Help, nieuw paard staat bij trainer; niets meer vernomen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Help, nieuw paard staat bij trainer; niets meer vernomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:52

Ik hoop dat dit topic hier goed staat...

Ik heb een jaarling gekocht van een fokker uit Belgie, Blue Sky Arabians.
Omdat het paardje nog niet veel in handen is geweest staat hij nu bij een trainer om wat alledaagse dingen te leren.

Ik ben daar maandag naar toe gereden om te kijken hoe het gaat, en hij heeft echt wonderen verricht! Gandalf is van een schuw en wild beest verandert in een zachtaardig en rustig paardje. We hebben daar de hele dag rondgelopen om naar zijn mooie paarden te kijken en hij heeft honderduit verteld over zijn arabieren en trainingsmethodes. Kortom een hele leuke en leerzame dag.
Hij zei verder dat Gandalf een erg mooi en leuk rijpaard zal worden Pling .

De fokker zou Gandalf naar Nederland brengen, alleen dit kan hij alleen 's avonds na zijn werk. Dat betekent dat hij pas om 21.00 uur aankomt en dan is het al donker. Daar heb ik zelf geen goed gevoel over, dus heb dat afgezegd.
Ik heb daarop de trainer gebeld om te vragen of het mogelijk was of hij Gandalf kon brengen tegen een vergoeding. Hij zei dat dat geen probleem was en ik hem maar een mail moest sturen met het adres van de stal waar Gandalf komt te staan.

Dat heb ik dinsdag gedaan, met de vraag om zo snel mogelijk te reageren zodat ik de boer kan waarschuwen wanneer Gandalf komt. Woensdag geen reactie, nog maar een mail.
Vanochtend gebeld, hij nam niet op. Smsje gestuurd, nog steeds geen reactie... Nors opkijken

Ik begin mij zorgen te maken! Ik heb het gevoel dat er iets aan de hand is, of met de trainer en zijn gezin of met Gandalf.

Wat moet ik doen? Ik had me erop verheugd dat Gandalf dit weekend naar NL zou komen, ook omdat ik nu nog een week vakantie heb en we dan aan elkaar kunnen wennen.

PS de trainer is bekend bij verschillende bokkers en ik heb ook vertrouwen in hem.

eekhoornerik

Re: Help, nieuw paard staat bij trainer; niets meer vernomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 13:42

niemand heeft advies! maar heb het ook niet meer nodig want ik heb zowaar net een sms van hem gehad dat alles goed is en dat Gandalf nog braver en liever is geworden, maar dat hij zelf moeite heeft om wat lessen te verzetten. Hij heeft beloofd mij vanavond een email te sturen wanneer hij Gandalf komt brengen.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:46

Okay super!

Ik zou idd ook niet weten watvoor advies in zou moeten geven. Geduld Tong uitsteken

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:47

dr zijn ook mensen die een druk leven hebben..kunnen niet binnen 5 minuten voor je klaar staan Nagelbijten / Gniffelen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:48

heel fijn dat het toch nog goed gekomen is hopelijk is hij nu snel bij je!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:20

Een druk leven snap ik wel, maar als je beloofd om dinsdagavond iets te laten weten omdat hij of morgen of zaterdag gebracht zou worden en dan pas 3 dagen later iets laten horen vind ik een ander verhaal! Ik ga er maar niet vanuit dat hij dit weekend nog gebracht wordt, maar geduld is een schone zaak en alles is goed met Gandalf en daar was ik bezorgd over!

elizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:24

ik zou het niet weten. Volgens mij kan je niet meer doen dan wat je nu al doet..?heb geduld en raak zeker niet in paniek!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

Als je zo ongerust was, waarom BEL je dan niet ipv sms of mail?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:59

Ik HAD ook gebeld maar er werd steeds NIET opgenomen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:35

Nou ja in ieder geval is alles weer op de pootjes terecht gekomen en zo te horen heeft hij wonderen met je nieuwe aanwinst verricht toch?
soms heb ik het ook erg druk en vergeet ik even iemand terug te bellen, kan gebeuren Ja