zien hoe het vorderd..
Paard word nog magerder..Vitaminen zijn op..
Nu zijn we 2 weken verder, en ik had tege mijn peter gezegt da hun paard magerder werd..
Zijn antwoord => JAH , FELKA PIKT ALTIJ HAAR ETE
felka doet dit dus niet ! ik houd dit altijd in de gaten en zoiets heeft ze nog nooit gedaan.. Zij word juist gebeten door dat paard..
Nu zijn zij dus op vakantie en zit ik men een heel mager en ziek paard..

Ik was gisteren aan het rijden met felka vanachter op de wei waar geen modder lag , en had hun paardje vanvoor aan de stal gezet..
Heeft hij hun paard gewoon losgelate toen ik ( zonder zadel ) op felka zat die net nog niet vaak terug gereden heeft door mank gestaan te hebben en vrij hevig stond.. met als gevolg ik er naast lag.. felka verschoten.. Ben gewoon op men zij gevallen , voet wat zeer gedaan..
Wat zouden jullie doen ?
Ik weet me echt geen raad meer..

Cassidy

Re: ik weet me geen raad meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:21

Als ze op vakantie zijn en jij de verantwoording hebt, zou ik de verantwoording ook nemen.
Om te beginnen een wormenkuur geven, misschien is een tweede wel nodig, en de DA laten komen. Bedoel je met afgang soms diarrhee? Misschien heeft het paard wel een salmonella besmetting? Of teveel zand in de darmen? Kan allemaal een reden zijn voor diarrhee.
Om rare verhalen te voorkomen (zoals Felka pikt haar eten) ervoor zorgen dat ze vast staan als er gevoerd wordt, zodat er echt gecontroleerd kan worden wat ze binnen krijgen, helemaal als het paard zo mager is en steeds magerder wordt. Alleen vitamines gaan hier niet meer helpen.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:01

Let er goed op dat het magere paard voldoende eten binnenkrijgt, door ze zoals Cassidy zegt ze bv vast te binden, zodat je zeker weet wie wat binnenkrijgt. Heeft de dierenarts verder niet kunnen vaststellen wat er mankeert aan dat paard? En jij hebt wel toegestemd dat jij voor dat paard zorgt tijdens hun vakantie?

Verder begrijp ik je tweede stukje niet helemaal...

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:37

Wij hebben een wei in 4 delen afgespannen , maar de voorste 3 lagen onder water en het laaste niet , dus daar met felka wat opgereden en hun paard vanvoor aan de stal gezet en de draad dichtgedaan zodat ze niet in de wei kon ( ze loopt los door de afspanning van de wei ) , was men peter hier boos voor en heeft hun paard gewoon los gelaten..

Het paard krijgt genoeg voeding binnen want felka pakt HELEMAAL haar eten niet af , maar het paard blijft vermageren.. Verdrietig

En van het toestemmen had ik geen andere keuze , mijn paard staat bij hun op de wei , dus als ik dit niet wou doen moest ik daar ook niet meer komen..

De veearst moest toen hij was langsgekomen normaal bloed trekken , maar het paard haar eigenaars waren niet thuis en ik kan hun paard niet tegenhouden, normaal moet je haar met 2 volwasse mensen tegenhouden omdat ze het anders op een lope zet en steigert..en ik als 15jarig meisje houd dat niet Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:56

kellykeuhh schreef:
En van het toestemmen had ik geen andere keuze , mijn paard staat bij hun op de wei , dus als ik dit niet wou doen moest ik daar ook niet meer komen..

FOUT, er is altijd nog een keuze: paard inpakken en wegwezen. Zo zou ik iig niet met me laten sollen. Maar goed, ik ben dan wat ouder en heb waarschijnlijk meer in de melk te brokkelen dan jij.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:50

misschien kan je aan iemand anders die wat ouder is en veel verstand van paarden heeft, eens vragen of die wil zeggen tegen hun dat het paard eens goed onderzocht moet worden door een dierenarts.
Diaree kan idd komen zowel door wormbesmetting als door teveel zand bijv.